| کد خبر ۳۰۶۰۸۶
کپی شد

◄ اصلاح قانون بیمه رانندگان کامیون با کاهش ۲.۵ درصد از جیب آنان

نوید خیرمند دبیر انجمن صنفی رانندگان کامیون اصفهان معتقد است: گرچه یکی از موارد اعتراضی رانندگان کامیون در خرداد ۱۴۰۴ افزایش حق بیمه بود، اما رفع دغدغه رانندگان کندن مجدد ۲.۵ درصد از جیبشان نیست!

اصلاح قانون بیمه رانندگان کامیون با کاهش ۲.۵ درصد از جیب آنان
تین نیوز |

در حالی که قرار است روز یکشنبه جلسه بررسی طرح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر برگزار شود، دبیر انجمن صنفی رانندگان کامیون اصفهان خواستار توجه به برخی موضوعات توسط  نمایندگان رانندگان شد.

به گزارش تین نیوز ، نوید خیرمند گفت:  مهمترین چیزی که باید در جلسه پیش رو مد نظر باشد؛  این است که بدانید ۲.۵ درصد کوچکتر از ۳۰ درصد (۲.۵٪ < ۳۰٪) است !!

طرح اصلاح بیمه رانندگان جاده ای؛ مشکلات و راهکارهای بهبود طرح

تغییر در نحوه صدور مجوز تاکسی های اینترنتی اسنپ و تپسی و ماکسیم

وی افزود: بنابراین  وقت خود را صرف ۲.۵ درصد اضافه کردن به کرایه نکنید، بار مالی جدید هم به دوش صاحبین کالای پایبند به نرخ قانونی و نهایتاً عموم ملت اضافه نکنید !

این فعال صنفی تاکید کرد: هزینه بیمه راننده در تعیین نرخ شاخص تن کیلومتر دیده شده؛ اگر قرار است اصلاحی صورت بگیرد باید در نرخ شاخص انجام شود نه اینکه یک وصله بی ضابطه و مطلقاً مضر به کرایه راننده چسبانده شود!

نامه اصلاح بیمه رانندگان کامیون

خیرمند ادامه داد: گرچه یکی از موارد اعتراضی رانندگان در خرداد ۱۴۰۴ افزایش حق بیمه بود، اما رفع دغدغه رانندگان کندن مجدد ۲.۵ درصد از جیبشان نیست!

وی با بیان این که وقتی علت درد را ندانید، نمی توانید نسخه درستی هم بپیچید،  گفت: اگر نمایندگان رانندگان خودشان راننده یا مالک کامیون باشند و حداقل سواد برای محاسبه دخل و خرج داشته باشند؛ می دانند که اکنون در ۷۰ درصد بارها، تفاوتی بین ۱۰ تا ۵۰ درصد بین نرخ مندرج در بارنامه و کرایه دریافتی واقعی، وجود دارد.

وی افزود: راننده اگر از پرداخت حق بیمه ابراز ناتوانی می کند، بدین خاطر است که به طور میانگین ۳۰ درصد از حقوق قانونیش پرداخت نمی‌شود و علت این است که بار به صورت عادلانه توزیع نمی شود، علت این است که نظارتی بر پرداخت کرایه وجود ندارد، علت این است که فریادرسی ندارد.

وی عنوان کرد: وقتی کرایه راننده با تأخیر ۴ ماهه توسط اداره غله، امور دام  یا شرکتی مثل ذوب آهن پرداخت می شود در بازار پر تلاطم ارزی کشور ما، ارزش پولش نصف می شود!

خیرمند تاکید کرد: با کرایه ای که راننده ۴ ماه پیش می‌ توانست یک حلقه لاستیک بخرد و امروز ۵۰ درصد افزایش یافته هر روز فقیرتر می‌ شود و محتاج کمک !

این فعال صنفی ادامه داد: وقتی یک راننده خاور کرایه مندرج در بارنامه اش ۹ میلیون ولی دریافتی اش ۵ میلیون تومان است، وقتی کرایه تریلی در بارنامه ۴۰ میلیون ولی دریافتی اش ۲۵ میلیون تومان است و هیچ پشتوانه ای ندارد که حقش را استیفا کند، وقتی بخشی از کشور با تصمیمات جزیره ای یا توصیه یک نماینده و ... به شرایط حمل و نقل و یا با چمبره ناوگان بزرگ مقیاس ها بر بارهای عمده، عدالت در توزیع را از بین می‌برند، ده ها برابر بیش از کل حق بیمه ماهانه راننده تضییع می‌شود.

وی با بیان این که، اینها مواردیست که منجر به اعتراض راننده می شود نه افزایش ۲ میلیونی بیمه،  گفت: با افزودن ۲.۵ درصد به عنوان کمک هزینه حق بیمه، درد رانندگان درمان نخواهد شد و مشکلات  رانندگان همچنان پابرجا خواهند ماند.

وی خطاب به  نمایندگان صنفی رانندگان، تاکید کرد:  همه کسانی که فعلاً تصمیم سازی صنف در دستانتان است، بدانید راننده مشکلی با بیمه ندارد، اگر حقوق قانونیش پرداخت شود.به جای درگیر کردن مجلس و دولت به حواشی، متن را اصلاح کنید!!

خیرمند عنوان کرد: امروز بیش از هرچیز رانندگان و خودمالکان نیازمند تصویب قانون برای تضمین امنیت شغلی و تضمین مالی و تضمین جانیشان هستند.اینقدر بیراهه نروید و نگذارید به بیراهه ببرندتان !!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • راننده برون شهری کامیون پاسخ

    رانندگان بدون مالک همیشه دررنج است به سختی کار مارانندگان بیابانی توجه کنند با افزایش حق بیمه و سن راننده وسابقه راننده رسیدن به بازنشستگی محال است

  • محمدزاده پاسخ

    وقتی کرایه باتوجه به عوارض جاده ای بیمه تامین بیمه تکمیلی افزایش پیدا میکنه راننده ومالک مجبوره زیر قیمت بار یا مسافر حمل‌ونقل کنه واین یعنی از جیب راننده به جیب دولت

  • عباس گنجه ای پاسخ

    فقط به نفع خود و نابودی رانندگان بخشنامه تنظیم می‌کنند.سختی کار .زیان آور هیچ هیچ

  • احمد کولیوند پاسخ

    سلام واقعا راننده همیشه تو حساب بانکی بالای ۵۰میلیون تومان موجودی دارد اما دراصل صاحب موجودی یا دلال هست یا یدکی فروش بطوری که یک املت را باید با استرس خورد از لحاظ جاده و فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل که مدل بعضی از خوردها مال زمان پهلوی هست

  • اکبر علیزاده پاسخ

    سلام واقعا سختی کار رانندگان اگر نباشد بدردنمیخورد

  • علی پاسخ

    نفوذی ها در ادارات اجازه حل فصل مشکلات را نمیدهند تا نارضایتی ها پایدار بمانند،

  • ناشناس پاسخ

    سلام علی بابائیان مشکل رانندگان زیاد است کمسیون زیاد گرانی قطعات بی کیفیت که بروز قیمت می خورد ولی اضافه کردن کرایه سالی است بیمه تکمیلی که شامل دندان پزشکی و ویزیت پزشک ودارو نمی شود.خرابی جادها و بازنشستگی آیا یک رانندچند سال می تواند رانندگی کند چرا سختی کار شامل رانندگان نمی شود

  • علی پاسخ

    سختی کار راننده‌ رو درست کنید بیمه رو بیخیال شین دارین از ما میچاپین این ۲ونیم درصد نخواستیم..باشه از خودتون فقط سختی کار

  • ناشناس پاسخ

    سلام خدا پدر ومادر بیامرزد که تماما حرف حق زدی

  • مسعوددهقانی پاسخ

    با صحبت از کرایه و بیمه ، راننده رو از سختی کار دور نکنید دنبال اصل باشید سختی کار رانندگان اینو تصویب کنید مگه چقدر دیگه میتونیم با این چشم و کمر و اعصاب تو جاده ها دوام بیاریم

  • محمد مهدی هراتی زاده پاسخ

    سلام مشاورین دولت بحق در صدد رفع ناترازی و بار مالی یارانه دولت هستند ولی متوجه نیستند در اقتصاد دولتی چه ۱۳/۵% یارانه بپردازند و یا دولت تاجر در خدمات حمل و نقل ۲/۵% در اسناد حمل بپردازد. کاربرد اسناد حمل برای بخش خصولتی و خصوصی با بخش دولتی کاملا متضاد می باشد.
    بخش خصوصی و خانواده حمل و نقل وقتی قرار باشد حدود ۲۵% نرخ حمل را به دولت و کارگزاران دلال بپردازند تفاهم خواهند نمود که پرداختها صوری گردد چون عدد خیلی اغوا کننده می باشد.
    مثلا روش پیشکرایه دستی، چک خارج از موضوع، هبه صوری، تناژ تحویل مقصد...
    پیشنهاد عملی روش مدت سفر و پرداخت راسا صاحب کالاست که باید کلیه سهم های درصدی حذف و مقطوع .

  • محمد مهدی هراتی زاده پاسخ

    اگر در هر سفر مدت سفر توسط سامانه مشخص گردد و صاحب کالا حسب دستمزد راننده و روزهای در اختیار وی حق بیمه راننده را راسا همزمان با کد رهگیری بپردازد طی یکماه کد کاربری بیمه راننده شارژ می گردد و چون معمولا رانندگان زودتر به مقصد می رسند حق بیمه مازاد هم ذخیره خواهند نمود و در صورت ترک کار خودش می پردازد و یارانه وجاهت قانونی نخواهد داشت مگر در صورت وجود پیمان و روابط کار و کارفرما که تکلیف روشن است.
    اصولا باید کلیه سهم های درصدی غیر قانونی فعلی حتی عوارض جابجایی حذف و به تن کیلومتر نقدی تعدیل گردد

  • محمد مهدی هراتی زاده پاسخ

    کلیه مصوبات شورایعالی هماهنگی ترابری در سهم درصدی کمیسیون ، عوارض جابجایی و بیمه تکمیلی وجاهت قانونی ندارد و قابل طرح در هیات عمومی دیوان عدالت اداری است مگر بیمه مسئولیت مدنی متناسب با ارزش کالا و تعهدات است در واقع چه ربطی به دولت دارد که کامیون محموله گرانقیت طلا بار زده و کرایه و تعهدش بالاست که سهم درصدی ببرد یا کود حیوانی ارزانقیمت مهم وزن و حجم بارگیر معیار اصطحکاک و استهلاک در تن کیلومتر یا دربست مقطوع است. جالب است نرخ حمل واقعی سقف توافق هم درج نمی گردد.
    اسناد حمل چوب لباسی سهم درصدی مشوق جعل و مخدوش نمودن است در حالیکه حواله بهاءدار حقوق مالکیت و پرداخت کرایه می باشد.

  • ناشناس پاسخ

    تو رو خدا به داد رانندگان برسید

    • ناشناس

      سلام به نطر من حقوق ما رانندگان کاملا صا یع شده است با این شب نخوابی بیابانگرد ی آخرش هم سختی کار شاملشان نمی‌شود ومعلوم نیست درکدام دره بیفتیم وبمیریم وپرداخت حق بیمه زیاد آخرش از آن هم استفاده نمی کنیم ونماینده باید یک راننده باشد

  • فرشاد پاسخ

    با سلام
    خدمت صنف رانندگان و پایانه های باری
    من راننده بهترین اوج زندگیم زمانیه که بچه دار میشم
    وبزرگ شدن بچه مو نمیبینم که دیدن بزرگ شدن بچم میشه یه آرزو محال که با خودم بگور میبرم
    مشکل من راننده یه تومن دوتومن بیمه نیست
    سختی کاری هست که نه زندگی کردن ونمیدونم چیه
    نه استراحت کردن و میدونیم چیه
    وووووووووو
    زمانی که اقشار دیگه مملکت من بفکر مسافرت هستن
    من راننده فکرم پیش لاستیک‌ای زیر ماشینمه که چجوری باس این ماه عوض کنم
    واین ماه من راننده مشخص نیست کی بیاد

  • فرشاد پاسخ

    زمانی که اقشار دیگه بفکر تفریح و خوش گذرونی هستن با رنگ بچشون
    ما راننده یا تو گرمای ۶۰ درجه ماشین خرابه تو اون همه آهن داغ باید ذوب بشیم تا درستش کنیم
    یا توی سرمای منفی ۲۰ درجه باید منجمد بشیم تذ ماشین درست کنم

  • قرشاد پاسخ

    چقد ما راننده شکایت بابت یا کرایه یا کمسیون
    میکنیم همینجور معلق میمونه وهیچ کاری کسی نمیکنه
    یعنی یدونه انسان تون بالا نیست که حال و روز ما راننده رو درک کنه
    واقعن ننگ بر دولت داریتون باشه
    ننگ بر حکمرانییتون
    که از پدرمون آوردین

