◄ لزوم تفکیک رانندگان مالک ناوگان از رانندگان غیرمالک در قانون بیمه رانندگان جاده ای
مرتضی مرادی معتقد است اگر قرار باشد یارانه و کمک دولتی به کسی تعلق بگیرد، باید رانندگانی را شامل شود که با تلاش شبانه روزی و تحمل سختی های فراوان از اشخاص دیگر، حقوق رانندگی دریافت می کنند، نه به کسی که خودش به کارگرش حقوق می دهد.
یک راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا درباره طرح اصلاح قانون بیمه رانندگان گفت: از آنجایی که قانون بیمه فعلی در نحوه پرداخت حق بیمه رانندگان، تمایزی بین راننده خودمالک و راننده غیرمالک قائل نشده و یارانه این بخش را به صورت هدفمند و عدالت محور توزیع نمی کند، در واقع سود عمده به جیب کسانی می رود که از تمکن مالی برخوردار و هیچ دغدغه و نگرانی از بابت آینده فرزندان و خانواده خود ندارند.
واکنش اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور به مصوبه هیئت دولت در حوزه حمل و نقل عمومی
به گزارش تین نیوز ، مرتضی مرادی عنوان کرد: مالکان ناوگان هیچ گونه مسئولیتی را تحت عنوان کارفرما، درقبال رانندگان غیرمالک نمی پذیرند و برای آنها، طبق خواسته، میل و منافع خودشان، حقوق و دستمزد تعیین می کنند.
وی این مطلب را در شبکه های اجتماعی مطرح کرد و افزود: معتقدم اگر قرار باشد یارانه و کمک دولتی به کسی تعلق بگیرد، باید رانندگانی را شامل شود که با تلاش شبانه روزی و تحمل سختی های فراوان از اشخاص دیگر، حقوق رانندگی دریافت می کنند، نه به کسی که خودش به کارگرش حقوق می دهد.
وی با تاکید بر این که تفکیک این دو قشر (علیرغم شباهت هایی که از نظر کاری باهم دارند)، امری ضروری و بدیهی ست، گفت: ایرادات حقوقی که به قانون بیمه رانندگان وارد است را بنده در سال ۹۴؛ در شعبه ششم دیوان عدالت اداری مطرح کرده و اثبات نمودم این نحوه پرداخت و قوانین وضع شده در راستای این قانون، بر خلاف مقاوله نامه ها( کنوانسیون های بین المللی) حقوق کارگر است.
مرادی با بیان این که قبلا پیشنهاداتی در قالب طرح به صوتصورت شفاهی خدمت مدیرکل بخش حمل مسافر و همچنین مدیرکل بخش حمل کالای کشور ارائه کرده است، عنوان کرد:در این طرح بر تفکیک این دو قشر تاکید شده که این کارنه تنها بار مالی را به نسبت خیلی زیادی از روی دوش دولت برمی دارد، بلکه کمک می کند بیمه تأمین اجتماعی رانندگان جاده ای، اعم از مالک و غیرمالک بر اساس کارکرد و فعالیت آنها محاسبه و در زمان بازنشستگی، تقریبا در حد یکدیگر باشد.
وی همچنین از ا رایه پیشنهاد تاسیس صندوقیخبر داد که تا ۵ سال با کمک دولت و پس از آن بدون کمک دولت، به بازنشستگان این حوزه ( مانند همه کارگران دولتی و اصنافی که صاحب کارفرما هستند، حقوق و مزایای قانون کار را پرداخت شود.
مرادی افزود: همچنین ۶ سال قبل خدمت مسئولان دولتی و صنفی عنوان کردم که پرداخت یارانه تخصیص داده شده به این حرفه، برای دولت هرروز سخت تر از گذشته می شود و روزی منجر به بلندشدن صدای اعتراض رانندگان خواهد شد و اکنون هم تکرار می کنم که پرداخت یارانه به صورتی که امروز است، در آینده ای نه چندان دور موجب نارضایتی ما و همچنین بدهی های بیشتر دولت به ارگان های دیگر خواهد شد.
باسلام
چندین ساله به عنواین گوناگون هردفعه خوش آب ورنگتروهردفعه بدترازقبل سعی کردندراننده رازیرفشارنگه دارند! چطورچندین ساله راننده راازغیرراننده تشخیص نداده و غیرراننده راهوشمندرانندگی داده اند.
اولانصف بیشتررانندگان خودمالک هستند. مگرمیشودکسی که سندکامیون چه یکدانگ چه ۶دانگ بنامش خورده ودارای هوشمندرانندگی میباشد،ازخدمات تعرفه دولتی استفاده نکند؟
آن مالکان کامیونی هم که فقط مالک هستند،بیمه رانندگان نیستندکه بخوان ازبیمه دولتی استفاده کنند.
پس یه جای کارایرادداره وبه نظرمن یه نقشهءدیگه س تاسرپوش بگذارندروی قطع بیمه دولتی یاافرادی رابدون دلیل مستندوغیرقانونی حذف کنند.
باید بین صاحب ماشین و کسی که راننده هست فرق باشع در پرداخت حق بیمه
مالک زحمت بیشتری کشیده و حقوق راننده میده و ضرر بد رانندگی کردنش هم گردن مالکه پس باید از سوبسید مالک استفاده کنه ،خرج سنگین و بیمه ماشین و هزار تا خرج هم گردن مالک هست
نظرات راننده ها رو میخونی میبینی که واقعا مالکین با چه کسانی طرف هستند ، اینان فکر میکنن که مالک ضرر کنه اینا برنده میشن ، زهی خیال باطل ، خدا جای حق نشسته و میدونه که قرار چی بزاره
سلام: راننده غیر مالک باید سختی کار داشته باشد تا برده مالکان نشود مالکان حق وحقوق راننده را درست اجرا نمیکنند مالکان راننده را از کار منع میکنند چون راننده غیر مالک سلب امتیاز است راننده غیرمالک بیمه میپردازد وبه نفع مالک بارنامه صادر میشود رانندگی میکند و کامیون ندارد از سوخت یارانه ای استفاده کند
با سلام خدمت همه دلسوزان حقیقی ترابری جاده ای ..
با تآیید گفته های جناب مرادی باید اضافه کنم که سختی کار هم باید تعلق گرفته و اینکه بعد از بازنشستگی کارت هوشمند آن عده راننده که از نظر جسمی میتوانند و تمایل به ادامه کار دارند باطل نشود ، زیرا هیچ وجه مشترکی بین بیمه و کارت هوشمند نیست ، شخصی با ۵۵ سال سن و بیمه کامل هنوز توان
کار از نظر جسمی دارد پس باید تبصره ای لحاظ شود تا آن عده بتوانند با گرفتن حقوق بازنشستگی ادامه کار داده و کمک به کمبود راننده هم میشود ...در ضمن دولت باید بین حقوق بازنشستگی رانندگان که شغلی تخصصی ست با کارگر ساده فرقی قائل شده و بیشتر پرداخت نماید ...
رانندگانی که کار میکنند وبارنامه دارند و کارت هوشمند فعال دارند همه راننده حساب میشوند مالک و غیرمالک ندارد در ایران از صد راننده یک نفر غیرمالک است آن هم یا کامیون را به نام پدرش است یا به نام خانم خانواده کرده
اشتباه میکنی ازهرصد راننده ۶۰درصد مالک نیستند یعنی ماشین ندارن فقط راننده میباشند وبا یک حقوق ناچیز زندگی میکنن
بنده راننده مزد بگیر هستم با27 سال سابقه کار در جاده و همیشه خواسته ما هم همین بوده و گفتیم راننده مزد بگیر را از کسی مالک کامیون است جدا کنید،این عدالت و انصاف نیست که هر دو به یک اندازه حق بیمه پرداخت کنند و اینکه مالک کامیون را موظف کنند حق بیمه راننده مزد بگیر را پرداخت کند اما صدای ما به جایی نمیرسد
سلام ، سختی کار به رانندگان تعلق بگیره به جای اینکه اونها رو سرگرم و به جون هم بیندازید
راننده بدبخت کا برج ۲۰تومن حقوق میگیره برج ۱۰تومن هم خرجخوراکش میشه برج ۵تومن هم بایدوبیمه پرداخت کنه باید فرقی باشه بین راننده صاحب ماشین
افرین برفهم وتوجه شما پس هرمسولی بخواهد میتواند فقط یه کم ازمغزو دانشش بهره بگیرد ... راننده هیچ پشتبانی ندارد جفت دستم رو زیر مایلر شکست .. کارواش تانک شیر هنگام شستن صورتم وپاره کرد .. وو... هیچکس جوابگوی قشر ضعیف راننده نیست
سلام
سال ۹۰ من بعنوان راننده تریلی برای یه نفر شروع به کار کردماون موقع پنج تا تریلی داشت
الان نزدیک به ۷۰ تا تریلی داره اما من که این همه سال براش زحمت کشیدم و شب و روز رانندگی کردم هنوز مستاجرم و حتی اجاره خونه ام هم بسختی پرداخت میکنم و ماهی سه ملیون و خورده ای هم باید حق بیمه بدم
ایا این انصاف هست
پیمانکارها از بد بختی و نداری راننده ها سو استفاده میکنن و حقشون رو نمیدن
در صورتی که دولت بهشون روی سوخت کلی سوبسید میده
من تو جاده یه پرس غذا میخرم دویست و هشتاد هزار تومن
اونوقت ماشینهای این اقا ۳۰۰ لیتر گازوییل میزنن فقط نود هزارتومن
اصلا عدالتی نیست تو این جامعه
سلام توروخدا رانندگان برون شهری راجزومشاغل سخت قراردهید اتوبوسرانی کاراسونی میباشد
سلام این موضوع شمانادرست هست چون کسی که یک کامیون داره روی همان خودروکارمیکنه این مهم برای مالکان بیش ازدوخودرومیباشد
سختی کارچی شد؟
این نوع بیمه شبیه ستل ۷۲ انجام شو و شکست خورد
با درود
آقای مرادی در حدی نیست برای رانندگان کارشناسی کنه ، اگر کارشناس واقعی بود باید اینو درنظر بگیره که راننده خود مالک علاوه بر کار رانندگی که انجام میده و سختی رانندگی رو به جان میخره ، در بخش حمل و نقل سرمایه گذاری هم انجام داده و یک همکار راننده ای که سرمایه ای در حمل و نقل نداره بدون استرس مستهلک و بعضاً نابودی سرمایه
