| کد خبر: 253669 |

سه حادثه آتش سوزی مشابه در مترو تهران در کمتر از یک ماه + فیلم

روز گذشته (سه شنبه 23 اسفند) خبر آتش سوزی در یکی از واگن های متروی تهران رسانه ای شد.

تین نیوز

روز گذشته (سه شنبه 23 اسفند) خبر آتش سوزی در یکی از واگن های متروی تهران رسانه ای شد.

به گزارش تین نیوز، ساعت ۷:۳۷ صبح روز سه شنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ نقص فنی در یکی از قطارهای نسل قدیم خط یک مترو تهران در محدوده ایستگاه شهید همت به سمت ایستگاه تجریش مشکلاتی زیادی به دنبال داشت.

به نوشته رکنا، هادی زند مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در مورد اختلال در خط یک مترو، ضمن عذر خواهی از شهروندان و مسافران به علت اختلال پیش آمده گفت: ساعت ۷:۳۷ صبح روز سه شنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ نقص فنی در یکی از قطارهای نسل قدیم خط یک مترو تهران در محدوده ایستگاه شهید همت به سمت ایستگاه تجریش موجب ایجاد اختلال در اعزام قطارها در این خط شد که بلافاصله تکنسین های فنی جهت رفع اختلال فنی پیش آمده اقدام کردند و بعد از کوبل قطار در ساعت ۷:۵۹ صبح انسداد مسیر برطرف و سرویس دهی در این خط به حالت عادی بازگشت.

پس از انتشار فیلم این حادثه در شبکه های اجتماعی، سعید قصابیان کارشناس حمل و نقل نیز در مورد این حادثه در باشگاه متخصصان تین نیوز از مسئولان مرتبط خواست قبل از وقوع فاجعه فکر اساسی کنند.

اشاره این کارشناس به حوادثی بود که در کمتر از یک ماه اخیر در مترو تهران رخ داده است.

از جمله این حوادث می توان به حادثه روز شنبه 13 اسفند اشاره کرد که طی آن دود غلیظی در ایستگاه متروی شهید بهشتی (تهران) در فضا پراکنده شد. پس از این حادثه نیز  هادی زند مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: در یکی از قطارهای نسل اول خط یک متروی تهران به علت داغ شدن مقاومت سقفی در بالای واگن شماره ۴ شاهد انتشار دود بودیم که بلافاصله اقدامات لازم انجام شد.

وی افزود: قطار شماره ۱۱۶ در خط یک متروی تهران که یکی از قطارهای قدیمی و از نسل DC است، در ساعت ۱۷:۱۳  در این خط از ایستگاه تجریش به سمت ایستگاه کهریزک در حرکت بود که هنگام ورود به ایستگاه شهید بهشتی به علت داغ شدن مقاومت سقفی در بالای واگن شماره ۴ ، بوی سوختگی متصاعد و دود در فضا منتشر شد.

همچنین اواخر بهمن ماه نیز در ایستگاه های مترو پایتخت دود مشاهده شده بود که سخنگوی شورای شهر یکم اسفند در گفت و گو با ایرنا، آن را مربوط به عملیات جوشکاری ریل دانست و عنوان کرد:  طبق گزارش شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، روزهای گذشته در مسیر ریلی ایستگاه شهید مدرس و امام حسین (ع) عملیات جوشکاری ریل اجرا شد که ممکن است دود مشاهده شده ناشی از همین عملیات تعمیر باشد.

این در حالی است مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه 22 اسفند به ایرنا گفت:  امکان خرابی قطارها وجود دارد اما سعی داریم با مدیریت درست این خرابی ها را به حداقل برسانیم.

وی افزود: قطار هم همچون سایر وسایل نقلیه یک وسیله مکانیکی است و امکان خرابی آن وجود دارد اما ما بر اساس چک لیست فنی روی قطارها به صورت روزانه سعی داریم قطارها را بدون مشکل فنی اعزام کنیم اما این اعزام ها به معنای  عدم وجود خرابی نیست.

با این حال سعید قصابیان کارشناس حمل و نقل ریلی در یادداشتی که مدتی پیش در تین نیوز منتشر شد، تاکید کرد: نگهداری و تعمیرات یک «مهارت» است. فرق است بین «مهارت» و علم/دانش/اطلاعات. اطلاع داشتن از عملکرد ماشین و مستندات سازنده، آشنایی با قطعات/زیر مجموعه های ماشین، در اختیار داشتن دستورالعمل های تعمیراتی و روش و اسباب تست، معیارهای رد / قبول قطعات ، فهرست ماشین آلات و ابزار و مواد لازم برای تعمیر، روش های ترمیم و بازسازی، آشنایی با نرم افزارهای نت همگی از جنس علم هستند و آموختنی و قابل انتقال.

وی افزود: علم/دانش/اطلاعات ماده خام دانش فنی هستند. اما مهارت نگهداری و تعمیرات (نت) فرآیندی است که با به کارگیری دانسته های ذکر شده، طراحی و اجرای زنجیره تامین قطعات ، پیاده سازی حسابداری صنعتی، تامین و آموزش نیروی انسانی ، تجهیز کارگاه و تامین ماشین آلات و ابزار ، جمع آوری و پردازش و تحلیل داده ها و سوابق تعمیراتی ، رعایت مقررات و استانداردها ، تعامل با مشتری و از همه مهمتر «اجرا» و مدیریت تعمیرات و تکرار آن به دست می آید و البته قابل انتقال نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    دقیقا درست میفرماید؛ قطاری است متعلق به دوران لوک خوش شانس، زیاد دود میکرد متاسفانه خب زغال سنگی کارش همینه