بازدید سایت : ۳۹۰۹۶

◄ شرکت حمل و نقل مسئول پرداخت کرایه رانندگان کامیون نیست

در حالی که تاخیر یا عدم پرداخت کرایه برای رانندگان کامیون به دردسر بزرگی تبدیل شده، این سوال مطرح است که مسئولیت پرداخت کرایه رانندگان کامیون با چه کسانی است: صاحبان بار یا باربری ها؟

 شرکت حمل و نقل مسئول پرداخت کرایه رانندگان کامیون نیست
تین نیوز |

در حالی که تاخیر یا عدم پرداخت کرایه برای رانندگان کامیون به دردسر بزرگی تبدیل شده، این سوال مطرح است که مسئولیت پرداخت کرایه رانندگان کامیون با چه کسانی است: صاحبان بار یا باربری ها؟

مطالب پربازدید امروز را بخوانید:

بریلی شدن سود ریلی های بورس تهران!

جیب رانندگان کامیون صندوق ذخیره ارزی نیست!

کمربندی شهرضا ترمیم نشد اما دو تقاطع خطرناک به آن اضافه شد

به گزارش تین نیوز، مدیران شرکت های حمل و نقل پاسخ این سوال را منفی می دانند.

به گفته آنان، اکثر صاحبان بار بعد از تخلیه بار از راننده شماره کارت بانکی گرفته و همان زمان یا بعد از مدت کوتاهی کرایه را واریز می کنند اما تعداد محدودی از صاحبان بار با بدقولی و ...کرایه را با تاخیر پرداخت می کنند و حتی بعضی از آنها، هرگز کرایه را پرداخت نمی کنند.

مدیران شرکت های حمل و نقل تاکید کردند: رانندگان کامیون به انداز کافی درگیر مشکلات مختلف شغل خود هستند و به علت عدم حضور در یک مکان خاص و فعالیت در جاده، امکان پیگیری کرایه حمل بار را به طور مداوم ندارند، اما آیا قانون شرکت حمل و نقل را مسئول پرداخت کرایه نموده است؟

آنان افزودند: پاسخ به این پرسش منفی است و در قانون به صورت مستقیم شرکت حمل و نقل مسئول پرداخت نیست.اما سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سامانه ۱۴۱ و کمیسیون ماده ۱۲ ، شرکت حمل و نقل را مسئول پرداخت کرایه ها می‌داند.

به گفته آنان، برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی، لازم است متصدیان باربری با دقت بیشتر و با حوصله رانندگان را توجیه کنند که همزمان با تخلیه بار، وصول کرایه نیز انجام گردد تا در صورت عدم پرداخت در همان محل تخلیه تکلیف کرایه نیز روشن شود.

مدیران شرکت های حمل و نقل جاده ای کالا خاطرنشان کردند: همچنین لازم است خود رانندگان نیز تلاش کنند در محل تخلیه اقدام به تسویه کرایه های حمل کالا کنند تا درگیر مشکلات بعدی نشوند.

به گفته آنان، جدا از بحث قوانین و وظیفه و بایدها یا نبایدها،  باربری و راننده دو بال پرواز پرنده حمل و نقل هستند که با درک متقابل و حمایت دوطرفه می‌توانند کمی از سختی کار طرفین بکاهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر

    متاسفانه بعد از مشکل اخذ کمیسیونهای نجومی باربری ها که پنجاه درصد کرایه رانقدا از راننده میگیرند دومین مشکل بسیار جدی وبزرگ رانندگان کامیون پرداخت نکردن کرایه بار وبدحسابی ۹۹ درصد از صاحبان کالا باعث شده رانندگان دچار مشکلات بسیاری مانند خوابیدن برای چندروزه درب انبار یا شهر مقصد برای دریافت کرایه بار میباشد که باعث عقبافتادن راننده از زندگی وکار میباشد وتنها راه حل مشکل عدم پرداخت کرایه این است که صاحب بار اول کرایه را به حساب باربری بریزد تا باربری کامیون‌برای حمل بار برای صاحب بار بفرستد وبار که به مقصد رسید باربری کرایه را برای راننده واریز کند وهرصاحب باری که پول کرایه ندارد اول پول کرایه را تامین کند بعد از باربری کامیون بخواهد وباربری هم تا صاحب بار کرایه را به خساب باربری نریزد از ارسال کامیون برای صاحب بار بی پول خودداری کند.رانندگان هم با خیال راحت بار بدون تشویش به مقصد میرسانند.بنده به عنوان یک راننده با چهل سال سابقه رانندگی وشاگردی این نظر را عرض کردم امیدوارم مهندس حمدالهی ومهندس امانی وسایر مدیران بلندپایه حمل ونقل این مورد را اعمال کنند ونتیجه صد درصدی میگیرند بنده تضمین میدهم نتیجه عالی و بهترین است.سپاس از تین نیوز.

  • منصور لرکی

    بیخود کردن

    باب هشتم قانون تجارت متصدی حمل و نقل را مسئول پرداخت کرایه میداند .

  • محسن متفین

    درج مطالبی خلاف مقررات و بدون ذکر منبع و نیز القاء خواسته گروهی فرصت طلب و زیاده خواه با ترفندها و روش های غیر اخلاقی در رسانه ای تخصصی قطعا علاوه بر ناخوشنودی تمامی اعضای خانواده بزرگ رانندگان حمل ونقل کالای جاده ای ، موجبات افزایش بی اعتمادی ،نافرمانی مدنی و هرج ومرج در جامعه حمل ونقل میشود .
    متولی دولتی که خود از انجام وظایف حاکمیتی اش مبنی بر رعایت قوانین و مقررات در خصوص تعیین نرخ حق توقف کامیون ها تعلل می‌کند مسلما هیچ راهکاری برای برخورد با اینگونه شایعه پراکنی و نفرت پراکنی و ایجاد اختلاف و شکاف و دوقطبی سازی در دو بخش رانندگان و کامیونداران با متصدیان حمل ندارند.

    سردبیر محترم لطفا از درج هر مطلب خلاف مقررات از زبان (میگویند ،معتقدند، گفته میشود،و و و) جلو گیری کنید .مفاد فصل هشتم ا ز قانون تجارت مواد ۳۷۵ تا۳۸۴ و دستورالعمل های دفتر حمل کالای سازمان راهداری فصل الخطاب است

  • مجتبی

    بله دو بال پرواز که یک بال زحمت پرواز به بال دیگه تحمیل میکنه راننده بدون دریافت کرایه صاف میاد سراغ متصدی و با جنجال طلب کرایه میکنه در صورتی که دولت موظف هست با تمهیداتی از قبیل دسترسی بحساب مالی گیرنده کالا کرایه را از محل فوق پرداخت نماید وقتی کدملی و شناسه شرکت در بارنامه درج میشود پس برای چه منظور هست در سیستم حمل و نقل تمام مسئولیت حمل و مشکلات آن بر دوش متصدی حمل هست و بعضا صاحبان شرکت حمل و نقل هم از این موضوع شانه خالی میکنن

  • ناشناس

    چرا رسیدگی نمیشه که بارنامه پلیس راهی کلا منتفی بشه چون برا ما شده یه مشکل بزرگ بابرها برا اینکه از زیر بار مالیات فرا کنن بارنامه پلیس راهی میزنن کمسیون بیشتر از حق خودشون میگیرن و کسی هم نیس بداد ما برسه

  • ابراهیم

    یە صاحب بار اهوازی بنام محمد روشنی از اهواز بە آدرس جادە خرمشهر کیلومتر 5 جادە نورد و لولە سپنتا با زحمت و پیگیری مداوم خودم بعد از یکهفتە بزور کرایمو داد یە مشهدی بنام ابراهیمی کلا خاموش کرد و کرایە نداد

  • امیر

    ها شرکت حمل و نقل کمسیون قاچی بگیره بشینه کنار دردسرش برای راننده خدازده

  • بهروز

    به به این شرکت های حمل نقل چه بی مسئولیت شدن
    پس شما حکم چی داری که بارنامه میزنی اقایان بال پرنده
    باید جوابگو باشی تا به هرکس صاحاب بار نگی باید هم مسئولیت پرداخت کرایه با باربری باشه
    تا هرکس نیاد بگه من صاحاب بار هستم

  • وفایی

    اگه تعریفی از کلمه حمل و نقل را داشته باشیم ، حمل به معنای انتقال فیزیکی کالا و نقل بمعنای انتقال مالکیت کالا از شخصی(فرستنده کالا) به شخص دیگری(گیرنده کالا)می‌باشد که این عمل توسط متصدی حمل در شرکتهای حمل و نقل توسط سندی بنام بارنامه تمبر دار دولتی برابر قانون تجارت ایران صادر میگردد که بمنزله قرارداد،مالکیت کالا، رسید کالا، اوراق بهادار تلقی و جایگاه قانونی دارد و تعیین و تکلیف مندرجات بارنامه وحتی کرایه حمل بایستی توسط متصدی که بصورت پیشکرایه یا پسکرایه درمقصد توسط گیرنده یا شرکت مشخص گردد واگر در مقصد باشد بایستی تضمین لازم از فرستنده کالا دریافت گردد،

  • محمد

    سلام متاسفانه با توجه به اینکه شرکت‌های حمل و نقل اول سهم خودشونو دریافت می‌کنند به همین خاطر هیچ گونه مسئولیتی در قبال رانندگان ندارند اگر این کار انجام نشود و بتوانند اول کرایه دریافت بشه بعد سهم شرکت حمل و نقل داده شود این مشکل رفع خواهد شد انشالله

  • علی رضا

    باربری ها راست میگن اونها فقط وظیفه گرفتن نصف یا دوسوم کمسیون از کل کرایه هستن گور پدر راننده

  • ناشناس

    راننده هزارجای غریب بارمیبره نمیتونه هرجا رفت چماق بدست وایسه واسه کرایش پ اگه اینجوره شماهم کمیسیونتونو بعداز وصول کرایه بگیرید وهمچنین پول بیمه و بارنامه رو

  • جلالی

    به نظر بنده باربری ها باید حذف بشن ومثل تاکسی تلفنی و بعد اعلام بارها مانند اسنپ اینترنتی شده تافقط ارتباط بین راننده وصاحب بار وجود داشته باشد .این باربریها که این وسط کاری که نمیکن هیچ، پول مفتی هم میخورن...

