| کد خبر: 268751 |

◄ چالش خطرناک رانندگان کامیون و شرکت های حمل و نقل

دلالان اینترنتی به چالش مشترک رانندگان و شرکت های حمل و نقل تبدیل شده اند.

تین نیوز

در حالی که شرکت های حمل و نقل از  رکود فعالیت های خود به دلیل حضور سکوهای اینترنتی حمل و نقلی خبر داده اند و در عین حال رانندگان کامیون هم از این موضوع به عنوان چالش جدید حمل و نقل جاده ای یاد می کنند، یک فعال صنفی حمل و نقل جاده ای کالا چند راهکار برای حل این مشکل پیشنهاد داد.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند دبیر انجمن صنفی رانندگان کامیون اصفهان پیشنهادات خود را برای حل این چالش به شرح زیر در شبکه های اجتماعی مطرح کرد: 

۱. تغییر ساختاری شیوه فعالیت و توزیع بار از روش سنتی فعلی به روش پیشرفته با بهره گیری از فناوری های نوین بر بستر اینترنت به ویژه در شهرهایی که به واسطه صنایع و معادن فراوان و گستردگی جغرافیایی آنها امکان پافشاری بر شیوه سنتی میسر نمی باشد.

۲. ایجاد سالن اعلام بار مجازی برای کلیه کاربری ها و همکاری با شرکت های دانش بنیان جهت فراهم نمودن بستر عقد قراردادهای الکترونیک با صاحبان کالا و تسهیل در فرایند تخصیص حواله و بارنامه به صورت اینترنتی و پایبندی به نرخ تن کیلومتر مصوب سازمان برای رانندگان.

۳. تلاش برای بازگرداندن میزان کمیسیون به حدود قبل از سال ۸۷ یا منطبق بر توافق بین صاحبان کالا و شرکت ( در خصوص میزان کمیسیون، مطابق با قوانین وکالت {قانون تجارت نیز حمل و نقل را تابع آن دانسته}) تا مانع از زیاده خواهی صاحبان کالا در خصوص بازگرداندن بخشی از کمیسیون گردد.

۴. پایبندی به نظام توزیع عادلانه بار و ممانعت از ترویج بومی گرایی به ویژه توسط انجمن های رانندگان و کامیونداران به نحوی که همه رانندگان بدانند در پرتو سالن و سامانه های اعلام بار هم حقوق مادی (از حیث مبلغ و پرداخت کرایه) و هم حقوق معنوی (از لحاظ رعایت نوبت و عدالت در توزیع بار) تضمین است.

در غیر این صورت قطعا دلالان اینترنتی بر ما سلطه خواهند یافت هرچند این سلطه حداقل برای رانندگان دائمی نباشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    پس برنامه اوزان چرا اجرا نمیشه