بنظر شما مالکان کامیون ها باید در عرض یکی دو سال ورشکست شوند نه اینکه یکی را دو تا و دوتا را سه تا کنند ، صاحب کامیون بعنوان کارفرما ، باید بیمه راننده را پرداخت کند ، مثل سایر مشاغل که کارفرمایان بموقع بیمه کارگران را پرداخت میکنند
با درود فراوان
به نظر من راننده آقای مرادی در حدی نیست که در حوزه حمل و نقل برای راننده نظر کارشناسی بده
چون اگر کارشناس عادلی بود باید اینو درنظر میگرفت که راننده خود مالک علاوه بر کار سخت رانندگی در حوزه حمل و نقل سرمایه گذاری انجام داده و سرمایه اش روی باده ، ولی یک همکار راننده استرس سرمایه اش رو نداره ، پس دلیلی نداره در پرداخت حق بیمه و امتیازات دیگر استثنا قائل بشید و مثلاً به مغزتون فشار زیادی بیارید و زحمت کارشناسی رو بکشید ، پس راننده خود مالک باید باشه که من راننده هم در کنارش کار کنم 🙏
بنظرم شما می خواهید طرح و پیشنهادی ارایه نمایید که نیاز به قانون دارد! قانون کار طبقه بندی مشاغل و شرایط کار دارد.
راننده کارفرمایان اعم از حقیقی یا حقوقی شرکت یا بنگاه و کارگاه تکلیف شان روشن است، مالکان ناوگان راننده غیر فعال که از ابتداء خود را به رانندگان خودشان تحمیل نمودند و اسناد حمل بنام شان صادر می نمایند و کمکی صوری هستند باید حذف گردند.
رانندگان مالک فعال خویشفرما صورت مسئله اصلی است که یارانه می گیرند و ممکن است کارفرمای راننده کارگر دیگر هم باشند.
راننده نماهای از سایر صنوف هم باید حذف گردند، شناسایی آنها کار سختی نیست باید ثبت اطلاعات برای صدور بارنامه با اثر انگشت الزامی شود.
اقای مرادی شما دولت رو از پا در اوردی هیچ جوره سیر نمیشید راننده بدبخت که نه شبداره نروز داره نه غذا درست و درمون نه یک ساعت زندگی درست درمون لطفا این نظراتت رو جمع کن
دوستان عزیز بازهم میخواهید حقوق واقعی رانندگان زحمت کش را نادیده بگیرید بارها گفتیم چه بسا افراد زیادی بصورت کمکی وغیر فعال فقط بارنامه میگیرند و صورت وضعیت میگیرند و هیچ فعالیتی ندارند و از نظر شما سروران اینها کمکی یا حقوق بگیر هستند واقعیت این که کار رانندگی سخت وخطرناک است دیکر شیر وروباه نمیخواهد
سلام به دوستان بنظر بنده آقای مرادی بسیار درستی کردن در این خصوص این قانون بیمه رانندگان فقط به نفع تامین اجتماعی و مالکان خودرو شده اما من راننده که ماشینی از خودم ندارم و بر اثر دیسک کمر مشکل جسمی دارم فقط سرویسی به من یک حقوق ناچیز میدن باید چکار کنم زندگی واسه من وامسال من در این شرایط خیلی خیلی سخت شده واز قانون گذار تقاضای بازنگری دوباره دارم شرایط رانندگان دوباره برسی کنند ممنون از شما عزیزان
آخه شما به جای این حرف ها طرح نوسازی ناوگان بزارید و کلام آخر ماشین فرسوده بگیرین و نو بدید بقیشم قسط بزارین کشور ناوگانش به راحتی درست بشه
چرا به مالک ماشین که سلامتی کامل دارد هوشمند نمی دبد میخوای تو خونه دیوانه بشه جامعه مدیریت خوبی برای همه ندارد
درود بر شما
جناب آقای مرادی نان پدر و شیر مادر گوارای وجودتان مرد دلسوز و بی ادعای این قشر بی پناه و بی کس
امیدواریم روزی فرا رسد که مسئولیت و مقام های دولتی به انسان های متخصص و مجرب و تحصیل کرده همچون شما به مسئولیت برسند
سلام
عین یارانه از بالا گرفتید تا الان که حقوق بگیرهارا هم دارند قطع میکنند این ترفند رو هم یاد دولت محترم بدهید مالک رو که قطع کردند شما حال کردید بعد میان سراغ شما
چرا نمیرید این تدابیر رو یاد کشورهای عربی بدید که همه یارانه بگیرند بفرمائید اون که ماشین شاسی داره نگیره
باید فرقی باشه بین راننده با مالک باشه راننده زحمت کش اینده ای نداره اخرشم با چندر غاز بانشست میشه هنوزم کرایه نشینه
دولت حق ندارد از پول بیتالمال بیمه رانندگان را پرداخت کند ، راننده یا مالک کامیون است یا به صاحب کامیون رانندگی میکند ، خوب : اگر صاحب کامیون است درآمد کافی دارد باید خودش بیمه اش را به پردازد و یا راننده است ، در اینصورت صاحب کامیون بعنوان کارفرما باید بیمه راننده را به پردازد . نه اینکه صاحب کامیون ماهی دویست میلیون درآمد داشته باشد بیمه اش هم از جیب مردم ( بیت المال ) پرداخت شود . این یک قانون غلط و ناعادلانه است .
خودمالک سرمایه اش ربطی به شغلس ندارد خیلی از رانندگان هستن سرمایهشان در زمین ماک کشاورزی ویا مالک هستن قسط بلند مدت دارن مالک محسوب نمیشوند
با سلام، والله این بهترین کاری هست که می تونن انجام بدن ،سختی شغل هم فقط برای رانندگانی که مالک نیستن تعلق بگیره،رانندگانی که مالک هستن اگه خسته شدن می تونن ماشینو بخوابونن ولی کسی که راننده مردم هست با تمام خستگی باید ادامه بده
باید رانندگان از یارانه استفاده کنن. خیلی از صاحب ماشینها انسانهای خوبین ولی عده ای هستن زالو صفت که انگار راننده برده اونهاست. یارو ۴ دستگاه ماشین داره. ماهی حدود یک میلیارد درآمد داره اونوقت با یه قهوه خوردن راننده بدبخت از روی ماشین مشکل داره. دوزار هم میخوان حقوق زیاد کنن باهزار ایه و ...که نداریم. پول همه چی میدن. حاظرن برن گاراژ خرج ۵ میلیونیو دوبرابر مکانیک بگیره ازشون ولی به راننده که میرسن گدا نیست. من ۲۱ سال راننده تریلی مردم بودم. الان خودم ماشین خریدم . خدا شاهده بعضی مالکان گداصفت اشکمو دراورده بودن . خدا خواست ماشین خریدم. نصیحت من به همکاران اینه برای مالکان گداصفت کارنکنن
برای آدمهای گدا صفت بقول این دوستمان کار نکنید . اخرش تهمت....و دزدی بهتون میزنن
با درود فراوان به رانندگان محترم و متأسفانه باز هم مسولان بی خیال و پایمال کننده حقوق رانندگان
اگر نمایندگان و مسولان به فکر قشر زحمت کش راننده ها هستند باید متوجه باشند که هر راننده با توجه به شرایط سخت کار شبانه روزی و بدون امکانات دچار فرسایش شدید جسمی و انواع مشکلات فیزیکی ، روحی و روانی میشوند و ۹۰ درصد رانندگان بعد از ۲۰ سال کار عمیقا از نظر روحی و جسمی دچار مشکلات زیادی میشوند اگر قانون گذار دنبال فرار از حقیقت نیست باید این قشر زحمت کش را جزئ مشاغل سخت و زیان دیده قرار بدهد و صورت مسئله را طبق معمول پاک نکند و از وظیفه خود تفره نرود.
سلام
کسی که توانایی کار دارد و بازنشسته است و در سلامت کامل است چرا باید هوشمند به اون تعلق نگیرد ودر حالی که کار دیگری هم بلد نیست
بسیار درست است
عمو جان این همه مالک که با یه خاور بنز مدل تیر کمون شاه کار میکند را با کسی که چندین آف اچ پانصد دارد یکی میدانید
سلام باید راننده که فعال هست باید فرق داده بشه سختی کار بخوره حقوقش فرق کنه بیمه شا رانندگی از همه کار سختره.
