| کد خبر: 194951 |

◄ اعتراض رانندگان: کامیون، انبار سیار برای صاحبان کالا نیست

نرخ جدید حق توقف انواع کامیون در حالی با توافق 2 کانون انجمن صنفی کارفرمایان موسسات و شرکت‌های حمل‌ و نقل داخلی کالای کشور و کانون انجمن‌های صنفی رانندگان جاده‌ای ناوگان بار کشور مصوب و اعلام شد که این نرخ انتقاد رانندگان و کامیونداران را به دنبال داشت.

تین نیوز

نرخ جدید حق توقف انواع کامیون در حالی با توافق 2 کانون انجمن صنفی کارفرمایان موسسات و شرکت‌های حمل‌ و نقل داخلی کالای کشور و کانون انجمن‌های صنفی رانندگان جاده‌ای ناوگان بار کشور مصوب و اعلام شد که این نرخ انتقاد رانندگان و کامیونداران را به دنبال داشت.

به گزارش تین نیوز، یکی از فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای در این زمینه مطلبی خطاب به هیئت‌مدیره کانون انجمن‌های صنفی رانندگان جاده‌ای ناوگان بار کشور که یکی از امضا کنندگان این تفاهم‌نامه است در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اعتراض کامیون‌داران به نرخ جدید حق توقف انواع کامیون

کوروش فلاحی نوشت: توافقنامه مورخه ۱۳۹۸/۵/۲۷ به شماره ۹۷/۴۷۹۵ الف /ک با سربرگ کانون انجمن صنفی  شرکت‌های حمل و نقل، اجحاف محرز و آشکار در حق کامیونداران به عنوان سرمایه‌گذاران اصلی صنف و رانندگان است.

این راننده خود مالک تاکید کرد: اگر این‌گونه پیش برود کامیون به انبار سیار و بدون هزینه برای صاحبان کالا تبدیل می‌شود.

وی در بخش دیگری از مطلب خود با انتقاد از این‌گونه تعهدات یک جانبه و بدون در نظرگرفتن حقوق صنفی از سوی متولیان کانون انجمن‌های صنفی رانندگان جاده‌ای، خطاب به متولیان کانون کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقل گفت: تحت هیچ شرایطی از حقوق منطقی خود که در گذشته تثبیت شده کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: تغییر قوانین باید در شرایط کاملاً تخصصی و با حضور همه نمایندگان صنفی و به دور از عداوت و یک جانبه‌گرایی انجام پذیرد.

فلاحی خاطرنشان کرد: از نظر کامیونداران و رانندگان، این تفاهم‌نامه چون به صورت کارشناسی تحلیل نشده و دیگر نمایندگان قانونی صنف در هنگام امضای آن حضور نداشتند، وجه قانونی ندارد و باید در اسرع وقت مورد بازبینی قرار بگیرد.

به گزارش تین نیوز ، خداداد بکرانی یکی دیگر از فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا نیز در این مورد نوشت:  این‌که ۱۲ ساعت یک کامیون در اختیار صاحب کالا قرار گیرد در برخی نقاط از جمله بنادر و یا گمرکات صدق می کند اما به شرطی که اولاً بارگیری شب باشد به نحوی که امکان خروج از بندر و یا گمرک وجود نداشته باشد و دوم حمل یک سره از کشتی و یا انبار نباشد و سوم این‌که بار در مکانی مثل طرح و یا کامیون ممنوع و یا محدودیت تردد بارگیری شود.

وی افزود: در غیر این صورت هیچ منطقی وجود ندارد که سرمایه‌گذار و یا نیروی کار ۱۲ ساعت وقت خود را برای بارگیری و هدر رفت سرمایه بدون دستمزد و امکانات تلف کند.

به گزارش تین نیوز، بکرانی اظهار کرد: صاحب کالا تا از آماده بودن کالای خود برای حمل بار و یا مراحل خروج اداری کالا مطمئن نباشد حق معطل نگاه داشتن رانندگان و کامیونداران را نخواهد داشت.

این راننده خود مالک تاکید کرد: تمام امکانات و تکنولوژی امروز در خدمت انسان بوده و استفاده و برنامه‌ریزی برای اداره امور به‌دست خود اوست پس نباید صاحبان کالا رانندگان و کامیونداران را درصف‌های طولانی با زمان‌های طولانی برای حمل کالا قرار دهند.

بکرانی با تاکید بر این‌که این تفاهم‌نامه به عدالت و اقتصاد مقاوتی نزدیک نیست، گفت: کشورهای پیشرفته همگی به‌دنبال این هستند که با کمترین زمان ممکن عملیات بارگیری، تخلیه، حمل و...را انجام دهند که این زمان گاهی حتی کمتر از ۳ ساعت است، چطور در کشور ما باید یک مکانیزم بدون هیچ برنامه‌ای ۱۲ ساعت در اختیار صاحب کالا باشد؟

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود نرخ حق توقف در دستورالعمل‌های قبلی سازمان راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای که در آن هفت ساعت لحاظ شده برای بارگیری‌های شب و بارگیری گمرکی و بارهایی که تردد آنها با محدودیت است لحاظ شود و برای بقیه بارها کمترین زمان ممکن در نظر گرفته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.