  • موسی الرضا عیدی مقدم پاسخ

    سختی کار حق مسلم رانندگان کشور می‌باشد حتما باید اعتصاب کنند حرفشون شنیده شود .دولت محترم رانندگان باید چکار کنند که حق که سختی کارشون هست بگیرند.با کارزار گفتن شنیدید باید دوباره با اعتصاب مجدد سختی کار رانندگان را تصویب کنید

  • علی عظیمی پاسخ

    فقط مردم را به مسخره گرفتن خدا{....} کنه دروغگوهای پست

  • هاشم پاسخ

    سلام
    نمیدانم کرایه چگونه افزایش می‌یابد اما کرایه مسیر ها از کرایه پارسال هم کمتر شده

  • ناشناس پاسخ

    با سلام
    طبق مصوبه شورای عالی . هزینه حمل و نقل همان لحظه که بار را خالی میکنید میبایست در حساب صاحب کامیون و یا کامیونت قرار بگیرد
    اگر کرایه فاصله افتد باید به نرخ روز آن را پرداخت کنند .

  • سیدمهدی امامی رانندکامیون پاسخ

    سلام‌ ولاه من الان دیکس کمردارم که بادربدری یع بارمیبرم بجزدفترچه قدیمی ۲۱سال بیمه دارم فکرنکنم‌ بتونم دیگه کارکنم سختی کارمال مادربدرها است که بدچندسال کارکردن آخرکارفلج شدن تمام رانندگان بالای ۱۵سال کاردیکس دارندآما بگیریدمن الان برم دکتربیمه بهم میگدعمل کن عمل هم کنم دیگه چطوری چادربکشم چطوری لاستیک یاچرخ بازکنم بخدابعدعمل بایدبخوابی کارمعاف امابیمه میگویدبایدکارکنی تافلج بشی

  • ناشناس پاسخ

    تاچند روز پیش تو بیمه همهمه میکردن که سختی کار رانندگان درست شد اما دیگه خبری نیست

  • محمدمکوندی پاسخ

    سختی کار سختی کار این حرف بدرد ما نمیخورند

  • عمرانی پاسخ

    سختی کار سختی کار

  • ناشناس پاسخ

    واقعا عوارض جابجایی کالا درصدش زیاده وهمچنین بیمه کالا وبیمه تکمیلی که بایستی دربارنامه محاسبه نشود

  • شهاب پاسخ

    سختی کار برای رانندگان ازنان شب واجب تراست راننده ای که ن شب دارد ن روز همیشه از خانه و خانواده بی خبر با جان ومالش وزندگیش بازی میکند اینا سختی کار نباشد پس هیچ شغلی نباید سختی داشته باشد

  • ناشناس پاسخ

    سلام آقایان با نرخ بیمه ما رانندگان را سرکار نگذارید واقعااگه واسه ما دلسوزی میخوایید کنید سختی کار رو در ست کنید نه خودتون خسته کنید نه ما رانندگان سرکار بگذارید فعلاء به نفع بیمه هستش

  • بهروز مرادی کرمانشاه پاسخ

    فقط سختی کار و رسیدگی به کمسیونهای سرسام آور شرکتهای حمل ونقل ،،و پایین آوردن حق بیمه ،، ترا خدا به داد رانندگان برسید دیگه بریدیم،، خدا برای کسی نسازه که گفت شغل تفریحیه کاش خودش یه سرویس با راننده بره بندر امام یا بندر عباس وبرگرده تا بدونه چه تفریحی میکنیم

  • زمانی پاسخ

    خیلی عالی صحبت کردن و حقایق رو بیان فرمودند خدا خیرش بده امید به اینکه ترتیب اثری صورت بگیرد

  • رضاحاجیلو پاسخ

    سلام .من 25ساله راننده ام .هر سال بدتر از سال بد شده کرایهامون پایین و لوازم گران لاستیک خدا تومان شده بار که نیست بودنی هم یارو زورش میاد کرایه بده .زوده زودش شرکتها ده روز میکشه کرایه بده . اون پولی که به بیمه میدیم حتی سود پولمون رو هم بازنشسته بشی بیمه نمیده اخه کدوم عدالت .فقط بدبختیش تواین مملکت مال رانندهاست

