| کد خبر: 217086 |

یک فعال حمل و نقلی معتقد است محاسبه هزینه حقوق راننده در هر کیلومتر نشان می‌دهد در صورت اجرای صحیح تن-کیلومتر منافع ذی‌نفعان بخش حمل و نقل کالا به‌صورت دقیق و شفاف دیده خواهد.

تین نیوز

یک فعال حمل و نقل جاده‌ای معتقد است محاسبه هزینه حقوق راننده در هر کیلومتر نشان می‌دهد در صورت اجرای صحیح تن-کیلومتر منافع ذی‌نفعان بخش حمل و نقل کالا به‌صورت دقیق و شفاف دیده خواهد شدبو همین موضوع تلاش برای اجرای صحیح تن کیلومتر را ضروری می‌کند.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند با محاسبه هزینه حقوق رانندگان کامیون و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی، گفت: باید در نظر داشت حقوق و دستمزد رانندگان کامیون تا کنون بر مبنای توافق مالک و راننده بوده است و هیچ‌گونه قانون مشخصی ندارد به طوری‌که بعضی افراد به‌صورت درصدی و بعضی به‌صورت حقوق ثابت ماهانه همکاری دارند.

بیشتر بخوانید:

این راننده کامیون با بیان این‌که در اینجا مبنای محاسبات عرف معمول و تلفیقی از هر 2 روش جهت رسیدن به یک عدد واقعی است، افزود: در محاسبات تن کیلومتر حقوق + بیمه راننده برای پیمایش ۱۰۰ هزار کیلومتر در سال ماهانه برابر با ۶ میلیون و 500 هزار تومان است که با ضرب این عدد در 12 (12 ماه) عدد 78 میلیون به دست می‌آید که این 78 میلیون تومان سالانه برای پیمایش ۱۰۰ هزار کیلومتری مزد راننده می‌باشد.

وی تاکید کرد: اگر  78 میلیون را بر 100 هزار تقسیم کنیم، عدد 780 تومان به دست می‌آید، 780 تومان هزینه مزد راننده در هر کیلومتر برای یک کشنده با ۲۲ تن بار است که با تقسیم عدد 780 بر 22 عدد 35.4 حاصل می‌شود و می‌توان گفت هزینه مزد راننده به ازای یک تن در یک کیلومتر حدود ۳۵.۵ تومان است.

به گزارش تین نیوز، خیرمند افزود: یعنی در مسافت ۲۰۰ کیلومتری مزد راننده کشنده با ۲۲ تن بار برای پیمایش ۲۰۰ کیلومتر، 156 هزار 200 تومان (22*35.5*200=156200) است که این عدد در مسافت 400 کیلومتری (400*35.5* 22= 312400) به 312 هزار و 400 تومان می‌رسد یعنی هزینه مزد راننده کشنده با ۲۲ تن بار برای پیمایش ۴۰۰ کیلومتر 312 هزار و 400 تومان است.

این راننده کامیوندار خاطر نشان کرد: در مسافت ۶۰۰ کیلومتری مزد راننده کشنده با ۲۲ تن بار برای پیمایش ۶۰۰ کیلومتر 468 هزار و 600 تومان ( 600*35.5*22= 468600) و در مسافت 800 کیلومتری  هزینه مزد راننده کشنده با ۲۲ تن بار با پیمایش ۸۰۰ کیلومتر 624 هزار و 800 تومان (800*35.5* 22=624800) است.

وی این عدد را در مسافت ۱۰۰۰ کیلومتری 781 هزار تومان ذکر کرد و گفت:  هزینه مزد راننده کشنده با ۲۲ تن بار برای پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر هزار تومان (1000*35.5*22= 781000) است.

به گزارش تین نیوز، خیرمند افزود: باید توجه داشت این محاسبه زمانی می‌تواند ملاک عمل قرار گیرد که تن کیلومتر به‌صورت صحیح در همه مسیرها اجرا شود و در شرایط فعلی نمی‌تواند مبنای مناسبی برای توافق طرفین باشد.

او عنوان کرد: همچنین این محاسبات بر مبنای ظرفیت تعریف شده تن-کیلومتر یعنی ۲۲ تن انجام شده است و کشنده با ظرفیت بیشتر، حقوق راننده را نیز افزایش می‌دهد.

وی گفت: این محاسبه بر اساس پیمایش ۱۰۰ هزار کیلومتر با بار محاسبه شده است، کاربری‌هایی همچون تانکر و بونکر که یک سر خالی کار می‌کنند تا زمانی که ضرایب بارگیر در تن کیلومتر اجرا نشود، طبق توافق مالک و راننده محاسبه می‌شود.

این راننده کامیوندار افزود: این محاسبه برای شناخت تاثیر هزینه دستمزد راننده در شاخص تن کیلومتر بوده و بار دیگر نشان می‌دهد در صورت اجرای صحیح تن کیلومتر منافع ذی‌نفعان به‌صورت دقیق و شفاف دیده شده، لذا همه باید برای اجرای صحیح تن کیلومتر تلاش کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مرتضی. مرادی 6 0

    مبنای محاسبه تن کیلومتر نوعی تعدی و اجحاف در حق راننده غیرمالک است.. مگر اینکه این تن کیلومتر با احتساب ضریبی در میزان کرایه باشد.. یعنی مبنای محاسبه از محاسبه کرایه دریافتی باشد... بعنوان مثال اگر کرایه یک کشنده بابت باری که حملازم میکند، 10 باشد، باید حداقل میزان محاسبه برای حقوق راننده 20 درصد آن باشد.. ضمن اینکه رانندگان وسایل نقلیه‌ای که ظرفیت وزن کمتری از بار را دارند، در این میان متضرر شده و درحالیکه زحمتی برابر با بقیه رانندگان میکشند..
    فلذا بهترین نظام برای محاسبه حقوق یک راننده پایه یکم، همان روش درصدی هست که متاسفانه در سالهای اخیر از 30 درصد به 20 الی نهایتاً25 درصد تنزل پیدا کرده..

  • فرج الله میرخوندچگینی 34 5

    من یک راننده کامیون هستم وداخل یک شرکت شن وماسه کار میکنم از ۷صبح تا ۷غروب یک جمعه کار ویک جمعه تعطیل است طبق قانون کار دریافتی من چه قدر باید باشد

  • امیر حسین پیری 1 2

    عالیه

  • علی 5 0

    فرمایشات این راننده کامیوندار به درد خودش میخوره. دستمزد راننده ی حرفه ای و سالم باید درصدی باشد برون شهری ۲۰ الی ۳۰ درصد و درون شهری که استهلاک کمتری دارد ۳۰ الی ۴۰ درصد

  • احمد جعفری 2 1

    ۲۰ درصد خیلی میشه پس مالک چی ببره با این خرج مخارج بالا کامیون

  • محمد 2 0

    پست تر از شغل رانندگی،شغلی نیست. مرده شور قانون داره، توالت شور قانون داره، ولی راننده هیچی... صلواتی باید کار کنه اونم اینکه همه مسولیت ها به گردن راننده هستش.خوب همین کارها رو میکنید که همه از شغل رانندگی فراری هستن. یک راننده که مستاجر هستش با یک زن و یک بچه، چجوری میتونه پس انداز داشته باشه که بتونه خونه دار بشه؟ اقشار ضعیف جامعه وقتی که میخوان حقوق بالاببرن میشه باعث تورم ولی از طرفی میگن جمعیت کم هستش، خوب چجوری میشه؟

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید