| کد خبر: 241841 |

◄ درخواست چندساله رانندگان اجرایی می شود؟/ آغاز پیگیری تصویب سختی کار شغل رانندگی

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کامیون‌ داران اصفهان از پیگیری مجدد موضوع سختگیری کار رانندگان از روز دوشنبه آینده و در جلسه ای با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، خبر داد.

تین نیوز

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کامیون‌ داران اصفهان از پیگیری مجدد موضوع سختگیری کار رانندگان از روز دوشنبه آینده و در جلسه ای با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، خبر داد.

به گزارش تین نیوز، محسن جلالی به خبرنگار ما گفت: در جلسه مشترک روز دوشنبه 22 فرودین 1401 نمایندگان کانون های رانندگان حمل و نقل عمومی و تعدادی از اعضای کمیسیون مجلس، درخواست قرارگیری شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور به مجلس ارایه خواهد شد.

وی افزود: با ثبت این درخواست، بار دیگر موضوع سختی کار رانندگان مورد پیگیری و بررسی قرار می گیرد و با توجه به پیش بینی منابع مالی مورد نظر برای تامین هزینه های این اقدام، انتظار می رود در دولت مردمی سیزدهم با نظر مثبت مسئولان مواجه شود.

بیشتر بخوانید:

چرا رانندگی ناوگان عمومی جزو مشاغل سخت و زیان آور نیست؟

جلالی در مورد چگونگی تامین مالی برای قرارگیری شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور، تاکید کرد: پیشنهاد شده است مبلغ نیم درصد از بارنامه برای این کار در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: هزینه بارنامه توسط رانندگان پرداخت می شود که پیشنهاد شده نیم درصد از آن برای تامین منابع مالی این کار مورد استفاده قرار گیرد.

قابل ذکر است، عضو هیئت مدیره کانون سراسری رانندگان حمل و نقل جاده‌ ای بخش مسافر کشور نیز روز 17 فرودین به تین نیوز گفته بود: به دلیل اینکه شغل رانندگان حمل و نقل جاده‌ ای دارای پوشش بیمه ای خویش فرمایی است و مشمول قانون کار نمی‌ شود، در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار نمی گیرد.

احسان روشن روز، افزود: متاسفانه موانع و تعارض ها در قوانین موجود، سد راه قرارگیری شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور شده است.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین عوامل موجود برای عدم تصویب سختی کار شغل رانندگی، عدم تعریف کارفرما در شغل رانندگان و متعاقب آن عدم پرداخت 4 درصد سختی کار و 3 درصد بیمه بیکاری در پرداخت حق بیمه توسط رانندگان است.

روشن روز افزود:  احتمال می دهم تنها راه ورود شغل رانندگان حمل و نقل جاده‌ای به زمره مشاغل سخت و زیان آور، استثنا کردن و تصویب قوانین خاص توسط نمایندگان مردم در خانه ملت و همکاری مدیران مربوطه در مجموعه دولت است.

وی اظهار امیدواری کرد این مهم که خواسته عامه جامعه رانندگان حمل و نقل جاده‌ای کشور است در دولت مردمی و جهادی سیزدهم و مجلس انقلابی یازدهم به سرانجام برسد.

به گزارش تین نیوز،  کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد در مجلس نیز هفته گذشته عنوان کرد: متأسفانه علی‌رغم سختی کار رانندگان، حوادث جاده‌ای و دوری از خانواده، شغل رانندگی ناوگان سنگین جزو مشاغل سخت محسوب نمی‌ شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 2 0

    مابقی هشت سال سنوات72تا80راهم باارایه راهکاری مثل سربازی وگرفتن ازراننده هشت سابقه راکامل نماید ودردستورکارجلسه قراربدهید

    • راننده 6 0

      هیج کاری نشد نداره!
      فقط یک مسئول دلسوز میخواد و اتحاد شاکی‌ها...
      هر چند بسیاری از کسانی که اون ۸ سال بهشون اجحاف شد بازنشسته شدند و این مسئله رو به خدا واگذار کردند!
      ای کاش دولت محترم برای شغل رانندگی ارزش قائل بود
      البته دولت بعدا چوبِ این بی‌تدبیری‌ها رو در مورد رانندگان خواهد خورد

