| کد خبر: 174286 |

قاچاق سوخت یک فرآیند سازمان یافته بوده و اشاره کردن به کامیون‌ها آدرس‌دهی اشتباه است.

تین‌نیوز | 

به‌تازگی پیامکی برای رانندگان ناوگان عمومی ارسال شده که بر اساس آن و از این پس، سهمیه سوخت رانندگان در صورت عدم دریافت بارنامه یا صورت وضعیت قطع می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، آن‌چنان که رانندگان در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرده‌اند، روز چهارشنبه 5 مهر، پیامکی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای آنان ارسال شده که در آن آمده است: براساس مصوبه شورای امنیت و نیز شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی،  برای جلوگیری از قاچاق سوخت، سهمیه سوخت رانندگانی که پس از گذشت 72 ساعت از سوخت‌گیری نسبت به دریافت بارنامه یا صورت وضعیت اقدام نکنند، قطع خواهد شد.

در این زمینه یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان ایرادات کارشناسی این اقدام در شبکه‌های اجتماعی نوشت: متأسفانه به‌دلیل سودآور بودن قاچاق سوخت این پدیده شوم توسعه یافته و در این مورد مسئولان فاقد تدبیر لازم بوده‌اند. 

آرش جلیلی تاکید کرد: به روایت آمار (همشهری آنلاین - ۹۷۰۶۲۶) قاچاق سوخت روزانه ۴۰ میلیون لیتر است که با نگرش آماری کل کامیون‌ها، اگر کامیون‌ها هر روز روزی ۲۰۰ لیتر هم گازوئیل قاچاق کنند بیش از ۲ الی۳ میلیون لیتر نمی‌شود!!

وی افزود: بنابراین می‌توان گفت قاچاق سوخت یک فرآیند سازمان یافته بوده و اشاره کردن به کامیون‌ها آدرس‌دهی اشتباه است.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: بدیهی است که قاچاق سوخت در درجه اول به‌ضرر مصرف‌کنندگان واقعی آن است.

وی برخی ایرادات سیستمی مصوبه شورای امنیت و نیز شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی را به شرح زیر برشمرد:

۱- ممکن است کامیونی امروز سوخت‌گیری کند و به‌هر دلیلی منجمله ترکیدگی لاستیک، خرابی موتور و...  تا بارگیری یک هفته زمان ببرد. 

۲- ممکن است کامیون سوخت‌گیری و طی طریق کند و ۴۸ ساعت هم در صف بارگیری باشد. مانند گندله و سنگ آهن. 

۳- کامیون‌هایی مانند کمپرسی، معدنکاری، جرثقیل، پخش، تخلیه چاه، درون شرکتی و سایر انوع شمارش نشده در این طرح متضرر می‌شوند. 

۴- تمام کامیون‌های موجود در نمایشگاه‌ها دچار ابطال و درگیر بروکراسی می‌شوند.

۵- هرکس تصادف کند یا موتورش بایستد یا لاستیکش بترکد همان لحظه باید کارت سوخت خود را ابطال شده ببیند. 

جلیلی خاطرنشان کرد: با این اقدام در واقع مسئولان از رانندگان خواسته‌اند قبل از تصادف سوخت‌گیری نکنند یا بعد از سوختگیری تصادف نکنند و لاستیک‌ها نیز بدون هماهنگی نترکند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نوروز سفرنگیات 2 1

    من كامیونت دارم میشه یك هفته بارگیرم نیادشاید بیشتر تكلیف چیست

  • عباسعلی رمضانی 4 0

    سلام من کمپرسی دارم در بخش وشهر ما هیچ گونه شرکت حمل نقل نیست و بیشتر مسافتی که میرویم کمتر از بیست کیلومتر می‌باشد و کمتر بار بالای پنجاه وصد کیلومتر میخوره

  • هاجر منصورروستا 1 0

    با سلام.با پیام جدید سازمان سوخت وشورای امنیت تکلیف تریلرها که شهری کار هستند ویا بار هایی راحمل مینماینداز طرف باربری ویا خود پایانه به علت دلال بازی و رانت خواری بدون بارنامه است چه میشود.با شرایط اقتصادی کنونی رانندگان مجبوربه خرید بارنامه صوری ازباربرها هستند چون درخواست بارنامه مصادف با بی بار ماندن است.چرامسئولین قبل از هر قانون ومقرراتی به عواقب آن فکر نمی کنند.

  • ارش 6 2

    من کامیون دارم به علت خرابی ماشینم یک ماه و نیم خوابیده حالا درست شده الان بارنامه بگیرم چطوره درست میشه

  • ناشناس 2 0

    چرا هیچ راهی برای کسی که همه مدارکش کامله و مشخصه که داره کار میکنه فقط ثبت نام نکرده نذاشتید آخه این خدا برداریه شب عید با این گرونی سهمیه سوخت کامیون رو بسوزانید کم مشکل داره این حوضه اینم بهش اضافه شد حداقل ما رو با این اختلاس گرا آشنا کنید شاید اونا رحمی ب ما کنند

  • جعفر اکبری کیا 0 0

    بنده یک دستگاه کامیون ده تن باری هیوندای HD170دارم اردیبهشت ماه سال 98حدودا 2000لیتر کارت سوختم شارژشده و الان سهمیه گازوئیل تمام شده یعنی به اندازه 15روز گازوئیل دادند ازاین پس من چکار کنم به چه کسی و کجا شکایت کنم با کلی بدهی ،اجاره خانه،3تا دانشجو و این همه گرانی

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین