بازدید سایت : ۷۲۲۷۵

◄ پندی از قرارداد 4 میلیارد یورویی آلستوم برای ساخت و نگهداری ناوگان قطار حومه آلمان

قطارهای آدسیا در انواع یک و دو طبقه برقی و دیزلی با سرعت 120 تا 200 برای انواع آب وهوا از 25- تا 45+ طراحی شده اند.

پندی از قرارداد 4 میلیارد یورویی آلستوم برای ساخت و نگهداری ناوگان قطار حومه آلمان
تین نیوز |

آلستوم یک قرارداد مهم به ارزش بیش از 4 میلیارد یورو برای تامین و نگهداری 90 قطار شهری Adessia Stream برای شبکه S-Bahn Cologne در آلمان منعقد کرده است. این بزرگترین سفارش آلستوم از آلمان تا به امروز و یکی از بزرگترین قراردادهای حمل ونقل شهری است که تاکنون در این کشور منعقد شده است (خلاصه آگهی منتشر شده آلستوم، سوم مرداد، 20240724).

بررسی اجمالی قرارداد: تامین 90 قطار شهری آدسیا استریم با تعمیر و نگهداری کامل به مدت 34 سال، در دو نوع 9 واگنه (150 متر، 1150+ سرنشین) و 11 واگنه (170 متر، 1340+ سرنشین)،

حداکثر سرعت: 140 کیلومتر بر ساعت

 ویژگی ها: وای فای، پریز برق، تهویه مطبوع، دوچرخه و کالسکه، مناسب معلولین ... (قطارهای 423 کنونی 67 متر، 2350 کیلووات).

ویژگی های کلیدی: اولین قطارهای S-Bahn آلمان از این نوع مجهز به توالت، سیستم شنوایی دیجیتال از طریق بلوتوث، طراحی برای سفرهای کوتاه شهری و هم برای سفرهای طولانی تر تا 1 ساعت با مبردهای سازگار با محیط زیست تهویه مطبوع.

قطارهای آدسیا در انواع یک و دو طبقه برقی و دیزلی با سرعت 120 تا 200 برای انواع آب وهوا از 25- تا 45+ طراحی شده اند. 

تولید و نگهداری: توسعه توسط سایت آلستوم در Hennigsdorf  آلمان و تولید در سایت آلستوم در Bautzen آلمان.انجام تعمیر و نگهداری و نیز تعمیرات پیشگیرانه، رفع عیب و تعمیرات پیشبینانه در دپوهای مدرن منطقه کلن خواهد بود. 

طراحی این قطارها با پیش بینی افزایش در دسترس بودن (آماده به کاری) و کاهش هزینه های نگهداری انجام شده است.

اهمیت: تاثیر عمده بر حمل و نقل عمومی کلن به عنوان چهارمین شهر بزرگ آلمان برای چندین دهه، متناسب با نیازهای خاص منطقه.

(قابل توجه اینکه جمعیت شهر کلن در 2023 حدود 1 میلیون و 100 هزارنفر و حومه آن 3 میلیون و 500 هزارنفر بوده است)

این گزارش خبری در مورد تخصص آلستوم می افزاید: بیش از 60 سال در تولید قطارهای شهری و رهبر بازار در خدمات ریلی، با تجربه نگهداری بیش از 35500 ناوگان ریلی در سراسر جهان (یکی از بازارهای مورد توجه صنایع ریلی جهان در چنددهه اخیر).

اطلاعات تکمیلی مجله -Railway Gazette 20240724: این قرارداد پس از یک فرآیند مناقصه چند مرحله ای و پس از امضای رسمی  نهایی خواهد شد.

جدول زمانی: عملیات آزمایشی از اواسط سال 2029، اجرای کامل خدمات تا سال 2033 خواهد بود.

این قطارها در خطوط S6، S10، S11، S12، S13، S19، S38 و S68 خطوط حومه ای کلن (S-Bahn) فعالیت خواهند کرد.