تفکیک راننده مالک از راننده بسیار بجاست در قانون بیمه تامین اجتماعی بنده به عنوان مالک می پزیرم
ماشین یه سرمایه گزاریه اون مالک مثل بقیه سرمایه گزاریها سود سرمایش رو میبره چه ربطی رانندگی داره ممکنه کسی راننده مردم باشه اما ملک خرید کنه ماشین نخره
من خودم چهار سال پیش یه ملک کشاورزی خریدم ۳۶۰میلیون ماشین نخریدم الان ملک شده ۲.۵ میلیارد
کسی ماشین خریده یا نخریده اصل رانندگیشون وسختی کارشون یکیه تازه مالک استرس ونگرانیش بیشتر ازکسیه که ماشین نداره
عرض درود به همه راننده گان عزیز بنده ۲۸سال سابقه رانندگی در جاده میباشم واز سال ۷۶شروع به گرفتن همه مدارک و بیمه بودم حال اینکه دولت حق بیمه را از سال ۸۰ برآورد کرده این ۴سالی که جوانی خود را گذاشته ام چرا باید به ناحق حذف شود آیا این عمل انسانی و اسلامی میباشد هر چه مدرک در کشورهای دیگر بودبرای راننده گان ایرانی اعمال شد الا مشاغل سخت وازدولت عاجزانه درخواست داریم تا این را هم برای رانندهها اعمال شود چون واقعاً سخت وزیان آور است به امید روزی که مسئولان مملکت به فکر این قشر سخت کوش جامعه که بحق همیشه کنار دولت و مردم در صحنه بودند باشند
اگر این طرح که راننده ی مالک از راننده جدا شود بسیار عالی است چون ظلم است که من راننده و صاحب ماشین یک بیمه پرداخت کنیم و کمک دولت فقط به قشر راننده غیر مالک تعلق بگیرد انشاالله
نمیدونم این بی سواد کی هست، ولی وقتی شعور در حدی باشه ک بجای دفاع از حق همه راننده ها، بخواهیم تفرقه اندازی کنیم، حتما در این شرایط تامین اجتماعی و دولت سوء استفاده خواهند کرد، .
مالک کامیون با این اوضاع بیمه بدنه، و بیمه شخص ثالث، و با گرانی لوازم یدکی و نبود گازوییل، خیلی از ماه ها حقوق راننده را هم از پس اندازهای خود پرداخت میکنند. من تریلی سراغ دارم که سه ماه تابستان امسال، کل درآمد فقط برای حقوق راننده پرداخت شد، و هیچ پولی برای مالک باقی نماند،. اکثر اوقات اندازه همان راننده هم در آمد ندارند ولی اکثرا خودشان توان رانندگی ندارند و سختی شغل هم شاملشان نمیشود که بازنشسته شوند
آقایانی که خودشان صاحب تریلی و اتوبوس و کامیون های باری هستند درآمد آنها درمان میلیاردی است وباید مقدار بیمه عوارض و مالیات و.....از آنها ورانندگان زحمت کش جادههای کشور فرق کند درامد راننده گران زحمت کش خیلی کم وصاحب ماشین درآمد میلیاردی ودربعضی مواقع درآمد کشندهها وتریلی بالای میلیارد است وباید بیمه وعوارض ومالیات این دوقشر باهم تفکیک شود
جانب آقای که این نظریه را دادید مرادی جان بعضی مالکان حاضرند رانندگی کنند ماشین داری نه الان موقعیت و درآمد راننده ها بهتر از مالکان ماشین هست اگر ماشین داشتید متوجه میشدید بعضیها قسطی ماشین خریدن توی قسط ماشین موندن من مالک ماشین هستم خدا گواه تو قسط خرابی ولاستیک ماشین موندم نه من خیلی از همکاران را هم میشناسم خدا شاهده اینجوری هستند الان دگه موقع ماشین داری نیست گذشت الان قسط ماشین را در نمیاری راننده آخر برج پولش میگیره خدا برکت شاید صاحب ماشین چکهایش هم مثل من برگه میخورند پس ازتد سال دوندگی حالا کاری کنید در حق کسی ظلم نشود سپاس
یه عده مفت بگیر نجومی ،با هزاران امتیاز و...با چهار سال خوابیدن در محل کار، شدن تصمیم گیرنده برای ملتی که جزعی از حداقل های ،حق و حقوق خودشون را گدایی میکنند ،این افراد حقوق ماهیانه برای کارگران بدبختی تعیین میکنند که معادل هر قدم برداشتن خودشان برای نشستن و چرت زدنشان ،در پشت صندلی هایی هست که بواسطه همین ملت انتخاب شده اند
چقدر ساده اید شما اینا میخوان مالکان رو حذف کنن از یارانه اونوقت اون راننده فکر میکنه نونش میاد سر سفره خودش نه دادا به جای تشکر از مالک که سرمایش و اختیارت گذاشته واسه زن و بچت نون در بیاری نمیخواد نظر بدی در ضمن مالک خیلی جاها تاوان اصتحلاک بالای رانندگی بدون ضابطه رانندش رو میده
خودش هم نفهمیده چه شکری خورده ،،شما در حدی نیستی که بخوای ابراز نظر کنی ،،درکی از راننده نداری که راجبه راننده خود مالک داشته باشی ،،راننده خود مالک نشانه ارزه و توانایی شخص هست،جون و مالش را گذاشته وسط ،،
جناب مرادی شما که میفرمایید مالکان متمولند هزینه هاشون رو در نظر گرفتین سرمایه ای که در این کار گذاشتن رو در نظر گرفتین
بله شرکتها شاید نیازی به این یارانه نداشته باشن ولی بسیاری از این مالکها هم سرمایشونو گذاشتن تو این شغل هم دارن تو این شغل زحمت میکشن چرا نباید از این یارانه بهره مند باشند
من خیلیها رو میشناسم که وسع خرید ماشین هم دارن ولی ترجیح میدن فقط به عنوان راننده فعالیت کنند و سرمایشونو جای دیگه که کم ریسکتر و مطمعن تره سرمایه گذاری کردن
با سلام به همکاران عزیز .چیزی که دوست عزیزمون مطرح کردن خوبه ولی چیزی که دولت باید واسه رانندگان درست کنه سختی کار هست و چیزی هست به این قشر کمک خوبی میکنه و یه سری مشکلات راننده به خودی خود حل میشه .یا علی
من تو۲۲ساله تواین شغلم اینومیدونم که نه برای مالک ونه برای راننده صرف نداردالکی به جون هم نیفتیدچشمتون درآمدمالک رونبینه ببینیدسرسال چقدربراش میمونه بااین سرمایه واسترس هممون تویک کشتی هستیم ویکچیم بگم صندوقهای بازنشستگی همگی تاچندسال آینده ورشکست کامل میشن فقط ماالان داریم پولمون میریزیم توی چاه چون بایدنسل جدیدی باشه که بیمه پرداخت کنه که صندوقهابتونن فردابازنشسته شدیم حقوقمون بدن بااین رشدجمعیت که اکثراهم علاقه ای به پرداخت بیمه ندارن خدابه فریادمون برسه مشکل یکجاودوجانیست
همگی عزیزان درست میگین اما همش حرفه باد هواست و احتمال زیاد شیر افغان یا محلی از کاکاوند بوده و زده که اینطور بین صاحب ماشین و من راننده رو داره بهم میزنه و باعث دلخوری میشه دیگه بجای این حرفها حق بیمه رو کم کنید
ازکدام تمکین مالی حرف میزی من خودم۲۹ساله بیمه پرداخت میکنم بادو دونگ ماشین حالااین دوقشروازهم مخوایی جداکننده بیاین بنزیک ماه تحویلت میدم خرج و دلفت نشدمن سهمو بهتون تومحضرمیدم بااین جنسای بکیفت دستمزتعمیرکاربعدیارانه قطع بیمه سرسام اورقطع بعدم امدین دست تواین جیت قشرزحمتکش کردین انشالله که های اینقشرگریباتان راخداخاهدگرفت خدانشناسا
به نظر من اگرقرارباشه تفکیکی انجام بشه مثل قطع کردن یارانهانشه که واقعاازیک کسانی رابطه کردند که انسان خجالت میکشم دولتی که دم عدالت میزنم همین؟خیلی ازرانندهاصاحب ماشین هستنداماهیچ شغل و درامدثابت وپایدارنداردحالابعد۵۰سال صاحب ماشین شده ولی نمیتونه دیگه رانندگی نکنه ملاک عمل حقوق یادرامدپایداردیگری نداشته باشه البته اینهاحرف من وشماسیاستگذاربایدسیاستش رابکن
قلبشه عمل کرده کار افتاده نمیشه، راننده میتونه لاستیک عوض کنه .با ایحقوقها میتونه بازنشسته بشه زندگی کنه
خوب بلدید کارتونو تو این همه گرفتاری حواس پرتی درست کنید بیمه آنقدر گرون کردین سختی کارو مالیدن هزار مشکل با دلال وباربریها ندادن سر وقت کرایه و و و حالا راننده مالکو بندازین جون هم خدای کارتونو خوب بلدید
حق راننده جاده ها را زمانی پایمال و نابود کردند که توی این جاده های خراب و نا ایمن چه از لحاظ امنیتی و چه از لحاظ ایمنی جز مشاغل سخت قرار ندادند. راننده ای که ۲۵ سال با کوهی از مشکلات توی این جاده ها رانندگی کرده دیگه نه چشم وچاری براش می مونه ونه پر و پایی. بسشه دیگه باید باز نشسته بشه و اندکی هم از تلاطم این زندگی اوارگی در ارامش و در کنار خانواده باشد با تنی خسته و دلی نا ارام حداقل حقوق باز نشستگی بگیرد . ۲۵ سال بس دیگه برای این شغل سخت
من راننده پایه یکم هستم ۶ماه است بیکارم چرا دولت ماشین به راننده واقعی نمیدهد ،.....
کاملأ درسته. تفکیک مالک، از راننده مالک ، و راننده غیر مالک، و قانونمند کردن حقوق و روابط این صنف واقعأ اولویت اول دولت در این حوزه است به نظر بنده راننده.