    • احسان

      دوستان عزیز دیر یا زود همین اتفاق خواهد افتاد که شرکتهای حمل و نقل حذف میشن فقط ارتباط با صاحب کالا و راننده میسر هست مخصوصا با این سرعتی که دنیای مجازی و علم داره جلو میره

  • منصور شریفی

    پس شرکت‌های حمل ونقل فقط مسئول دریافت کمیسیون از رانندگان است

  • محسن مهرفر

    شرایط دریافت بار توسط شرکتها منوط به گرفتن ضمانتهای لازم از صاحب بار میباشد،این در حالیست که شرکتهای حمل ونقل برای گرفتن و بار مجبور به پرداخت مبالغی به صاحبین یا مسئولین قسمت‌های حمل ونقل کارخانه ها هستند ودر این شرایط نه تنها مسئله ضمانت منتفی شده بلکه مبالغی نیز از سمت صاحبین بار اخذ میگردد که این مبالغ در آخر از کرایه راننده کسر میگردد،بنابراین شرط سپردن بار به شرکتهای حمل ونقل اخذ ضمانت توسط شرکتهای حمل ونقل می‌باشد تا در صورت عدم پرداخت کرایه راننده و شرکت متضرر نگردند ودر مورد بارهایی که موردی می‌باشد اخذ کل کرایه توسط شرکت و پرداخت آن در مقصد به راننده میباشد

  • ناشناس

    سلام وقتی برای شرکت‌ها چه دولتی چه خصوصی بار میبری موقع درخواست کرایه میگن باید بره حسابرسی بعد چند روز می‌پردازیم من کرایه یک ماه پیشم هنوز ندادن هی میگن حسابرس مرخصیه یا باید بره تهران خلاصه بااین بی باری اینها هم بعداز چند روز بار گیر میاد

  • مهران

    چرا مسئول نیست . وقتی شرکت می‌داند که صاحب بار از جو موجود در بازار سواستفاده می‌کند و ۴/۱یا ثلث کرایه را اعلام می‌کند روز روشن حق راننده ضایع می‌کند در این زمان بعضی از رانندگان که بدهی دارند مجبور به قبول گرفتن کرایه کم می‌شوند باید شرکت حمل نقل ورود کند وقبل از هر اعلام باری آن را از دور خارج کند ولی متاسفانه شرکت حمل نقل مثال کرایه زنجان تا یزد که ۱۷ ملیون تومن است را ۷ ملیون پیشنهاد می‌دهد اما تعرفه خودش که نزدیک ۵ر۲است را نیز درخواست می‌کند. این ظلم است البته کاری نمی شود کرد که آن راننده چون خودش صاحب ماشین نیست کاری به سود و ضرر ماشین ندارد یا بدهی دارد می خواهد ماشین را زودتر به حرکت در آورد قبول می‌کند و بار را می‌برد یا اکثر شرکت های حمل نقل مشتری های خود را می‌شناسند می‌دانند کدام بد حساب و کدام خوش حساب هستند اما زمان اعلام بار مشتری بدحساب را تنبیه نمی کنند بخاطر سهم خود که قبل از وصول پول برداشت می کنند خود را عمدا مداخله نمی دهند و این کار باعث دعوا و درگیری بین صاحب بدحساب بار و راننده می‌شود و شرکت می‌نشیند چون پول خود را قبلا نقد گرفته با لبخند دعوا را تماشا می کند این بخاطر این است که قانون ناقص است از این خلا قانون سواستفاده می‌شود

  • ناشناس

    انصافا یکی نیست به حال این رانندگان جاده کاری کنه کمیسیون های نجومی و هزارن مشکل دیگر انصاف نیست حق این قشر خورده بشه

  • ناشناس

    پس باربریهابابت چه خدماتی اجراکنندگان کمسیون های نجومی دریافت میکنند

  • رانند هَستم محبی

    سلام نباید توهین به حمل ونقل بشه باربری در صد که میگیره 5ر9درصد عوارص را هست مالیات دارای هست بیمهبار هست بیمه تکمیلی خود رانند هست هزینه برق وغیر ما نباید گناه همه باربریها گردن بگیریم امده با چندنفر نیرو با من رانند همکاری میکنه خواهشمند است بی احترامی نکنید

  • رضا

    یا سلام اول این که باربری مسولیت تمام کرایه را دارد چون هماهنگ کننده بین صاحبان بار و راننده شرکت حمل و نقل است ولی متأسفانه اوضاع حمل و نقل کشور بسیار اسفناک و هرج و مرج است با همین فرمان چیزی تا نابودی حمل نقل نمانده دیگه امیدی به بهبود نیست و تغییر اساسی لازم است

  • مسیح

    سلام خدمت همه همکاران زحمتکش عزیز قلب تپنده اقتصادکشور. ‌‌مشکلا رانندگان عزیز فراوان است امایکی بارنامه پلیس راهی هست کا باربری مینویسه وکمسیون کل کرایه میگیره وهیچ تعهدی هم درقبال کرایه که تضمین باشه نداره الان هم که مد شده کمسیون از دویاچهار پوز میکشن که معلوم نشه یه مبلغ اصلی از پوز خودشون مابقی معلوم نیست از کارتخوان کی کارت میکشه. باید راهداری برنامه ای داشته باشه که باربری هیچ تصرفی رو نوشتن کرایه نداشته باشه. یعنی مبدأ ومقصد که خورده شد کرایه سیستمی رو بارنامه خورده شه ومهمتراین که راننده کارت میکشه باربری نتونه مبلغ کمسیون بزنه خود سیستم طبق قانون مبالغ هرقسمت روبهشون واریز کنه مثل خرید تو مراکز خرید که فروشنده وقتی کارت میکشه فقط مبلغ روسیستم که خرید شده کم میکنه وهیچ دخل تصرفی نداره که اضافه بگیره. بابت کرایه اگه باربری هیچ تعهدی درقبال کرایه نداره راننده زحمت کش چه گناهی داره که باچند میلیارد سرمایه که گذاشته که اکثرا هم قسط دارن باهزاران زحمت راه چند هزارکیلومتری طی کنه بااین خرج گران که فقط‌ یه صبحانه و نهار وشام بایدواسه یک نفر بالا 500 هزارتومن هزینه کنه. بعد انبارداري کارگری بارنامه کمیسیون و،... از جیب مبارک راننده پرداخت بشه تابار فلان تاجر یا کارخونه برسونه بعد این همه زحمت دنبال کرایه بدوه معلوم نباشه گیرش بیاد و هیچکه هم جوابگو نباشد. این واقعا عدالته. طرف چند میلیارد ارزش بارشه ولی یه کرایه چند میلیونی که اینم نصف بیشترش خرج بار خودش هست که راننده ازجیب داده بهش نده. نظام حمل و نقل مانیاز به بازآفرینی جدید وقوی داره. بابت این موضوع روزی چند هزارمیلیارد ضرر به دولت میرسه. که به جای رفتن این حق وناس ها به جیب بعضی ها کمک بسیارزیادی میتونه به حمل و نقل کشور بزرگ وپهناورمون داشته باشه. خدا یارو یاور همه شما عزیزان زحمت کش. مردهای خستگی ناپذیر. به امید روزی که حق زحمت ما رانندگان کسی نتونه پایمال کنه. یاحق

  • میلاد

    بیشتر کالا ها شرکتی بوده و مراحل اداری داره تا به مالی برای پرداخت هزینه کرایه برسه تعدادی هم امکان پرداخت در محل وجود ندارد یا صاحب بار حضور ندارد یا شرایط پرداخت کرایه بارهای شخصی نیز بستگی ب نوع بار و ارزش بار دارد ک در هنگام تخلیه کرایه آن پرداخته شود در کل شرکت های حمل نقل طبق نظریه راهداری و حمل نقل مسول پرداخت نشدن کرایه هستند

  • ناشناس

    سلام
    شرکتهای حمل و نقل با اینکه ازتاخیر کرایه مدت دار اطلاع دارم ولی کمیسیون های بالای تعرفه را دریافت می‌کنند ولی راننده باید نقدی هزینه کند

  • معراج

    ینی باید گل گرفت در مملکتی که هیچ کس زیر بار مسئولیت خودش نمیره کسی ام نیست چیزی بگه،آخه تا کی،خداوکیلی تا کی میخواد هرکی واسه خودش باشه،طرف با هزار زبون بازی ازت میخواد بارو واسش خالی کنی،بعدشم تو روت وایمیسه میگه پولتو نمیدم هر غلطی ام میخوای بکنی بکن،پس کی باید جوابگو باشه؟وقتی کسی باشه که پدر صاحب باریو دربیاره که حق مردمو بده دیگه کسی جرات به مال مردم خوری نمیکنه

  • محمد مهدی هراتی زاده

    سلام همانطور که مستحضر هستید بارنامه بعنوان سند حمل جزء اوراق بهاء دار مثل چک هست یعنی صادر کننده با موضوع پرداخت در مقصد یا پس از رسید بلحاظ شروط مغایر مندرج به درخواست صاحب کالای ذینفع در کنوانسیون و پروتکل حمل و نقل بین المللی با توجه به مقصدهای صادرات که ایران هم عضو است همچنین باب هشتم قانون تجارت مسئولیت کامل حقوقی و کیفری از حیث تعهد و ضمانت های اجرایی و حقوقی خواهد داشت راننده مامور اجراء حمل است.
    البته مدعی العموم در بحث خدمات عمومی و تجارت و بازرگانی نیز مسئولیت کامل دارد که متاسفانه در تماس رانندگان با ضابط قضایی بی اعتنایی می گردد لذا منشاء همه سوء استفاده ها ترک فعل دادستان و ضابط است.
    باید توجه نمود که این حجم از عملیات حمل و نقل اعزام ضابط و برخورد قضایی در صحنه امکانپذیر نمی باشد باید رژیم حقوقی و تعهدات در قراردادهای الزام آور بین باربری کارگزار و صاحب کالای ذینفع گیرنده با ضمانتهای لازم عملیاتی گردد.
    صاحب کالای فرستنده حق انتخاب متصدی حمل را دارد ولی تعهد پرداخت کرایه بعد از تخلیه بار را ندارد مگر در کمیت و کیفیت محموله.
    بنظر می رسد می خواهند رانندگان را درگیر جریان کارگزاری و دلالی نمایند در حالیکه باربری باید ضمانت بگیرد بعد کامیون اعزام و سند حمل بهاءدار صادر کنند.
    همین اندازه که راننده در مقصد با باربری هماهنگ باشد کفایت می کند چون باربری و فرستنده کالا مدعی مشتری مداری گیرنده هم هستند.

  • ناشناس

    نصف کرایه رو کمیسیون نقد نقد میگیرن تازه باید با دستگاه عابر بانک بریزی براشون ..بعدش میگن مسعولیت پرداخت قبول نمیکنن بخدا تا الان هیچ نماینده ای حرفی از قشر زحمت کش راننده نمیزنه روزی میرسه این شغل نابود میشه گریبان گیر همه کشور میشه چون هیچ کسی نیست باربری و حمل نقل رو نظارت کنه ۱۰تا پلیس داخل ۹۰کیلومتر اتوبان میزارن برای راننده جریمه کردن اما یکنفر نیست پایانه حمل نقل و باربری و تقسیم عادلانه بار را مدیریت کنه

  • محمد مهدی هراتی زاده

    ادامه، البته چشم انداز خوبی در واقعی شدن سرمایه گذاری و هزینه جرم با توجه به حقوق پیمان و مسئولیت کارفرمایی در حمل و نقل جاده ای کالا پیش روی ماست لذا جریان کارگزاری و دلالی جای خودش را به کارفرمایی و دلالی خواهد داد.
    با مقررات رفع موانع مجوزها بنگاههای بزرگ تولیدی که تاکنون به عودت نیمی از کمیسیون پرداختی ناشی از صدور اسناد حمل توسط گیرنده کالا بنام شرکت حمل اقدام می نمودند اکنون با انگیزه تصاحب کامل کمیسیون و حتی ایجاد مابه تفاوت نرخ نازل دستوری حمل و نقل و واقعیت بازار تجارت به بهانه هزینه حمل و بهای کالا تا مقصد با مسئولیت فرستنده متقاضی تاسیس شرکت حمل و نقل گردیده و بهره برداری را با حذف رابط دلال کارگزار باربری شروع نموده اند.
    این پایان راه نیست چون بنگاههای تولیدی تجاری در نهایت بدنبال کامیوندار ثابت و اخذ تعهد و قرارداد می گردند و نوعی ثبات و رابطه پیمان مشارکت و مباشرت حمل بزرگ مقیاس در مقابل رفع مسئولیت و دلالی روزمره گی فعلی شکل می گیرد.

  • فراهانی

    باسلام.نکته مهم اینجاست که راننده صاحب کالاروکه نمیشناسداقایان باربری هستندکه شناخت کامل ازصاحبان کالا رادارند که با ایشان تماس می‌گیرند درخواست ماشین می کنند اگررانندگان مستقیم باصاحبان کالا درتماس بودن که پنجاه درصد کرایه به باربری نمیرسید

  • ناشناس

    خوب حالا که شونه خالی میکنن پس واسه چی اینهمه کمیسیون میگیرن. اصل دزدی که میگن همینه

  • Hamed

    سلام
    من که واقعا کم آوردم و دیگر تاب و توان کار کردن ندارم
    لوازم یدکی بی نهایت گران
    کرایه ها پایین و نقد کردن کرایه از هر کاری سخت تر شده
    درآمد به ریال خرج کردن به دلار و ماشین مدارک به اسم راننده و صاحب کرایه باربری

  • منوچهر

    تمام حرف های راننده یک دروغ بزرگ است که باربری نصف کرایه را کمیسیون میگیره هیچ باربری بیشتر از25% نمیگیره ازاین 25% خود دولت 9/5% میگیره دوباره پول کد رهگیری میگیره صاحب شرکت 7% میگیره بیمه پول بیمه بار را میگیره برای متصدی بیشتر از 5% سود باقی نمی مونه درضمن این راننده ها هستند که بارنامه پلیس راهی از باربری تقاضا میکنند هیچ باربری برای بار خودش بارنامه پلیس راهی نمیده این یک دروغ دیگه راننده ها ضلمی که راننده ها در حق صاحب بار میکنند هیچ کسی نمی کنه زمانی که ماشین برای یک شهرستان کم بشه کرایه های نجومی از صاحبان بار می گیرند من همه اینها را با مدرک ثابت میکنم تا ببینید که راننده ها ضلم می کنند یا باربری ها برای نمونه کرایه بندرعباس،اهواز،شیراز ،کرمان،و غیره در فصل زمستان و بهار هر چقدر باشه در فصل تابستان و پاییز سه برابر کرایه از صاحبان بار میگرند تمام این حرف ها را با مدرک ثابت میکنم ببینید کی راست میگه کی دروغ میگه چطور یک راننده می تونه ماهی 150 میلیون فقط قسط ماشین میده ولی یک متصدی سالانه 100 میلیون هم پس انداز نمیکنه

  • منوچهر

    آقای راننده ای که ادعا میکنی باربری بارنامه پلیس راهی میزنه کمسیون بیشتر میگره چرا داری دروغ میگی این شماها هستید که با انواع و اقسام مشتری باربریها را دور میزنید بخاطر منافع خودتان هزاران دروغ به صاحب کالا تحویل میدهید بعداز اینکه مشتریان یک باربری را از دستش در میاورید بعدش توی مسیر از یک باربری دیگه بارنامه پلیس راهی میگیرید با این کارتان هم به دولت خیانت میکنید هم پول حرام به زندگی خودتان تزریق می کنید آن متصدی باربری چه گناهی کرده که شمارا برای حمل بار مشتریش فرستاده ولی شما مشتری متصدی را از دستش در آورده و تمام بارهای آن متصدی را مستقیماً حمل می کنید به این کار شما چی میگن میشه جواب بدید

  • منوچهر

    آقای راننده که میگی باربری باید حذف بشه
    اگر باربری حذف بشه توی راننده از کجا میتونی صاحب بار پیدا کنی هیچ میدونی یک متصدی نصف سال را برای پیدا کردن مشتری تمام شهرک صنعتی ها پیدا میگرده شاید بتونه یک مشتری پیدا کنه تو جرت داری همچنین کاری را بکنی
    هیچ میدونی اگه باربری نباشد توی راننده ماهی یک بار هم گیرت نمیاد الکی نظر نده نظرت را نگه دار هر موقع وزیر شدی اجرا کن فکر کردی مشتری مثل قارچ هستش که جلوت در بیاد باید کفش آهنی بپوشی تمام شهرک صنعتی ها توی سرما و گرما بالا و پایین کنی شاید بتونی یک مشتری پیدا کنی آقای جلالی

  • منوچهر

    درکل بی انصاف ترین قشر جامعه راننده ها هستند که کرایه های نجومی دریافت می کنند بعدش الکی آه و ناله می کنند راننده یک خاور حداقل ماهانه 100 میلیون سود خالص داره بدون اینکه یک ریال هم مالیات پرداخت کنه وقتی یک راننده خاور ماهیانه 100 میلیون سود خالص داره آون یکی کامیون ها ببینید چقدر سود خالص دارن برای مثال یک تریلر رفت و برگشت برای بندرعباس بالای 50 میلیون کرایه میگره آن هم ظرف 4 روز اینکه دیگه دروغ نیست چرا اینها را نمی گید راننده گرامی لطفاً دروغ نگید

    • ناشناس

      منوچهر ، هرکاره ای هستی که احتمالا باربری هستی یه صاحب بار که این دفاعیات دروغ را میکنی، من یه تریلی دارم، محبت کن بیا به مدت چند ماه شغلهامون را عوض کنیم، و شما هم درآمد نجومی از ماشین من در بیار، و منم کار شما را انجام میدم، ببینیم بازم میتونی این حرفها را تایید کنید البته اگه مردش باشی، و فقط حرف مفت زن نباشی، اوکی بده تا تلفن برات بفرستم،

    • محمد

      دوست عزیز منوچهر آیا برآورد درآمد ماشین درسه ماه و شش ماه یا سالانه بدون استهلاک حساب کردی که نرخ تعیین کردی من بیست و دو سال تریلری دارم وخودم رانندگی میکنم به کارشناسی شما نرسیدم خواهشاً در کارشناسی کمی منطق داشته باشید خدا نگهدار

    • بهمن

      منوچهر مگر نمیکنی تریلی در۴روز۵۰میلیون کارمیکنه درماه۷بارمیبره بیا من یک تریلی ماک همه چی اوکی موتور گیربکس دیفرانسیل لاستیک کامل میدم اجاره تو ماهی ۱۵۰ بده من مابقی برای خودت اکر دروغ نمیکنی چرا چرت میکی

  • رضا

    باربریهای تهران دقیق کرایه را باراننده نصف میکنند کسی هم جواب گونیست

  • ناشناس

    کمیسیون باربری تقریباً نصف کرایه دریافتی می باشد

  • سید مجید موسویان قهفرخی

    سلام چرا موقع بارنامه نوشتن و کمسیون گرفتن دهنشون مثل شیر آبی با ز میشه و هرچقدر بخوان از کرایه رو برمیدارند ولی موقع پرداخت همون پول که گرفتن از راننده مسئول نیستند اینم شد یه داستان دیگه

  • سید مجید موسویان قهفرخی

    خوب الان اگه این بشه که این همکار من عرض کرده بعد میشه بارنامه پس از رسید که یک مشکل جدید و جدی میشه واین دیگه غوره بالا غوره
    من از کرمان هر باری میبرم میگه پس از رسید بارنامه رو پست کردم تا رسید دست باربری شد ده روز به باربری زنگ زدم گفتم کرایه رو کی واریز میکنید میگه بیست و پنج روز دیگه این میشه همون که چه با سر راه بری کلاه پاره میشه چه با پا
    راه بری کفش خوب سنگ اومده جا پارسنگ

  • سید مجید موسویان قهفرخی

    جالب اینکه وقتی باربری باری رو اعلام می‌کنه و بعد میگه بارنامه پلیس راهی بگیر خودش اول یک سوم کرایه رو بر میداره بعد کرایه رو اعلام می‌کنه مگه یه مشکل دو مشکل داریم ما کی به داد ما راننده ها برسه الان سی درصد کرایه اضافه شده پس کو خوش باربری شده کرایه که پارسال اعلام می‌شد به راننده مبلغش هر چی بود الان پونصد کمتر هم شده

  • ناشناس

    چرا کرایه تاکسی های بین شهری شیراز به شهرستانها بیشتر نشده راننده ها با کرایه سال قبل دارن کار میکنن کسی هست جوابگو باشه

  • بابک

    با سلام
    یک بند باید اصلاح گردد.. آنهم وظیفه دولت آینده است و قوانین حمل بار و باربری ها و مسافر برهان بدین گونه که صادر کننده بار نامه می بایست در صورت پرداخت نکردن هزینه حمل بار شرکت صادر کننده بار نامه موظب به پرداخت می باشد . و جرایم دیر کرد مبلغ و بصورت ساعت شما باشد . آنهم باربری های کل ایران و صادر کنندگان بار نامه و گرفتن کمیسیون . . همه از نقض قوانین سخن می گویند .

  • ناشناس

    میدان بار تهران به نام محرم نصیری ۴ماهه کرایه پرداخت نکرده ۱۴۱ شکایت کردیم جواب نیومد بار کشاورز رسوندیم باربری کمیسیون مفت رسید جواب مارو هیشکی نمیده حالا بری یهمشت بزنی به میدونی قرمساق میگن مگه قانون نیست

  • علی

    وقتی باربری به اندازه کرایه کامیون داره کمیسیون میگیره وضیفشه جوابگوی راننده باشه

  • یوسف الهی

    سلام شرکت حمل ونقل بابت یک برگ کاغذ همون قد کمسیون میگرند باید جواب گوباشند چجوری راننده یک دقیقه دیر برسد هزا جور باید جوابگو باشد

  • ناشناس

    سلام این اقا منوچهر که اینقدر تبش تنده و میگه تریلی ۴روزه تومسیر بندر ۵۰ تومن در میاره غافل از اینکه الان ۱۰ روز بندر خواب داره از تهران تا بندر ۱۵ تومن کرایه میدن که خرج خوراک و لاستیک وروغن ...در کنی تهش هیچی نمیمونه شازده اقا منوچ یه بار برو بندر تابستون بار بزن بعدش اگه نفس داشتی بیا داستان تعریف کن.
    شغلی با شرافت تر از رانندگی نیست جدای اینکه یک عده معلوم الحال که از خانه فرار کردن و اومدن رانندگی را به لجن کشیدن وهرچی تو کمیسیون خواستی دادن
    جدای از اینها راننده زحمتکشترین ادم ها هستن که هم معرفت دارن هم وجدان.

  • ناشناس

    سلام من ازاهوازشمش بردم رشت نوردمیلگردکاسپین 1ماه پیش شماره حساب ازم گرفت گفت 3روزه کرایه واریز میکنم 1ماه شده کرایه که نریخته جواب تلفن هم نمیده باربری هم کمسیونشانقدادریافت کرده العان هم میگه کرایه شمابه من ربطی ندارد کسی هم جوابگونیست اسم باربری مسعوداهوازهست.کسی شمش ازاهوازبرارشت نبره کرایه نمیده

  • سعید

    پس چه کسی مسئول کرایه ماشین سنگین است شرکتی که کمیسیون میگیره پس چکاره س چرا قانون از خودتون در میارین مگه راننده وماشین دار چه گناهی کرده نصف کرایه به کمیسیون ومالیات وهزینه در میره نصف دیگه هم صاحب بار نمیده کی باید رسیدگی به این وضع بکنه البته مملکتی که صاحب نداشته باشه بهتر از این نیست

  • ابراهیم

    پس این باربریها کارشون چیه که نصف کرایه حمل رو از راننده میگیرن تعهدی در مقابل کرایه نداشته باشن اونا صاحب کالا رو میشناسن که درخاست ماشین ازشون میکنه و وظیفشون کرایه راننده رو متقبل بشن در ضمن هیچ صاحب کالایی فوری بعد از تخلیه بار کرایه راننده رو نمیده

  • عزیز

    جناب منوچهری ازطرف زدنت معلومه خودت باربری

  • احمد

    پس۳۰ درصد کمسیون که میگیره چه مسئولیتی داره باربری هزار تعهد از آز راننده میگیرید کوچکترین مشکل برا بارپیش بیاد فقط راننده محکوم میکنیدیک تعهد از صاحب کالا نمی‌گیرد بموقع کرایه پرداخت کنه

  • بختیار پیری

    بجز شرکتهای حمل نقل بندرها میتوان به جرآت گفت صدرصد شرکتهای حمل نقل از رانندگان کمسیون اضافه میگرند که خود برای صاحب کالا اضافه کرایه تلقی می‌شود گاهن دربرداشت مشکل ایجاد می‌کند.دراینجا صدرصد باریری مقصراست موظف است کرایه راننده را پرداخت کند

  • بختیار پیری

    کمسیون راپس بابت چی میگرند اونم مبلغ زیادی اضافه برقانون

  • ماک

    ازکرایه مامیزنن باربریها بارتخلیه میشه هروقت دلشون میخواد کرایه میده این وضعیشه خجالت بکشید ماشینها فرسوده شدن یه شتری نیست رسیدگی کنه ماشین هاروعوض کنن

  • امیر عباسعلی پور

    با سلام وخسته نباشید وقتی راننده بارو خالی میکنه ودر محل منتظر کرایه میمونه وصاحب بار هم به روی خودش نمیاره وبا تماس با پلیس ۱۱۰ کسی هم از سوی پلیس به محل اعزام نمیشه اینجا راننده بیچاره چکار کنه بیاد جنگ کنه که باز هم از طرف صاحب بار وکارگران او کتک بخوره پس باید شرکت حمل ونقل به صاحب باری بارو بفرسته که احراز هویت شده وطرف معتمدی هست والسلام

  • احمدوند

    به نظرمن بایدقانونی تصویب شودکه مثل کرایه اتوبوس وقطاروهواپیماکرایه حمل بارهم توسطباربری دریافت گرددوبعدازتخلیه ازطرف باربری به راننده پرداخت شود

  • علی فتحی زیناب

    چطور موقع گرفتن کمیسیون و بیمه نامه مسئولیت داره

  • فرزاد زندی

    باربری فقط دنبال کمیسیون خودشه کل کرایه به سه قسمت تشکیله دوقسمت راننده یه قسمت باربری باری که 6000000کل کرایشه 2000000باربری گذاشته جیبش بعدش هیچی کسی هم نیس رسیدگی کنه باربری عشقی کرایه میدن کلا

  • زندی

    وقتی یه سری بی سواد نشستن تو سازمان راهداری مشکل همینه بارو میبری یارو میگه شماره کارت بده میزنم شماره که میدی هزارتا تفره میره بانک فلانو نداری خوب فردا میریزم فردا صاحب بار میشه چن روز باربری هم میگی اقای راننده کرایتو میگرفتی بعد میرفتی این کجای قانون نوشته کدوم بند نوشتن باربری تا یک سوم کرایه رو نگیره بارنامه نمیده به راننده ولی راننده بدبخت هزار کیلومتر راه میره بعد چن روز حقشو باید بدن اونم باید هزار تا تلفن زنگ بزنی اگه مسئولی بود کار بلد وضع این نبود

  • محمد اسماعیل ملکی

    با سلام خدمت کلیه سروان عزیز
    درکشور ما ویا هر کشور دیگری یک قانون که مصوب می شود یک ضمانت اجرایی برای آن وجود دارد که چنانچه قانون اجرا نشد از طریق ضمانت اجرای آن بتوان پیگیر شد وشخص مرجع ضمانت اجرای آن تضمین اجرای آنرا قبول کرده حال با چنین شرایطی که طبق کمیسیون ماده ۱۲ قانون حمل ونقل سازمان باربری را مسئول آن نموده که مجوز حمل بار را به باربری داده جای هیچگونه بحث دیگر وتفره رفتن برای شرکت های حمل ونقل وجود ندارد