  • راننده 11 1

    من به شخصه بعد چند سال رانندگی از عید ، عطای اینکار رو به لقایش بخشیدم و دیگه با تریلی کار نمیکنم ، مگر اینکه ارزش کارِ رانندگی و جان دادن ما رو در بیابان ، دولت بفهمه! والا بخدا قسم الان یکهفته‌ست رفتم توی تاپسی! الحمدالله هم همیشه پیش زن و بچه‌م هستم و هم دیگه دقدقه‌ی بار و کامیون مردم و بارِ صاحب کالا رو ندارم و حتی دیگه ترس از دزدی بین‌راهی و چپ شدن کامیون هم تو ذهنم نیست!تازه یکماهه میفهمم من هم میتونم مثل مابقی مردم ، غذای سالم بخورم!
    تازه حساب کردم اگه بیمه‌ی خویش فرما هم بشم بازم هزینه‌م از اینی که الان حدود ۱۸۰۰ دارم میدم کمتر میشه...
    رانندگی قدیم خوب بود که هم مشکلات کمتر بود و هم امنیت جاده‌ها بیشتر....
    الان هر ماه بابت خلافی باید کلی پول از جیبم بدم و صاحب‌ماشین هم افزایش حقوق منو منوط به افزایش کرایه‌ها کرده !
    رانندگی بیابون فقط واسه کسی خوبه که کامیون واسه خودش باشه ! نه جماعت بدبختی که مثل من هر روز شوفر یکی باشی و هیج امنیت شغلی و جانی در جاده هم نداشته باشی!
    انشالله که تمام همکارانم موفق و پیروز باشن

  • مرتضی قاسمی 12 0

    کاش یه مسئول سختی ها شغل رانندگی را از نزدیک لمس میکرد تا متوجه میشد که واقعا سختی کار حق راننده میباشد انشاا که هر چه زودتر تو این دولت ما به حقمون برسیم

  • راننده 12 0

    هر وقت یادم میفته که خبرنگاران و شغل خبرنگاری جزو مشاغل سخت محسوب شده و هنوز رانندگی جزو مشاغل سخت محسوب نمیشه ، سرم سوت میکشه!یعنی تبعیض و پارتی بازی و باج دادن به خبرنگار بابت درج اخبار موافق دولتی‌ها ، اینقدر تابلو؟؟؟خدا جای حق نشسته!
    راستی! انتخابات مجلس کی هست تا باز چندتا نماینده و نامزد مجلس ، واسه رای جمع کردن بیان بین راننده‌ها و بگن اولین کاری که میکنیم قرار دادن شغل رانندگی در مشاغل سخت و زیان اور است....

  • محمد 5 1

    اون دسته از مسئولینی که سنگ اندازی میکنن که از ورود این شغل به گروه مشاغل سخت جلوگیری کنند،،یا نمیفهمن که پیشنهاد استعفا دارم یا اگر هم میفهمن وانجام نمیدن بازهم متاسفم که خودشون رو مدیون هزاران نفر در طول سالها سختی وزحمت میکنن،،،اونا هم باید استعفا بدن،،،باید اون مسئول با یه ماشین ۳۰ سال کار تابستون گرما ببری بندر عسلویه تا ببینیم ،،پول ودرآمد چه کسی حلال وپاک هس،،،،تا بدونن کار کی حیاتی هس برا اقتصاد مملکت،،،خدا لعنت کنه اون مسئولی که خودشه به خواب زده وفقط فکر جیب خودشه

    • راننده 1 0

      متاسفانه یکسری از کامیون‌داران خودراننده ، از ترس بازنشستگی اجباری بعد از ۲۰ سال و ابطال کارت هوشمندشون، نه تنها پیگیر این قضیه نیستند بلکه حتی چوب لای چرخ دوستانی که پیگیر هستند هم میزارن و متاسفانه بعضی از همین افراد با این طرز فکر در سندیکاهای رانندگان مدیر و مسئول شدند که بیشتر بر ضد قانون مشاغل سخت کار میکنند
      انشالله که خداوند این جماعت رو هم سر عقل بیاره و بفکر رانندگان بدون کامیون هم باشند ، نه منافع شخصی خودشون....

  • حسین تقی زاده 4 1

    به خدا خسته شدیم شغل ما سخت هست با یک اشتباه هم جان وهم مال ما در معرض خطر میباشد فکری به حال ما کنید ممنون

  • ساسان 5 0

    از آقای رئیس جمهور تقاضا میکنیم نسبت به تآیید و تصویب مشاغل سخت و زیان آور رانندگان پایه یکم بین‌شهری اقدام عاجل و دلسوزانه ای داشته باشند

  • امیرمیهندوست 6 0

    پیشتراز سی سال راننده تریلی هستم و این شغل از پدر به من ارث رسیده متاستفانه بین سالهای 72الی79که ببمه ما بدست گاراژها بود ناجوانمردانه پرداخت نشد هرچند 4درصد از گل کرایه حق بیمه پرداخت میگردیم که در زمان خودش مبلغ قابل توجهی بود.وبا اینکه در مجلس نهم موافقت شد که 25سال سابقه 55سال سن ولی باز اجرائی نشد.حتی بیمه بیکاری برای ما انجام نمیشه ما حاضریم 4درصد بیشتر هم پرداخت کنیم و سختی کار به ما تعلوغ بگیره پی که شغل ما سخت و طاقت فرسا هست که حداقل 10سال از سن خود پیرتر هستیم فقط به این قشر زحمتگش همکاری کنید تا دعا خیر راننده گان بدرقه زندگی تون باشه با تشکر

  • شوزب ملکی 3 0

    اگه سختی کاررانندگان تصویب نشودحق این قشر ضایعه شده در بعضی از کارگاه به آبدارچی وکارگرخدماتی سختی کارخورده ولی این شغل پراسترس که ازدست دزدان درامان نیستیم ودرسرمااگه پنچرکنی دستانت به تالیور میچسبداگه در تابستان باشددستت رامین سوزاند احتیاج به گفتن نیست همه می دانند که این شغل سخت‌ترین شغل است اگه در طول مدت کارت تصادف نکنی زنده بمانی در دوران بازنشستگی نه چشم داری نه پا نه کمرنه کوش لذا ما رانندگان تقاضا داریم از نمایندگان مجلس شورای بااین سختی کاررانندگان موافقت فرمایند

  • تیمور علمداری 2 1

    با سلام احترام خدمت ریاست محترم حمل ونقل ی کمی به فکر رانندگان پایه یک باشید که سختی کار ما را احمدی نژاد بی عرضه قطع کرد از جناب آقای ریسی کمک عاجزانه داریم برا سختی کار رانندگان

  • محمود امینی 2 0

    سلام با این جادهای غیر استاندار رانندکان بعد از چندین سال به دیسک گردن و کمر مبتلا میشونند خرابیهای ماشین و یخ و برف و گرما راننده چه گناهی کرده که چرخ مملکت تو دستش باشه ولی هیچ ارزشی نه خودش داره نه شغلش این آخر بی انصافیه

  • ساسان 1 0

    مهمترین علت تصویب نشدن مشاغل سخت رانندگان برونشهری ، مافیای چنبره زده بر ترابری کشور است ، راننده برای مالک و مالک با قرارداد برای شرکت کار می‌کند و سود دهها میلیونی می‌برد و بر سرمایه می‌افزاید

  • راننده 0 0

    سلام حالاکه بهیارپرستار سرپرستا وغیره...رادرمشاغل سخت وزیان آورقراردادن چرارانندگان بیابان این قشر مظلوم وبی پناه راقرارنداده وهنوز پادرهواوچشم انتظارگذاشنن واقعا حق راننده این نیست . من بعنوان راننده یادم نیست کی یه دست لباس تمیز تو تن داشتم ماهم آدمیم حداقل باتصویب سختی کارراننگان موجبات اینکه یه چندسالی نمیگم درکنار خانواده باشیم ودردهای بدنی که نه استخوان نه چشم نه گوش ...برامون نمانده التیام بدیم ممنون وسپاسگزارم

  • احمد 0 0

    سلام بیمه رانندگان برون شهری با توجه به کار سخت رانندگی در جاده ها با وجودسرما و گرما در بیابان و کوهستان با خطرات بسیار تهدید کننده و..سوال ما اینه چرا بیمه رانندگان برون شهری مشمول سختی کار نمیشه؟؟؟
    این ظلم و بی عدالتی در حق رانندگان برون شهری است خواهشمندیم مسئولین مربوطه و نمایندگان محترم مجلس پیگیری بفرمایند تا بیمه رانندگان برون شهری مشمول سختی کار بشود.
    با تشکر

  • محمد 0 0

    یک کلام ختم کلام،رانندگان بی عرضه هستن که تا حالا نتونستن سختی کار رو برای شغل خودشون بگیرن

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید