| کد خبر: 237896 |

◄ متهم فراری پرونده موسوم به کامیونداران اسلامشهر در ترکیه دستگیر شد

متهم فراری پرونده موسوم به کامیونداران اسلامشهر در ترکیه دستگیر شد و هم اکنون در اداره مهاجرت پندیک به سر می برد.

تین نیوز

متهم فراری پرونده موسوم به کامیونداران اسلامشهر در ترکیه دستگیر شد و هم اکنون در اداره مهاجرت پندیک به سر می برد.

به گزارش تین نیوز، یکی از مالباختگان این پرونده به خبرنگار ما گفت: تعدادی زیادی از کامیونداران در سال 95 کامیون های خود را با هدف نوسازی ناوگان، به فردی که خود را نماینده یکی از خودروسازان در شهرک کامیونداران واقع در شهرستان اسلامشهر جا زده بود به فروش رساندند اما پس از مدتی مشخص شد نمایندگی مذکور جعلی بوده و کامیونداران مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

وی افزود: این پرونده دارای سه متهم اصلی بود که متهمان ردیف اول و دوم ( ع- م و الف-م) در جریان شکایت مالباختگان و پیگیری پرونده توسط قوه قضاییه، دستگیر شده و اکنون در زندان به سر می برند اما متهم ردیف سوم از آن زمان تا کنون متواری بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مالباخته تاکید کرد: سرانجام متهم ردیف سوم روز جمعه تاریخ 1400/9/12 در ترکیه با همکاری سرهنگ رضایی مسئول پلیس بین الملل ناجا در استانبول ترکیه و هدایت چند تن از شکات که به ترکیه سفر کرده بودند دستگیر شد و هم اکنون در اداره مهاجرت پندیک به سر می برد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از طرف خانواده های تمام شکات از سرهنگ رضایی مسئول پلیس بین الملل ناجا در استانبول ترکیه و پلیس بین الملل ناجا ایران، عنوان کرد: حکم و اعلان قرمز (ن- م) متهم متواری این پرونده توسط پلیس بین الملل ناجا و وزارت خارجه و اداره امور بین‌ الملل قوه‌ قضائیه صادر شده است.

او با بیان این که پرونده  مذکور توسط پلیس بین الملل ناجا پیگیری می شود، گفت: رای بدوی توسط شعبه ۱۰۶۵ و رای قطعی توسط شعبه ۷۵ صادر و متهمان به رد مال به صورت متساوی و تحمل هشت سال و نیم حبس تعزیری محکوم شدند هم اکنون پرونده در شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ویژه جرائم اقتصادی ناحیه ۳۲ تهران می باشد.

به گزارش تین نیوز، مرور این پرونده کلاهبرداری نشان می دهد در تاریخ 13 شهریور 1400 رای قطعی پرونده کلاهبرداری از کامیون داران اسلامشهری صادر شده و با رای دادگاه تجدیدنظر شعبه ۷۵ مستقر در دادسرای جرائم اقتصادی ناحیه 32 ، متهمان این پرونده که به پرونده کامیونداران اسلام شهر معروف است، محکوم شده اند.

این پرونده کلاهبرداری 105 شاکی داشته که تعدادی از آنها که در تاریخ پنج شنبه هشتم مهر ماه و همزمان با سفر رئیس قوه قضاییه به قزوین، با تجمع در مقابل استانداری خواستار ملاقات با رئیس قوه قضاییه شده بودند، موفق به انجام این دیدار شدند و مشکلات و خواسته خود را که تسریع در رسیدگی به پرونده موسوم به کامیونداران اسلامشهر بود با غلامحسین اژه ای رئیس قوه قضاییه مطرح کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.