◄ درخواست رانندگان کامیون: بازنگری جدی در میزان و نحوه دریافت کمیسیون و جلوگیری از سودجویی غیرقانونی شرکت های حمل و نقل
رانندگان کامیون از وزیر راه و شهرسازی بازنگری جدی در میزان و نحوه دریافت کمیسیون و جلوگیری از سودجویی غیرقانونی شرکت های حمل و نقل را خواستار شدند.

جمعی از رانندگان حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر کشور در پیامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی عنوان کردند: در سال های اخیر روند فعالیت بسیاری از شرکت های حمل و نقل به شکلی غیرقانونی و خارج از چارچوب های مصوب بوده است.
به گزارش تین نیوز ، رانندگان کامیون و اتوبوس در این پیام که خطاب به فرزانه صادق در شبکه های اجتماعی منتشر شده، خاطرنشان کردند:این شرکت ها بدون آنکه سرمایه گذاری، مهارت و مسئولیتی بر عهده گیرند، تنها به واسطه دلالی و دریافت کمیسیون های گزاف از حق العمل رانندگان، ارتزاق می کنند.
بیشتر بخوانید:
فریاد اعتراض رانندگان تانکر ایرانی بلند شد/ توقف و بلاتکلیفی بیش از یک ماهه کامیون های حمل سوخت
این رانندگان کامیون و اتوبوس تاکید کردند: متأسفانه در بسیاری از موارد، کمیسیون دریافتی به حدی سنگین است که عملاً نصف کرایه راننده را شامل می شود.
آنان خاطرنشان کردند: از سوی دیگر، به جای پرداخت نقدی کرایه به رانندگان، شاهد هستیم که پرداخت ها با تأخیر طولانی، به صورت نسیه و با خلف وعده انجام می گیرد که این امر موجب فشار معیشتی شدید بر خانواده های رانندگان شده است.
رانندگان عنوان کردند: شایسته نیست دستگاه های دولتی که باید ناظر بر عملکرد شرکت ها باشند، نه تنها در این خصوص نظارت کافی نداشته باشند بلکه در مواردی، با سکوت و حتی همراهی، راه را برای تخلفات باز بگذارند.
آنان در عین حال تاکید کردند: در هنگام اعتراض و شکایت، رانندگان با مسیرهای پیچیده و غیرقابل دسترس اداری روبه رو می شوند که عملا آنها را از پیگیری حقوق شان منصرف می کند.
رانندگان کامیون و اتوبوس در ادامه از وزیر راه و شهرسازی خواسته اند موارد زیر را پیگیری کند:
1. الزام شرکت های حمل و نقل به پرداخت نقدی و به موقع کرایه رانندگان.
2. بازنگری جدی در میزان و نحوه دریافت کمیسیون ها و جلوگیری از سودجویی های غیرقانونی.
3. ایجاد ساز و کار نظارتی شفاف و کارآمد برای رسیدگی فوری به شکایات رانندگان.
4. حمایت عملی از رانندگان که اصلی ترین سرمایه و رکن حمل ونقل کشور هستند.
آنان در پایان ابراز امیدواری کردند با دستور قاطع وزیر راه و شهرسازی، شاهد اصلاح این روند ناعادلانه و بازگشت آرامش و عدالت در صنعت حمل و نقل جاده ای کشور باشند.