  • علی

    آقای که کمیسیون به اندازه قیمت پدرت میگری وتوقع داری ماکه راننده ایم وبابدبختی باره صاحب باردیوس رو به مقصد میرسونیم واون به کلک میگه شماره کارت بده تا واریز کنم بعد به اون زنگ میزنی میگه برو شکایت کن کرایه نمیدم و متاسفانه این اتفاق برای من افتاده بارازتهران میدان شوش زدم به مقصد مشهد خورده باربوده والان حدود یک ماه هست کرایه رو واریز نمیکنه باربری که تخلیه کردم به نام ساربان خیابان کوشش 3الان رفتم پایانه سامانه 141فقط یک تماس گرفت واون از من فقط عکس بارنامه رو گرفت و همین تمام دیگه پیگیری نشد وقرارباشه کرایه ماراننده هارو به این راحتی بخورن بایددرپایانه رو پلمپ کرد چون عرضه یک کرایه گرفتن رو نداشتن والان خودمون چندتا راننده هستیم دست به کارشدیم فقط باراونجارو یک بار دیگه سوارماشینمون کنیم هرزمان پشت گوش شون رو دیدن باررو هم میبینن وتا کرایه وخسارت های که من زدن روندن بار رو بهشون نمیدم وازاین به بعد تصمیم ما هم همینه تا کرایه ندادن بار تخلیه نمیشه وباید تمام راننده ها همین کاررو بکنن تا صاحبان با سواستفاده نکنن وازشما رانندگان گرامی خواهش میکنم تا باکرایه مفت از مشهد بارگیری نکنید واقعا خداروخوش میاد من خاور دارم با 2500ازمشهد برم تهران یا با4تومن از تهران برم مشهد فقط ماراننده ها بازارخودمون رو خراب میکنیم مشهد بارزدم برای کرج کمیسیون ازمن گرفتن 3200کرایه من هم بوده 3200فقط خداروخوش میاد

  • عبدالله یارمحمدی

    هفدهم خرداد واسه از طریق ۱۴۱ شکایت کردم هنوز نتیجه نگرفتم

  • ناشناس

    پایانه بار نسیم شهر تهران اقای اذری رو گذاشتنداز رانندگان دفاع کنه کلا حق راننده رو ضایع میکنه

  • احمد

    تنها راه پایان دادن به معضل کرایه , ایجاد یک کیف پول مجازی در پرونده هوشمند رانندگان و اتصال اون به سیستم صدور بارنامه , توسط متخصصان بخش it در سازمان راهداری هست .
    در این روش , صدور بارنامه منوط به واریز کامل کرایه توافق شده در حساب راننده در کیف پول مجازی وی هست .
    یعنی سیستم , ابتدا موجود بودن کرایه در بخش کیف پول رو بررسی و سپس اجازه صدور بارنامه رو میده .
    همانطور که تاریخ اعتبار معاینه فنی و سلامت , رو قبل از هر چیز بررسی میکنه .
    یعنی , هم زمان با جذب بار و توافق طرفین ,, صاحب بار یا گیرنده در مقصد ,, باید ابتدا کرایه رو به حساب راننده در کیف پول هوشمند وی شارژ کرده و متقابلا یک کد اختصاصی در قالب پیامک رمزی توسط گوشی همراهش دریافت میکنه . بعد از اون هست که سیستم اجازه صدور بارنامه رو میده ,,,,,,, اما این مبلغ موجود در کیف پول تا تحویل بار در مقصد , غیر قابل برداشت باقی می مونه , یعنی طرفین هیچ گونه دسترسی به محتویات کیف پول رو ندارند , چون کد رمز , فعلا نزد صاحب بار بوده و برداشت فقط از طریق راننده امکانپذیره . اما بعد از تحویل بار در مقصد , صاحب بار با ارسال و تبادل اون کد در قالب نوعی تراکنش بانکی ,, به موبایل راننده , اجازه برداشت کرایه از کیف پول رو به وی خواهد داد .

    اگر احیانا مواردی همانند , آسیب به محموله , ناشی از سهل انگاری راننده پیش بیاد , این کرایه , تا حصول توافق و رضایت صاحب بار همچنان غیر قابل برداشت باقی خواهد ماند .
    هر چند این موارد به ندرت پیش میآد .
    در پایان , بنده مدعی بدون نقص بودن این چنین طرحی نیستم , ولی تا زمانی که صدور بارنامه به روش بیان شده یا به شکلی مشابه , متصل و منوط به واریز کرایه از اول نباشه , سریال ادامه دار مناقشه بر سر پرداخت کرایه ها , به صور مختلف , در مقصد هم به اتمام نخواهد رسید .


  • محمد اسماعیل ملکی

    با سلام خدمت همکاران گرامی
    ذکر این نکته خالی از لطف نیست که وقتی یک شخص چکی مبنی بر تعهد دینی را صادر کرد از نظر قانونی موظف به پرداخت مبلغ تعهد خود می باشد حال اگر چنانچه اقدامی برای پرداخت تعهد خود نکرد وکاربه محکمه ودادگاه کشید دادگاه با صدور رای به پرداخت تعهد متعهد از محل حسابها یا دارایی صادر کننده چک می کند با این تفسیر چگونه هیچ اقدامی در جهت تعهد ایجاد شده برای صاحب کالا از طریق بارنامه که یک سند دولتی است صورت نمی گیرد که حالت های مختلفی ممکن است که ۱)یا اسناد دولتی بی اعتبار شده ۲)یا سازمان در مقابل صاحب کالا ناتوان شده واین صاحب کالا است که تعیین کننده شده ۳)یا دولت کمر به نابودی رانندگان و کامیون داران بسته و موارد بسیاری دیگر که از حوصله بحث خارج است التماس تفکر