| کد خبر: 254805 |

◄ حذف ضرایب تطبیق یا به روزرسانی تن کیلومتر؟

شماری از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقدند به روزرسانی تن کیلومتر در صورتی که با حذف ضرایب تطبیق همراه نباشد همچون سالیان گذشته به نام راننده و به کام صاحبان کالا خواهد بود.

تین نیوز

شماری از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقدند به روزرسانی تن کیلومتر در صورتی که با حذف ضرایب تطبیق همراه نباشد همچون سالیان گذشته به نام راننده و به کام صاحبان کالا خواهد بود.

به گزارش تین نیوز ، نوید خیرمند فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در توضیح این که چرا حذف ضرایب تطبیق از بروزرسانی تن کیلومتر مهمتر است، گفت: تصور کنید کرایه فعلی مسیر A به B برابر با ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: فرض بگیریم که در بروزرسانی پیش رو، افزایش ۱۰۰ درصدی تایید و تصویب شود، در این صورت کرایه مسیر فوق می‌باید ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان شود اما با اعداد اعشاری و اعمال ضریب ۷۵ درصد، کرایه این مسیر در یک چشم بهم زدن ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می شود به همین راحتی ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان از حقوق قانونی رانندگان به جیب صاحبان کالا و سرمایه  می رود.

بیشتر بخوانید:

این راننده کامیوندار افزود: یعنی در افکار عمومی افزایش ۱۰۰ درصدی القا شده  است ولی در عمل ۵۰ درصد بیشتر به کرایه ها اضافه نخواهد شد اما همان اعلام عمومی بهانه خوبی برای صاحبان کالا و سرمایه جهت سو استفاده از این افزایش نرخ حمل در راستای افزایش قیمت محصولات خواهد شد !!

خیرمند با تاکید بر این که بنابراین به روزرسانی با وجود ضرایب تطبیق همچون سالیان گذشته به نام راننده و به کام صاحبان کالا خواهد بود، عنوان کرد: رانندگان و به ویژه انجمن های صنفی به نمایندگی از رانندگان می باید نسبت به اعمال این ضریب غیرقانونی و نامشروع اعتراض کرده و مراتب نارضایتی ذینفعان را به مسئولان مربوطه گوشزد نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.