  • علی صفر پاسخ

    درود.مسئولین محترم شما که با ساعت اداری کارمیکنید با یه راننده همراه باشید و۲۵ روز در ماه خانه نباشید ودر فصل گرما در جنوب ودر فصل سرما در نقطه سرد کشور باشید ولاستیک بازوبست کنید وچادر بکشید واسترس بار مردم واسترس خرابی ماشین در بیابانها و بی خوابی بکشید خوب آخه خدا نشناسها کی شما را بی تدبیر وبی تجربه مسئول کرده ...سختی کار راننده ها چی شد حداقل راننده ها را با مالکان کامیون تفکیک وتایین تکلیف کنید خیر ندیده ها..اگه یه امتیازی هم بدید یا کرایه اضافی یا سوخت یا هرچیزه دیگه به مالک ماشین مربوط میشه نه راننده حمال ...آیا هدفتان اینه که راننده را بسوی مرگ ببرید .سختی کار کجا رفت

  • بنده خدا ....حمایت از حق..‌ پاسخ

    سلام من راننده نیستم ولی هر لطفی که در حق راننده‌ها کنید کم هستش اگر بجای 20سال بیمه 10سال بازنشسته شوند حقشان است بنده های خدا نه خواب دارند نه خوراک نه از زندگی چیزی میفهمند نه رو سر خانواده‌ها شون هستند در کل شغل بیخود بخاطر یک لقمه نان هر لحظه توی این جاده های اشغال خراب با جانشون معامله میکنند نه آرامش نه امنیت شغلی و خیلی‌های دیگر که اگه بخوام مثال بزنم یک کتاب میشه بنویسید و شما ای آقایای مسیولین اگه این پیام من را م میخوانید تو را به جان عزیز ترینت یک فکر به حال بیمه سختی کار این راننده‌های عزیز وزحمتکش کشورمان بکنید با تشکر و احترام

  • پیمان پاسخ

    خدا لعنتشون کنه حق راننده خوردن نداره ماهی ۷۰ملیون قسط ماشین میدم میرسه تو جیب کله کنده ها بعد کرایه های ارزان نبود سوخت قطعات گران خون راننده رو کردن تو شیشه بعد از اعتصاب رانندگان دولت حالا داره تلافی می‌کنه

  • ناشناس پاسخ

    کارخانه سیمان کرایه رو به اصطلاح طبق ضابطه میزنه اما اپلیکیشن ها و کرایه واقعی که اداره راه در خارج از کارخانه محاسبه میکنه دقیقه ۵۰ درصد تفاوت دارد.وقتی کارخانه دولتی رعایت حقوق کامیون دار نمیکنه از خصوصی چه انتظاری میشه داشت.لطفا کرایه کارخانه سیمان غرب آسیا بررسی بفرمایید

  • ناشناس پاسخ

    هنگام گرفتن بار باید به اندازه نصف کرایه پول داشته باشی تا بتوان بار گرفت.هر مبلغی باشه باربری نصف آن را پرداخت میکنه.حتی داخل پایانه که همه مسئولان حضور دارند.اصلا خود همان مسئولان به اصطلاح دق دقه مشکلات رانندگان رو هم دارند

  • راننده تره بار کش پاسخ

    باسلام
    آقایان مسؤل، راننده چرخ سنگین صنعت کشور در دست اوست، ،خدا را و وجدان خود و نفرین خانواده های رانندگان را مد نظر قرار داده و حقوق رانندگان را تضیع نکنید

  • راننده کامیون پاسخ

    باسلام خدمت تمامی عزیزان ومسئولان گرامی، ،
    چرا رانندگی را با اینکه الان در مجلس جزو مشاغل سخت و زیان آور رای گیری شد ،،دوباره در فکر نادیده گرفتن و به بیراهه بردن این مسئله هستید، ،،
    خدا هر کسی را که در حق رانندگان ظلم میکند، ،به دردی دچارش کند، ،که درمان آن فقط وفقط خاک قبرستان باشه

  • ناشناس پاسخ

    شیر مادرت حلالت

  • عباس شیخ پور فینی با کد ملی ۱۲۶۲۹۶۱۱۴۹ پاسخ

    اینجانب راننده خاور هستم دارای سه زن و شش فرزند زیر ده سال که بیمه تکمیلی نیستند اتحادیه میگوید هر راننده فقت میتواند دو نفر از خانوادش را بیمه تکمیلی کند خواهشمندم در جلسه این مشکل را مطرح وبه آن رسیدگی کنید من در حال حاظر هیچ کدام از بچهام بیمه تکمیلی نیستند با تشکر فراوان

  • یوسفیان پاسخ

    چه راننده ای میتونه ۳۰ سال رانندگی کنه و زنده بمونه؟واقعا بدون سختی کار امیدی به بازنشستگی نیست