از دزدی ها واختلاس های خودتون کم کنید بودجه به همه مردم میرسه همش به خاطر دزدی های خودتون ومنافع خودتون جدا سازی نکنید
راننده خود مالک کل سرمایه ش رو باده بعدش تو این شرایط بد اقتصادی کلی خرج ومخارج ماشین باید تحمل کنه اینم بگم اگه راننده خود مال نباشه راننده محترم باید رو چی کار کنه لطفآ آقای مرادی بااین کارشناسیت راننده ومالک به جون هم ننداز وخودت از آب گل آلود ماهی نگیر لطفآ لطفآ در ضمن درحال حاضر راننده ومالک باهم توجاده هستند بجز اونهایی که پیمانکارند
سلام ضمن تشکر از شما حقیقت تلخ است شاید کسانی که دراین مورد منافعی دارند با نظر شما مخالف باشند چهار دهه است حقوق رانندگان نادیده گرفته شده است باید در جهت بدست آوردن حقوق به حق رانندگان زحمت کش تلاش کرد خدا قوت
این نظر فقط میتونه از یه آدم مفلوک دست و پا چلفتی در بیاد که خودشم مطمئنه اینقد بی عرضه اس که تا آخر عمرشم لیاقت مالک شدن نداره.
سر چی ما رانندها دعوا می کنیم تامین اجتماعی ورشکست شده من راننده که ۱۵سال سابقه بیمه دارم کاشکی بیمه اختیاری میکردن هر کی دوست داشت بیمه رامی پرداخت هر کی دوست داشت نمی پرداخت هوشمند راننده شارژ میشد بخدا بیمه ما هیچ خدماتی نداره
چکاردارید که ماشین داره یانداره فقط دنبال سرکیسه کردن مردم هستید فقط شما دلتون به حال هیچ کس نمیسوزه ومردم اصلا براتون مهم نیست فقط میخواید پول ازمردم بگیرید یاحقشون رابخورید همین
با سلام .آقای مرادی نه شعوردرستی داره و نه سواد کاملی .نظری که ایشون دادن واقعا خنده دارو کوتاه بینانه هست .دولت موظفه شغل رانندگی کامیون را بادر نظرگرفتن ساعات کار شبانه روزی و شرایط کارکرد سخت آب و هوای و انجام کار در نقاطی بسیار دور تر از محل زندگی رانندگان کامیون در مجموعه مشاغل سخت قرار بده .نظر دادن آقایانی امثال مرادی فقط و فقط رانندگان را از احقاق حقوق اصلی و اولیه خودشان دور .میکند.
باسلام نوبت به راننده جاده هاکه میشه جزو مشاغل سخت نیستند ولی قرار بود شهرداری تهران راننده بی ار تی خانم استخدام کنند و اقای زاکانی توافق نکردن که این جزو مشاغل سخت هست و خانمها نباید وارد اینکار شوند معلوم نیست حق باکی هست جزو مشاغل سخته یانه رانندگی
با عرض سلام وخسته نباشید به تمامی زحمتکشهای قشر راننده ومسئولین مربوطه آیا بیمه تامین اجتماعی نسبت راننده و خود مالک راننده خدماتی تفاوتی قائل است که میفرمایید یارانه دولت باید نسبت به راننده وخود مالک راننده فرق داشته باشد
فقط همین مانده بود که بین رانندهها دو دستگی ایجاد کنند و بعضیها هم سریع جوگیر
الان. چوپان. و. گاو. چمران. هم. تریلی. خریده. همه مالکن
سلام خود مالکان نمی خواهند رانندگان بدون مالک بازنشته و از سختی کاربهرمند شوند سختی کار حق راننده است ما رانندگان بدون مالک سخت وزیان اور محسوب شدن شغلمان را هستیم وبرده مالکان ومزد ناچیز ان را با التماس از مالک بگیریم تامین اجتماعی از ما رانندگان برون شهری کامیون ران حمایت کند
ایشالا مسولینی که بفکرراننده گان هستند اجرشون باایزد منان ایشالا عاقبت بخیربشند بخصوص جناب آقای مرتضی مرادی،یسری از رانندگان هستندکه شبانه روز در طول جاده اند اما مالک ماشین حاضر به پرداخت بیمه راننده ای که براش کارمیکنه نیست وراننده مجبور میشه بصورت خویش فرما بیمه واریز کنه که باعث میشه زمانیکه بازنشسته میشه ازحقوق خیلی پایینی برخوردار بشه اگه فکری بحال همچی قشری نشه واقعا اوج بی وجدانی مسولین ثابت میشه
سلام دوستان از طرح سختی کار بگید چی شد این اختلاف چیه اون راننده ای که میگه 25ساله راننده مزد بگیرم ومالک به من ظلم کرده حتما خیلی به عرضه بوده که تو چند سال ننوشته ماشین دونگی بخره
سلام راننده بدون مالک بامزد بخور ونمیر با التماس از مالک میگیرد چطور میتواند دونگ ماشین بخرد نان خانواده وپرداختن بیمه ناتوان است برادر بزرگم
یه خواهش از مسئولین بیمه 👇
رانندگانی که ماشین خودشونو ندارن (غیرمالک) واقعاً شرایط سختتری دارن.
یه ماه کار هست، چند ماه نیست… ولی باید همونقدر بیمه بدن که رانندههای خودمالک میدن!
لطفاً حق بیمه رانندههای غیرمالک کمتر حساب بشه، یا حداقل قسطی بشه تا بتونیم ادامه بدیم.
باور کنید با این وضعیت، همین بیمه هم برامون شده یه دغدغه،
کشور ایران هیچ کاری رو درست انجام نمیده همیشه رانت و فساد درست میکنه با قوانین اشتباه وقتی یک قانونی قرار طیف خاصی رو در بر بگیره خوب معلومه دچار درد سر خواهد شد بعضی حق مسلم شان پایه مال میشه بعضی دیگر که اصلاً حقی ندارن ازش استفاده می کنند
دردولت ایران دزدوبیحساب گوزیاد ومیدانندراننده کی جزمشاغل سختی کارولی همون آدم های جانماز آب میکشن حق راننده ضایع کردن ازهرطرف
فقط یه نویسنده فاسد و بی بندوبار میتواند برای برهم زدن معیشت مردم این مطالب را بنویسید مالک ماشین کوچکترین دغدغه اش این است که دزد به ماشینش نزند وراننده رانکشد با مالیات گزافی که می دهد و بی امنیتی که تو جادهای ایران است
سلام چرا اینقدر دورغ
سلام خدمت دوستان و همکاران عزیز خسته نباشین آقا من الان نزدیک بیست خورده سال تو چند تا شرکت کار کردم خدا میدونه همیشه کارم دوازده ساعت کار آن هم با بیمه کارگری ار قبیل منم تو ای شرکتها زیاده میخابدونم ما چکار باید بکنیم آن هم با حقوق کم کو آیا کسی هست دلش باحال این قبیل رانندگانیبسوزه و بفکر باشه آیا امثال ما که اینقدر سختی تحمل میکنیم آیا سخت وزیران آور تعلق میگیره
چرا کد ملی مالکان در بارنامه ثبت نمیشود معتبرترین مدرک درهمه امور چه مالک وغیر مالک درج کد ملی در بارنامه است یک شفافیت در این شغل رانندگی می باشد
سلام.من راننده پایه یکم ۵۵سال برا مردم کاریکاتور جانباز هستم وکالا برگ بهم ندادند از طرف بنیاد چیزی بهم نمیدند ۴ پسر دارم ۲ تا شون ازدواج کردند ۲ تا درخانه دارم ازدواج نکردند با درآمدهای نه میتونم پسرم ازدواج کند اون دو تا اولیم توی خانهام زندگی میکند دومی مستاجرش بنیاد هم رسیدگی برام نمیکند ۲تا ترکش تو سرمه ازشما سپاسگذارم
من نه راننده ام نه ماشین دار اما دلم سوخت برای راننده های ساده که اومدن تشکر میکنن و زیرآب مالکو میزنن و فکر میکنن بیمه مالکا زیاد شه و بیمه اونا کم میشه به سودشون میکنن و برعکس.خجالت داره هرکدوم فقط به فکر شود خودتونین و از دید خودتون میبینین و اتحاد ندارین برا همینم بهتون قول میدم برای همتون منصفانه میشه ناراحت نباشید اما چه مدل منصفانه؟دوتا مثال البته وقتمم تلف میکنم.زمانی بلیت مترو برا همه 50ت بود یهو گفتن این چه انصافیه اونکه ایستگاه آخر پیاده میشه 50بده اونم که همین ایستگاه اول پیاده میشه 50بده بیاید منصفانش کنیم،چکار کنیم؟ اونکه ایستگاه آخر پیاده میشه 150بده اونکه ایستگاه اول 75بده!
عزیزان مثال دوم منصفانه رو براتون بگم اوایل ی خطی بود با هرکجا حرف میزدی دقیقه ای 50ت فرق نمیکرد با کجا.یهو گفتن انصاف نیست اگه 4دقیقه و یک ثانیه حرف بزنن تو 5 دقیقه حساب میکنی و اگه 4دقیقه و 59ثانیه هم حرف بزنن بار تو 5دقیقه حساب میکنی و اونکه 58ثانیه کمتر حرف زده ضرر کرده و تو در هر دو حالت 250تومن ازشون میگیری بیاید منصفانش کنیم بشه ثانیه ای، اگه 4دقیقه و 1ثانیه حرف زدی 302تومن بده اگه اگه 5دقیقه 375تومن بده بله راننده های گل بجای اتحاد پشت همدیگه بزنید تا بالاخره حق بیمه شما هم منصفانه بشه فقط یادتون نره تشکر کنید.از اون نماینده و من که هردو براتون وقت گذاشتیم بدون چشمداشت و سود