بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

◄ تخلفاتی که منجر به ابطال یا توقیف کارت هوشمند رانندگان می شود، کدامند؟

اما وقتی افراد رانندگی ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای را به عهده می گیرند در کنار قوانینی که رانندگان خودروی شخصی ملزم به رعایت آن هستند، مقررات دیگری را نیز باید رعایت کنند زیرا در صورت عدم اجرای آنها به مشکل برمی خورند.

تخلفاتی که منجر به ابطال یا توقیف کارت هوشمند رانندگان می شود، کدامند؟
تین نیوز |

تخلفاتی که رانندگان اتوبوس و رانندگان کامیون بین شهری را با مشکل مواجه می کند، کدام است؟

به گزارش تین نیوز، رانندگی در معابر شهری و بین شهری تابع قوانین تعریف شده ای است که رانندگان ملزم به رعایت آن هستند و مجری اجرای این قوانین پلیس راهنمایی و رانندگی  است.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

◄ فروش کامیونت چینی با تحویل فوری 100 میلیون زیر قیمت بازار + جزئیات

 

اما وقتی افراد رانندگی ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای را به عهده می گیرند در کنار قوانینی که رانندگان خودروی شخصی ملزم به رعایت آن هستند، مقررات دیگری را نیز باید رعایت کنند زیرا در صورت عدم اجرای آنها به مشکل برمی خورند.

قابل ذکر است افرادی که رانندگی ناوگان عمومی جاده ای را بر عهده دارند علاوه بر داشتن گواهینامه های مرتبط معتبر،  کارت هوشمند رانندگی ناوگان عمومی جاده ای نیز دریافت می کنند و برای دریافت کارت هوشمند نیز نیازمند مدرک تحصیلی  مشخص هستند.

به گزارش تین نیوز، مدرک تحصیلی متقاضیان برای دریافت کارت هوشمند رانندگی که مجوز اصلی فعالیت رانندگان عمومی است، مدرک سیکل یا معادل آن برای رانندگان برون شهری و مدرک پایان دوره ابتدایی و یا دوره تکمیلی نهضت سواد آموزی برای رانندگان حمل و نقل روستایی است.

تصاویر پیوست مربوط به مواردی است که برای رانندگان تخلف محسوب می شود: 

تخلفات مربوط به ابطال کارت هوشمند رانندگی

 

تخلفات جاده ای

به گزارش تین نیوز، در کنار مدرک تحصیلی، دریافت کارت هوشمند شرایط سنی خاصی نیز دارد که برای رانندگان سواری، مینی بوس، اتوبوس و کامیون متفاوت است.

شرایط سنی برای دسته اول رانندگان عمومی بین شهری، رانندگان سواری و مینی بوس  حداقل 23 سال است.

برای رانندگان اتوبوس حداقل 25 سال است اما این دسته از رانندگان برای سال اول صرفا می بایست به عنوان راننده دوم در بخش حمل و نقل برون شهری مسافر فعالیت نمایند  و در مسیرهایی که نیاز به یک راننده دارد فعالیت نکنند.

همچنین رانندگان دارای گواهینامه پایه دوم صرفا برای فعالیت با کامیون با حداکثر با مجموع وزن و ظرفیت بار 6 تن حداقل 23 سال و رانندگان گواهینامه پایه یک حداقل 25 سال است.

لازم به ذکر است حداکثر سن برای کلیه رانندگان به استثنای رانندگان بخش حمل و نقل روستایی 55 سال است.

در مورد رانندگانی که سابقه پرداخت حق بیمه رانندگی و یا مدارک و مستندات قانونی مبنی بر سابقه رانندگی بر روی وسایل نقلیه مربوطه را دارند با احراز موضوع توسط اداره کل استان تا سقف حداکثر 10 سال سنوات آنها به حداکثر سن مذکور اضافه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    با سلام و عرض ادب .
    تو رو خدا این کارت هوشمند رانندگی رو مثل گواهینامه بدون پایان خدمت کنید .
    چقدر ما باید پول بدیم برا اجاره کارت هوشمند .
    آیا فکر کردین با این کارها بقیه بدون هوشمند نمیتونن کار کنن .
    تا کی میخاین ظلم این جوونا کنید .

  • ابراهیم گودینی پاسخ

    تمام این تخلفات را انجام بده ولی پول بدهی حله اگر هم به دادگاه بفرستند اونم جریمه می‌کند خلاصه در هر صورت پول مشکل را حل می‌کند

  • سبحان ایرانی اصیل پاسخ

    فقط نان بری کارتون هست ، کسانی که از رفتارهای سلیقه ای که خودشان فکر میکنن درست هست نان شان از سرسفرهاشون بریده این چنین مسولینی فقط دارن خودنمایی میکنند ،آه نفرین پشت سر خودشان خانوادهاشون جمع میکنن،زورشان ب چند تا راننده زحمتکش بدبخت افتاده ،لعنت خدا برچنین مسولین بی لیاقتی بی سوادی که بجای اینکه مشکلی بردادند از سر راه میفتن بجون زیر مجموعه برای سخت گیرهای بی دلیل قانونهای مت دراوردی ،

  • مهدی پاسخ

    برای اتوبوسهایی که سرویس ادارات وشرکتهارا فقط میبرن اومدن یه پروانه فعالیت صادر کردن برای راننده هم پروانه رانندگی با پایه یک
    بعد از همان اتوبوس صورت وضعیت میخواهند.اخه کسی که پروانه فعالیت داره صورت وضعیت برای چیه برای سرکیسه کردن کسی که پروانه رانندگی از شهرداری گرفته کارت هوشمند راننده برای چیه برای سر کیسه کردن الان معلوم نیست کی به کیه حرفی هم بزنی اعتراض کنی شبی یک جریمه میاد برایت که ساکت بشی

  • مهدی پاسخ

    سلام به مسولیت اتحادیه رانندگان کار شما چیه فقط صادر کننده هستید کارت فلان و فلان یه فکری هم بحال رفاه رانندگان بکنید
    نه اینکه بروید با پلیس راه هماهنگ کنید طرح بزارید رانندگان را اذیت کنیدوهر روز یه داستان جدید درست کنید.بله آقای کیانی معاونت محترم اتحادیه زرین شهر یه خدایی هم اون بالا سر هست

  • مهدی پاسخ

    کسی نیست بداد رانندگان برسه اون از دریافتی بیمه .اون از وضعیت لاستیک.اون از وضعیت تعمیر گاه لوازم یدکی .اون از کارت هوشمند اون از وضعیت سوخت پروانه بهره‌برداری ووو یه رفاهیات که برای راننده درست کردید فقط اسم ببرید .الآنم که طرح می‌گذارید با پلیس راه که سختگیری را بیشتر کنند و باعث سلب آسایش روحی راننده بشوید ظلم تا کی.

  • مهدی پاسخ

    هر روز از این باغ بری می‌رسد اتحادیه درست کردیم که از حق راننده دفاع بکنه خودشون شده اند باعث سلب آسایش راننده بخت برگشته.از هرطرف میتوانید باعث سلب آسایش بشوید
    بلاخره خدایی هم هست . بله جناب کیانی .معاونت محترم اتحادیه در زرین شهر اصفهان که میری پلیس راه اعلام میکنی اتوبوس‌ها را برای صورت حساب گیربدهید که بودجه اتحادیه تکمیل بشود حالا هم که چند روزه کارت هوشمند و..... ما همینجوری هشتمون گرو نه مونه سه ماه پیش تعمیر موتورکردم الان دوباره باید موتور باز بشود بکی بگیم .شما هم نشستید هر روز یه قانون میدید برای پر کردن جیبتون

  • ناشناس پاسخ

    آفرین ، آفرین ، ای ول ، شما مسولین چقدر به فکر راننده بارو مسافر هستین ، این همه احترام این همه تشویق ها و رفع دغدغه های راننده از جانب شماها جای مباهات داره واقعا که !!! انسانیتتون مرده!!! و زحمتهای که در راه حل کردن مشکلات و کم و کسریهای که یک راننده باهاش دست و پنجه نرم میکندو به بهترین نحو در این راستا با این بخشنامه های قشنگتون دارید گام بر می‌دارید تا رافع مشکلاتشان باشید خدا بهتون خیر نده و شامل لعنت خدا باشید که واقعا زیر سایه ی این همه حمایت و پشتیبانی که به کرات در حق طبقه راننده انجام دادین و دارین انجام میدید که راننده احساس کنه مورد حمایت مسولین هست واقعا ننگتون باد ننگتون باد

  • محمدرضا پاسخ

    والله من ۳۰ سال پیش راننده اتوبوس بین شهری بودم یه دفترچه ثبت ساعت بود و والسلام . این همه تشکیلات و بگیر و ببند و این چیزا نبود . اون موقع اکثر جاده ها هم دوطرفه بود ولی نه اینقدر تصادف بود و نه کشته و مجروح در اثر تصادف . من فکر میکنم این قوانین پیچیده و بازدارنده فکر و اندیشه یک راننده رو بیشتر مشغول میکنه و با فکر مشوش و درگیر تصادفات و حوادث هم بیشتر میشه .ایکاش مسئولین این حوضه بیشتر برای رفاه و آرامش و درآمد رانندگان زحمتکش فکری کنند و باری از دوش تین عزیزان بردارند تا رانندگان همش درگیر این چیزها مثل مدرک تحصیلی و کارت هوشمند و تعداد بارنامه و صورتحساب وووووووو نباشند و با آرامش خیال رانندگی کنند . سپاس و درود بر همگی