برای آشنایی بیشتر، به مشخصات خط S11 می پردازیم: مسیر بین برگیش گلادباخ و فرودگاه دوسلدورف، با طول 67 کیلومتر (احداث حدود 1850)، بیش از 30 توقف، حداقل فاصله اعزام قطارها هر 20 دقیقه و سرعت متوسط حدود 70 کیلومتر برساعت. 

این خط در مسیر خود در 18 ایستگاه امکان دسترسی مسافران به بیش از 10 خط دیگر را (برخی چندبار) فراهم می نماید.  

خدمات اولیه: 12.3 میلیون قطارکیلومتر سالانه و پیش بینی افزایش تا 14.2 میلیون تا 2032 و در بلندمدت تا 20.1 میلیون.

زمینه عملیاتی: میانگین طول سفر: محدوده سفرهای کوتاه شهری از 25 دقیقه، تا سفرهای 1 ساعته که ایستادن امکانپذیر است. 

اکنون سه تجربه گذشته ما مرور می گردد، اول قرارداد خرید 100 دستگاه لوکوموتیو باری - مسافری آلستوم به مبلغ کمتر از 200 میلیون یورو که مرحوم دکتر دادمان منعقد نمود و در اوایل دهه هشتاد پس از ورود لکوموتیوها و خرابی های مکرر و توقف 50 درصدی آنها، پیشنهاد آلستوم برای نگهداری 10 ساله لکوموتیوها با مبلغ 200 میلیون یورو را درپی داشت ولی پذیرفته نشد که نتیجه آن کاهش آماده بکاری به کمتر از 30 درصد این ناوگان حتی با قرارداد ROT 50 دستگاه با مپنا، بوده است (تین 252337).

قرارداد دوم برای خرید 20 ست خودکشش زیمنس (120 واگن هریک 1.2 میلیون یورو) بود با کاهش آماده بکاری قطارها به کمتر از 20 درصد (تین 249560) و قرارداد سوم مربوط به خرید قطارهای خودکشش حومه روتم بود که متوسط قیمت هر دستگاه واگن آن 1.2 میلیون دلار بود و هرست 4 واگنه برابر 4.8 میلیون دلار که آماده بکاری آنها بهتراز زیمنس ولی باز هم پایین است. 

با تجربیات نگهداری ما، به نظر می رسد در قطارهای آدسیا، متوسط سالانه هزینه نگهداری 34 ساله 8 درصد (دهه اول 6 درصد، دهه دوم 8 درصد و دهه سوم 10 درصد ) و قیمت اولیه حدود 1.3 میلیون یورو باشد که مبین طراحی مطمئن آلستوم و تصمیم خوب راه آهن آلمان است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه پاسخ

    آلستوم یکی از معتبرترین شرکتهای جهان در بخش حمل و نقل است.آلمانها رستگار شدند.

  • امیرعلی پاسخ

    جناب قربانعلی بیک مثال خوبی از یک واعظ غیرمتعظ هستند، با امکان خودنمایی مقابل کسانی که ار رزومه و عقبه ایشان بی اطلاع باشند!! وگرنه این پندها قبلا کجا بودند؟

    • عباس قربانعلی بیک

      با سلام،
      میگویند جواب کودکان خاموشی است اما برای اطلاع جوان‌ترها که سنین کودکی را گذرانده اند، پیشنهاد میکنم این یادداشت را مطالعه نمایند،
      این یادداشت گزارش برخورد با جنرال الکتریک آمریکا و نتایج مثبت آن است که انتظار می‌رفت پر موضوع الستوم از این تجربیات استفاده نمایند که برعکس عمل کردند

      جدال سنگین ولی اثربخش با جنرال الکتریک آمریکا

      https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-246781

      نمودار رادیاتور اولیه نشان می داد که در ارتفاع 1420 متر و با قدرت تولیدی 3250 اسب بخار، دمای خروجی آب از موتور در دمای محیط 40 درجه به 103 درجه سانتیگراد می رسید در حالی که کاهش قدرت موتور برای 113 درجه تنظیم شده بود.

  • عباس پاسخ

    چه پند ارزان قیمتی؟؟؟
    لوکوموتیوهای آلستوم راه آهن الان کجا سیر می کنند؟؟؟