| کد خبر: 65305 |

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل خبر داد:

◄ تعریف ۱۲۱ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد یورو برای سرمایه گذاری خارجی / حذف قوانین دست و پا گیر، اولویت دولت تدبیر و امید

تین نیوز | معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل و زیر راه و شهرسازی با بیان اینکه "121 پروژه به ارزش 25 میلیارد یورو برای سرمایه گذاری خارجی ارائه شده است" تصریح کرد: فراهم آوردن شرایط مطلوب برای حضور بخش خصوصی و حذف قوانین دست و پا گیر برای ورود سرمایه در اولویت دستورکار دولت تدبیر و امید قرار دارد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، امیر امینی امروز 11 مهر 94 در همایش فرصت های سرمایه گذاری در حمل و نقل و مسکن و شهرسازی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فاجعه منا و شهادت جمع کثیری از حاجیان کشورهای اسلامی اظهار داشت: برگزاری این گونه گردهمایی ها و منجر به توسعه همکاری های بین المللی و منطقه ای شده و بر اساس آن گام های موثری برای تقویت تعاملات و مراودات در زمینه توسعه سخت افزاری صنعت حمل و نقل  و در نتیجه ارتقای سطح همگرایی و رفاه اقتصادی در راستای منافع ملی همه ملت ها برداشته خواهد شد.

وی افزود: در همین رابطه در گام نخست حدود 121 پروژه با ارزش 25 میلیارد یورو تعریف گردیده است. لیکن با توجه به ظرفیت های ماندگار کشور در سایه ثبات ملی امکان تعریف پروژه های مشترک منطقه ای و بین المللی همچنان باقی است.

رئیس شورای راهبردی همایش با بیان اینکه "روش های اجرای پروژه ها به صورت اجاره و اجاره به شرط تملیک است" گفت: انواع تضامین دولت در راستای توجیه پذیر نمودن و افزایش رغبی سرمایه گذاران از قبل تعریف شده و به طور قطع در چارچوب قوانین حاکم قابل مذاکره است.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور بیش از 91 شرکت خارجی و 300 شرکت داخلی بیان داشت: 35 پروژه توسعه شهرهای جدید، مجتمع های مسکونی، تجاری و مترو، 11 پروژه در زیرساخت های حمل و نقل شامل 5 پروژه آزادراهی و 6 پروژه ریلی، 23 پروژه توسعه فرودگاه ها، 15 پروژه توسعه حمل و نقل ریلی، 3 پروژه بارآفرینی شهری، 3 پروژه توسعه مشارکتی ساختمان و 3 پروژه توسعه فعالیت های "هما" به سرمایه گذاران خارجی در این همایش ارائه می شود.

امینی خاطرنشان کرد: اگرچه زیرساخت های حمل و نقل کشور علی رغم تمام محدودیت ها، نشان از توان مهندسی بالا دارد لیکن سرعت بخشیدن به تحقق افق چشم انداز کشور برای توسعه کشور برای توسعه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی و رسیدن به استانداردهای بین المللی نیازمند افزایش دانش فنی و ورود تکنولوژی  روز دنیا است که تحقق آن با مشارکت و دعوت از سرمایه گذاران صورت خواهد گرفت.

معاون زیر راه و شهرسازی تصریح کرد: فراهم آوردن شرایط مطلوب برای حضور بخش خصوصی و به ویژه سرمایه گذاران و حذف قوانین دست و پا گیر برای ورود سرمایه در اولویت دستورکار دولت تدبیر و امید قرار دارد. تا فضا برای ورود سرمایه های داخلی و خارجی فراهم شود.

وی در پایان یادآورشد: امیدوارم نتایج ثمر بخش این حرکت باعث ارتقا سطح فعالیت های حمل و نقل  و ترانزیت گردد و موجبات توسعه هرچه بیشتر کشور را فراهم آورد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.