| کد خبر ۳۰۶۰۸۶
کپی شد

◄ اصلاح قانون بیمه رانندگان کامیون با کاهش ۲.۵ درصد از جیب آنان

نوید خیرمند دبیر انجمن صنفی رانندگان کامیون اصفهان معتقد است: گرچه یکی از موارد اعتراضی رانندگان کامیون در خرداد ۱۴۰۴ افزایش حق بیمه بود، اما رفع دغدغه رانندگان کندن مجدد ۲.۵ درصد از جیبشان نیست!

اصلاح قانون بیمه رانندگان کامیون با کاهش ۲.۵ درصد از جیب آنان
تین نیوز |

در حالی که قرار است روز یکشنبه جلسه بررسی طرح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر برگزار شود، دبیر انجمن صنفی رانندگان کامیون اصفهان خواستار توجه به برخی موضوعات توسط  نمایندگان رانندگان شد.

به گزارش تین نیوز ، نوید خیرمند گفت:  مهمترین چیزی که باید در جلسه پیش رو مد نظر باشد؛  این است که بدانید ۲.۵درصد کوچکتر از ۳۰ درصد (۲.۵٪ < ۳۰٪) است !!

وی افزود: بنابراین  وقت خود را صرف ۲.۵ درصد اضافه کردن به کرایه نکنید، بار مالی جدید هم به دوش صاحبین کالای پایبند به نرخ قانونی و نهایتاً عموم ملت اضافه نکنید !

این فعال صنفی تاکید کرد: هزینه بیمه راننده در تعیین نرخ شاخص تن کیلومتر دیده شده؛ اگر قرار است اصلاحی صورت بگیرد باید در نرخ شاخص انجام شود نه اینکه یک وصله بی ضابطه و مطلقاً مضر به کرایه راننده چسبانده شود!

نامه اصلاح بیمه رانندگان کامیون

خیرمند ادامه داد: گرچه یکی از موارد اعتراضی رانندگان در خرداد ۱۴۰۴ افزایش حق بیمه بود، اما رفع دغدغه رانندگان کندن مجدد ۲.۵ درصد از جیبشان نیست!

وی با بیان این که وقتی علت درد را ندانید، نمی توانید نسخه درستی هم بپیچید،  گفت: اگر نمایندگان رانندگان خودشان راننده یا مالک کامیون باشند و حداقل سواد برای محاسبه دخل و خرج داشته باشند؛ می دانند که اکنون در ۷۰ درصد بارها، تفاوتی بین ۱۰ تا ۵۰ درصد بین نرخ مندرج در بارنامه و کرایه دریافتی واقعی، وجود دارد.

وی افزود: راننده اگر از پرداخت حق بیمه ابراز ناتوانی می کند، بدین خاطر است که به طور میانگین ۳۰ درصد از حقوق قانونیش پرداخت نمی‌شود و علت این است که بار به صورت عادلانه توزیع نمی شود، علت این است که نظارتی بر پرداخت کرایه وجود ندارد، علت این است که فریادرسی ندارد.

وی عنوان کرد: وقتی کرایه راننده با تأخیر ۴ ماهه توسط اداره غله، امور دام  یا شرکتی مثل ذوب آهن پرداخت می شود در بازار پر تلاطم ارزی کشور ما، ارزش پولش نصف می شود!

خیرمند تاکید کرد: با کرایه ای که راننده ۴ ماه پیش می‌ توانست یک حلقه لاستیک بخرد و امروز ۵۰ درصد افزایش یافته هر روز فقیرتر می‌ شود و محتاج کمک !

این فعال صنفی ادامه داد: وقتی یک راننده خاور کرایه مندرج در بارنامه اش ۹ میلیون ولی دریافتی اش ۵ میلیون تومان است، وقتی کرایه تریلی در بارنامه ۴۰ میلیون ولی دریافتی اش ۲۵ میلیون تومان است و هیچ پشتوانه ای ندارد که حقش را استیفا کند، وقتی بخشی از کشور با تصمیمات جزیره ای یا توصیه یک نماینده و ... به شرایط حمل و نقل و یا با چمبره ناوگان بزرگ مقیاس ها بر بارهای عمده، عدالت در توزیع را از بین می‌برند، ده ها برابر بیش از کل حق بیمه ماهانه راننده تضییع می‌شود.

وی با بیان این که، اینها مواردیست که منجر به اعتراض راننده می شود نه افزایش ۲ میلیونی بیمه،  گفت: با افزودن ۲.۵ درصد به عنوان کمک هزینه حق بیمه، درد رانندگان درمان نخواهد شد و مشکلات  رانندگان همچنان پابرجا خواهند ماند.

وی خطاب به  نمایندگان صنفی رانندگان، تاکید کرد:  همه کسانی که فعلاً تصمیم سازی صنف در دستانتان است، بدانید راننده مشکلی با بیمه ندارد، اگر حقوق قانونیش پرداخت شود.به جای درگیر کردن مجلس و دولت به حواشی، متن را اصلاح کنید!!

خیرمند عنوان کرد: امروز بیش از هرچیز رانندگان و خودمالکان نیازمند تصویب قانون برای تضمین امنیت شغلی و تضمین مالی و تضمین جانیشان هستند.اینقدر بیراهه نروید و نگذارید به بیراهه ببرندتان !!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.