سلام شرکت های حملونقل بندر امام علاوه بر کمیسیون غیر متعارف پول زور هم از راننده دریافت میکنن
سلام،، ولاه این باربریها هر چقدر کرایه مینویسند نصف حتی بیشتر کمسیون میگیرند الکی میگویند باید بابت فلان چیزبدیم تازه بایدبراشون. واریزکنی کارت خوان کارت نکشی زرج بدبختی ودوری خانواده ماشین خرابی گرماوسرماووووومال ممارانندگان است استفاده اولی مال باربری نقدبده برا کرایه دنبالش بدو صاخب بار اول میگد چه خبر کرایه بالا بهش میگویم بابا نصف کمسیون دادیم میگدخاستی ندی خوب حالاکرایه مرابده باشدش کارتت بنویس بروآخه مردحسابی مگر گازاییل روغن و خوراک ازمن ش کارت میگیرند نقد باید بدم تا بار شمارو برسانم ولاه بدبخت جوانانی هستند که وارد این شغل میشوند ما که ۳۰ساله بجز بیماری دیکس وووو چیزی ندیدیم
دقیقا همین طور است که دوستان فرموده اند من از یک بار با کرایه کل 107000000ریال از مشهد به مقصد تهران فقط 5000000دریافت کردم مگر کمیسیون باربری چقدر میشه ؟
لعنت خدا بر مسولی که سواد و تجربه و عدالت و شجاعت کافی ندارد و مسولیت قبول میکند. .ما فراموش شدگان و برده های پر تعدادیم ......
سلام
فقط سختی کار مشکل اصلی رانندگان است.
باسلام وادب مارانندگان ب امیدهستیم ک انشاالا درست بشه واقعا خیلی خرابه خیلی فساده کدایه نصف میکنن من وخیلیها ک از اعلام باربار میگیریم اونم خرابه فساده وواقعا موندیم ک چکار کنیم کرایه خونه نمیتونیم با یک کامین ۶دنگ از خودمون بدیم این واقعا درد بزرگیه ازشما کمک خاستاریم اجرکم اندالاه
کمیسیون باری
یعنی نصف به نصف
میخواهی بار بزن یا به سلامت
فقط بدبختی با ماشین دار است
هیچ کسی به داد راننده نمی رسد 😡😡😡
دولت هیچ وقت دلش به حال رانندگان و ملت نمیسوزه و فقط و فقط با پیگیری اف ای تی اف و سی اف تی و پالرمو دنبال انجام نقشه های روحانی هستش تا به مقصود خودشان برسند اگر غیر از این بود هنوز شهیدان ما از زیر آوار بودند که در دیدار با پوتین از مذاکره و اینکه ما که نمیخواهیم جنگ کنیم و ارسال پالس ضعف به دشمن بود
سلام لطفاً رانندگان سنگین باری را در ردیف مشاغل سخت وزیان آور قراردهید
سلام خسته نباشید لطفاً لطفاً فکری-به حال پایانه مشهد بکنید واقعا بار بریها دارن خون رانندگان میخورم دلال بازی بیداد میکنه کرایه باراننده نصف میکنن
دستگاه ناظر کجا بود.اینا به فکر هیچکس نیستن فقط تحشن
آقا بخدا قسم نمی صرفه توان کار نداریم جواب نمی ده دیگه واقعا
دیگه آقایون بخواهند کاری هم بکنند توان وامکانات ومدیرشو ندارند..خدابخواد بعدی
سلام کمیسیون ازکرایه کامیون خیلی حیلی بیشتروبالاتره و راننده بایداول کمیسیون نقدی پول بارگیری نقدی پول باسکول نقدی بده ولی کرایه بعدازیکماه به بدبختی بگیره جاده هاخراب افتضاخ چاله چوله زیاددارن و سوخت کامیون بارنامه ای بشه وکمیسیون باربری بعداز رسیدن بارهنگام پرداخت کرایه داده بشه
بابا وزیر راه فقط دنبال سفرهای تابستانی در جاهای خوش آب و هوا به همراه اقوام محترم هست اصلا دربند این طور مسایل نیست میاد به خودی نشون میده مثلا خیلی جدی پیگیر هست ولی در اصل ایشان دنبال پر شدن روزانه کارکرد و گرفتن حقوق تا سفر بعدی خودش هست شما رفتی سوییس برای زیر ساخت جاده ای مثلا چه دستاوردی داشت؟؟؟چرا نرفتی ونزوئلا یا آفریقا با گرمای زیاد چطور جاده سازی میکنن چرا سوییس مقصد خوبی انتخاب شده در کل اینکه شما بدرد وزارت اصلا نمیخوری نهایتا ناظم مدرسه باشی همین
دولت با باربریها شریک است صادق هم باهاش میره قشم میلیاردی خرج میکنه
سلام، باربریها باید حذف بشوند کارخانه ها صاحبان بار بارنامه الکترونیکی بدهند
رانندگان را از دست باربریها نجات دهید هرچه مکنید به سودباربری و دلال هاست افزایش کرایه به سود آنهاست رانندگان همه جوری در ضرره
رانندگان نمیتوانند به باربریها اعتراض کنندچون مثل گرگ راننده را تهدید ميکنند وحتی راننده را کتک کاری میکنند
تابازرس از راه وترابری ازسوی اداره مربوطه نباشد باربریها مثل صهیونیست ها به جون راننده ها افتادند.حتی بازرسان راهم میخرند
درست شدنی نیست،چون ناظر و غیره دارن باهم میخورن ، فقط قشر راننده و کامیوندار سر کارن ، لعنت به ظالم و حروم خور، ولی ظلم پایدار نمیمونه ، به امید حق به زودی...
تا وقتی زمان برای اصلاح امور رانندگان ستمدیده هست دولت اقدام نمی کند اما هنگامی که این قشر زحمت کش وکرنا به در بسته بخورد واعتصاب کند مردم رانندگان را مقصر می دانند .چرا قبل این اتفاق چاره مشکلات نمی کنید بابا این قشر با مشکلات جاده و بار و کرایه و قسط و لوازم بسیار گران و مشکلات اداری مدارک و دوری از خوانواده و خطر جانی و خصوصا بیمه خود و مشکل شغل سخت و دیگر مشکلات در حال خفه شدن است دولت تکانی به خود بدهد و مشکلی حل کند
با سلام به تمام گروههای رانندگان اگر راهی دارد بیمه رانندگان را از باربریها کسر کنید از بارنامه رانندگان
. ما ملت ایران باور نداریم که اصلا مسولی وجود داشته باشد پس چرا هیچ کاری انجام نمیدهد اگر نمیتوانید غیرت وشرافت داشته باشید و کنار بروید تا مسولی دیگر جای شما مشغول شود شايد بتواند کاری برای رانندگان انجام دهد با حرف هیچ کاری انجام نخواهد شد باید عمل کرد
هیچ کس بفکر راننده نیست فقط به فکر دوزدیهای خودشون هستن
وعده های ک ب رانندگان دادی کدام از آنها براورده کردی از نظر بیمه وپول بیمه ازکجا بیاوریم پول بیمه بدهیم چرا بفکر قشرزحمتکش نیستی تا کی ولا برای خرج ومخارج مانده ایم
دیگه ببینید با این وضع باری گیر میاد که کمیسیون بدیم
باربری از دولت بیشتر درآمد دارع
باربری درآمدش از دولت بیشتر
سو، مدیریت وبی کفایتی بعضی از مدیران و نبود نظارت بر نحوه دریافت کمیسیون های نجومی هر روز صاحبان باربری ها چاق تر وسفره راننده گان کوچکتر
دزد خود راهداری و پایانه هست ،باید اعتصابی جدید و تداوم دار صورت بگیرد که باربری با پر رویی تمام به راحتی و حروم زادگی میگه من طبق تعرفه نمیدم انجمن صنفی در پایانه هم پشتشه ، رانندگان محترم و زحمتکش بی آگاه ، تنها کسانی که حساب کتاب سرشون نمیشه و میرن شکمی کامیون میخرند بایستی همین بلا سرمون بیاد ب والله راننده بلد نیست کومیسیونشو حساب کنه، نمیدونه پایه کرایش چنده ،کد برا چی واسش میاد ،میگه اگه اعتراض کنم دفعه بعد باربری بهم بار نمیده ،مشرک ،مشرک ،روزیشو از خلق میخاد ،تو بدو آهو بدو اینه عاقبت شریک برای خدا قایل شدن ک روزی رسان خداست باربری خر کیه تا این ترسیدنها ،هست همین اش همین کاسه