| کد خبر: 212368 |

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای از نگرانی رانندگان از خطرات دستگاه ایکس ری گلوگاه بازرسی نایین یزد خبر داد.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای از نگرانی رانندگان از خطرات دستگاه ایکس ری گلوگاه بازرسی نایین یزد خبر داد.

به گزارش تین نیوز، محمد هراتی‌زاده گفت: به نظر می‌رسد استفاده از این تکنولوژی بیشتر موجب آسایش، راحتی و فراغت بال کارکنان شده تا افزایش سرعت عمل و دقت بیشتر.

این راننده کامیون افزود: شرایط کار در این بازرسی به گونه‌ای شده است معمولاً یک نفر در فاصله دور در مقاطعی از روز روی صندلی می‌نشیند و صف طویلی از کامیون‌ها را برای اسکن به سمت سونار هدایت می‌کند و در مواقعی هم خط آزاد است.

دستگاه ایکس ری ایست و بازرسی نایین مشکلی برای رانندگان ایجاد نمی‌کند

وی عنوان کرد: اولاً قرار بود با این امکانات پلیس اقتصادی عملکرد گمرک در بنادر را بیش از پیش کنترل نماید تا قاچاق سازمان یافته قطع شود، ثانیاً کشف انواع قاچاق سلاح و مهمات یا مواد مخدر یا کالا چه ارتباطی با محموله‌های تولید داخل دارد؟ سوم ترک پست و اتکا به این ابزار به قیمت بیماری و آلودگی گسترده رانندگان به مواد رادیو اکتیو می‌تواند این اقدام را فاقد توجیه اقتصادی اجتماعی نماید.

هراتی‌زاده این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و با انتقاد از قرار دادن رانندگان در معرض تشعشعات دستگاه، عنوان کرد: اگرچه گفته می‌شود این سطح از تشعشعات بیماری‌زا نیست و بی‌خطر است اما پرسش این است که چرا خود افراد فعال در این بخش پوشش محافظتی دارند؟

هراتی زاده ادامه داد: کشورهای سازنده این تکنولوژی در اروپا، اجازه اسکن در حال حرکت خودرو را نمی‌دهند و راننده حتماً باید خودرو را ترک کند و مصرف مواد غذایی داخل کابین نیز تا مدتی منع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Ehsan Ashrafi 2 0

    با سلام خسته نباشید اقا من با پدرم کار میکنم ما هر وقت از اینجا رد بشیم سر گیچ میگیریم الانم با مامور بحث کردم میگم هفته پیش از اینجا رد شدیم ضرر داره میگه نه چیزی نمیشه بیا میگم ضرر نداره خودت هم بیا بشین تو ماشین میگه نه نمیشه اقا نمیدونم دیگه حرفمونو به کی بگیم خسته شدیم به مولا این ها نمیدونم رانندرو چی حساب میکنن اصلا ارزش قاعل نیستن به راننده

  • Ehsan Ashrafi 2 0

    با سلام خسته نباشید اقا من با پدرم کار میکنم ما هر وقت از اینجا رد بشیم سر گیچ میگیریم الانم با مامور بحث کردم میگم هفته پیش از اینجا رد شدیم ضرر داره میگه نه چیزی نمیشه بیا میگم ضرر نداره خودت هم بیا بشین تو ماشین میگه نه نمیشه اقا نمیدونم دیگه حرفمونو به کی بگیم خسته شدیم به مولا این ها نمیدونم رانندرو چی حساب میکنن اصلا ارزش قاعل نیستن به راننده

  • مهدی 2 0

    دستگاهایی که در اروپا هستند به هیچ وجه اجازه نمیدهند راننده با ماشین وارد دستگاه شود تازه دستگاهای اونا از کیفیت بالایی برخوردارندوماهیانه کاملا چک میشوند چون در صورت خرابی اندک میزان دز اشعه به حد خطرناکی بالا میره وبه راننده میگن بعد از ورود به ماشین تا چند ساعت از مواد غذایی داخل ماشین استفاده نکنه.نایین که معلوم نیست چه دستگاه آشغال دست دومی آوردن نصب کردن واز سلامتی دستگاه از روز اول اصلا خبر ندارن ویک آدم ناشی با لباس محافظ گذاشتن کار کنه باهاش چه خبره نیروهای مثلازحمتکش خسته نشن اونجا.چه ساده ایم ما

  • سعید 0 0

    خدا شاهده من زمانی که ردشدم حالم خراب شد. سردرد حالت تهوع بدنم حس نداشت خداروخوش میاد؟ پیگیر باشیم نریم زیر دستگاه به هر قیمتی شده

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید