| کد خبر: 230730 |

بر این اساس نه شرایط کارگر و یا کارفرما بودن راننده در این کار دخیل بود و نه عضویت رانندگان شامل طرح در انجمن های کارگری و کارفرمایی و نه ارگان های مختلفی همچون وزارت راه و شهرسازی و یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ...

تین نیوز

یک راننده فعال در بخش حمل و نقل کالا در مورد شرایط بهره مندی رانندگان حمل و نقل جاده ای از معافیت ۱۳/۵ درصدی حق بیمه تامین اجتماعی گفت: منشأ صدور مجوز جهت تامین یارانه بیمه رانندگان حمل بار ومسافر به «سازمان هدفمند کردن یارانه ها» بر می گردد، سازمانی که اطلاعات هویتی و اقتصادی اقشار مختلف جامعه را به منظور تعیین گروه های هدف موضوع ماده (۷) قانون ۱۳۸۷در مرکز آمار ایران جمع آوری کرد.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی افزود: 950 هزار راننده حمل و نقل بار و مسافر طبق مستندات سازمان هدفمندی یارانه ها در سال های اول اجرای طرح،  تحت پوشش یارانه دولتی و معافیت از پرداخت ۱۰ درصد و بعدها 13.5  درصد حق بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و منبع تامین اعتبار آن نیز از اعتبارات افزایش سوخت بود که به یک باره قیمت سوخت افزایش یافت و دولت برای جبران آن و افزایش نیافتن قیمت برخی کالاها و خدمات، برای رانندگان فعال و دارای پروانه فعالیت بار و مسافر تخفیف ۵۰ درصدی پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی را در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید:

نرخ بیمه رانندگان جدید الورود برون شهری در سال 1400

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در شبکه های اجتماعی نوشت: بر این اساس نه شرایط کارگر و یا کارفرما بودن راننده در این کار دخیل بود و نه عضویت رانندگان شامل طرح در انجمن های کارگری و کارفرمایی و نه ارگان های مختلفی همچون وزارت راه و شهرسازی و یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ...

به گزارش تین نیوز، بکرانی عنوان کرد: تنها مدرک‌ معتبر برای استفاده و بهره مندی از یارانه بیمه تامین اجتماعی رانندگان حمل بار و مسافر، داشتن دفترچه فعالیت معتبر (کارت هوشمند معتبر وفعال)  است که همین امر موجب شده عده زیادی از افراد غیر صنفی نیز با گرفتن مدرک معتبر و کارت فعالیت رانندگی از یارانه بیمه تامین اجتماعی  رانندگان استفاده کلان ببرند و برای ادامه بهره برداری خود از این طرح، بارنامه ها و صورت وضعیت صوری جهت افزایش کارکرد سالیانه خود دریافت کنند.

این راننده کامیون خاطرنشان کرد: در 2 هفته اخیر برای پایش رانندگان صوری و به اصطلاح (بارنامه ای و صورت وضعیتی) سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با ارسال پیامکی به این رانندگان آنها را از چرخه رانندگان بهره مند از یارانه بیمه خارج کرد تا رانندگان واقعی جدیدالورود جایگزین آنان شوند.

بکرانی افزود: بنابراین شرایط بهره مندی رانندگان حمل و نقل جاده ای از معافیت 13.5 درصدی حق بیمه تامین اجتماعی براساس بند (ب)ماده (11 )آئین نامه اجرایی ماده (7) قانون هدفمند کردن یارانه ها می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    اگر سنوات سال72تا80راننده گان رابا گرفتن آن مقداری که باربریها نریخته اند از خود راننده خیلی ازراننده گان بازنشته می شدند ویارانه آنها به راننده گان جدید تعلق می گرفت وراننده گان جدید بیمه کمتری پرداخت می کردند وکمکی به آنها بود

  • محمدرضا راننده 0 0

    بنده هم از سال ۷۲ تا ۸۰ که بیمه رانندگان ازبارنامه هابرداشت میشد از ۸سال برام۲ سال سابقه محسوب شده ونمیدونم این ۶سال سابقه رامن از چه کسی بایدطلب کنم

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید