بازدید سایت : ۷۲۲۷۵

◄ مدرک تحصیلی مورد نیاز برای دریافت کارت هوشمند رانندگی چیست؟

افرادی که قصد دارند برای دریافت کارت هوشمند رانندگی ناوگان عمومی جاده ای اقدام کنند نیازمند مدرک تحصیلی مشخص نیز هستند.

تین نیوز |

افرادی که قصد دارند برای دریافت کارت هوشمند رانندگی ناوگان عمومی جاده ای اقدام کنند علاوه بر داشتن گواهینامه معتبر رانندگی متناسب با نوع وسیله نقلیه مورد استفاده، نیازمند مدرک تحصیلی  مشخص نیز هستند.

به گزارش تین نیوز، مدرک تحصیلی متقاضیان برای دریافت کارت هوشمند رانندگی که مجوز اصلی فعالیت رانندگان عمومی است، مدرک سیکل یا معادل آن برای رانندگان برون شهری و مدرک پایان دوره ابتدایی و یا دوره تکمیلی نهضت سواد آموزی برای رانندگان حمل و نقل روستایی است.

البته علاقه مندان به حرفه رانندگی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای بار و مسافر باید در نظر داشته باشند که در این مورد تبصره هایی نیز وجود دارد.

مطالب مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

بحران گازوئیل در یزد/ تشکیل صف طولانی اتوبوس های بین شهری در ترمینال

حراج 2 مدل کامیون و تریلی کره ای در بورس + جزئیات

 

تبصره اول این است که رانندگانی که از قبل در حوزه حمل و نقل جاده ای فعالیت داشته و تاکنون به دلیل دارا نبودن مدرک مورد نظر موفق به اخذ برگ فعالیت نشده اند، با احراز موضوع توسط اداره کل استان حداکثر تا 6 ماه از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل می توانند با ارایه مدرک تحصیلی پایان دوره ابتدایی یا دوره تکمیلی نهضت سواد آموزی با رعایت سایر شرایط، نسبت به دریافت برگ فعالیت اقدام نمایند. پس از پایان مدت تعیین شده کلیه متقاضیان باید شرایط تحصیلی مورد نیاز خود را احراز نمایند.

تبصره دوم این است که رانندگانی که قصد دارند در حمل و نقل روستایی فعالیت کنند با تایید اداره کل استان تا یک سال از تاریخ ابلاغ این دستور العمل می توانند بدون رعایت شرایط دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی نسبت به دریافت برگ فعالیت کارت هوشمند اقدام نمایند.

پس از پایان مدت یک سال کلیه متقاضیان کارت هوشمند رانندگی باید شرایط تحصیلی مورد نیاز را احراز نمایند.

مدرک مورد نیاز برای دریافت کارت هوشمند

به گزارش تین نیوز، در کنار مدرک تحصیلی، دریافت کارت هوشمند شرایط سنی خاصی نیز دارد که برای رانندگان سواری، مینی بوس، اتوبوس و کامیون متفاوت است.

شرایط سنی برای دسته اول رانندگان عمومی بین شهری، رانندگان سواری و مینی بوس  حداقل 23 سال است.

برای رانندگان اتوبوس حداقل 25 سال است اما این دسته از رانندگان برای سال اول صرفا می بایست به عنوان راننده دوم در بخش حمل و نقل برون شهری مسافر فعالیت نمایند  و در مسیرهایی که نیاز به یک راننده دارد فعالیت نکنند.

همچنین رانندگان دارای گواهینامه پایه دوم صرفا برای فعالیت با کامیون با حداکثر با مجموع وزن و ظرفیت بار 6 تن حداقل 23 سال و رانندگان گواهینامه پایه یک حداقل 25 سال است.

لازم به ذکر است حداکثر سن برای کلیه رانندگان به استثنای رانندگان بخش حمل و نقل روستایی 55 سال است.

در مورد رانندگانی که سابقه پرداخت حق بیمه رانندگی و یا مدارک و مستندات قانونی مبنی بر سابقه رانندگی بر روی وسایل نقلیه مربوطه را دارند با احراز موضوع توسط اداره کل استان تا سقف حداکثر 10 سال سنوات آنها به حداکثر سن مذکور اضافه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    چه سواستفاده ها از‌متقاضیان دریافت هوشمند شد انجمن صنفی ها چه پولهای چند میلیونی از رانندگان متقاضی وتمدید هوشمند منقضی شده از رانندگان بینوا اخاذی ها کردند به این بهانه که برات درستش میکنم اما باید سبیل چندین نفر‌را چرب کنیم ای لعنت بر کسانی که از مردم سواستفاده و اخاذی ها کردند

    • حمید حسین زاده

      سلام دوست عزیز
      بنده مسئول انجمن هستم و طبعا از این خبر ناراحت میشوم
      ایکاش ایکاش با کسب اگاهی
      لازم از شرایط کار زیر بار اینگونه
      مسائل نرویم واگر هم بناچار پذیرفتیم این تخلفات را پنهان نکنیم و به ارگان های مربوطه خبر از جمله به سامانه ۱۴۱ خبر بدهیم درسته که همه جارا فساد فرا گرفته ولی تک تک ما با پذیرفتن وتن دادن به این فسادها به گسترش آن دامن میزنیم
      اگر مستنداتی دا ید همین موسسه محترم تین نیوز بدون ابا از کسی و جایی موضوع مطروحه شمارا منعکس می‌کند و بنده نیز حاضرم در صورت ارائه کوچک ترین مستند پیگیر تخلف انجمنها شوم
      تو تلگرام میتونید بهم پیام دهید

    • ظفرعظیمی مهر

      سلام جناب حسین زاده به هرحال شما بهتر از من درجریان سواستفاده های سلیقه ای انجمن صنفی ها هستید چه پنهان کاری ها که کردند تا به بهانه های مختلف از رانندگان اخاذی کنند عمدا واژه اخاذی و و رشوه بکار میبرم چون اگر اتهام باشد از عواقب اتهام به دیگران مطلع هستم وهمیشه هم میگویم بزرگترین دردسرها برای رانندگان از دهه هفتاد شروع شد که کسانی از ناتوانی در رانندگی رو ریاست آوردند و بعنوان رییس صنف چه ها بر سر‌رانندگان نیاوردند چه ارگانها را که با رانندگان شریک نکردند اکنون هم فقط دنبال لاستیک ک روغن مثلا برای رانندگان هستند ما را رانندگان به دولت اعلام میکنیم نه لاستیک میخواهیم نه روغن چون به دست ما نمیرسد پیمایش و سازمان وهمه ودست ما نیست هم قابل قبول نیست یک کلام ما لاستیک و روغن نمیخوایم وهرانجمن صنفی تلاش کند لاستیک و روغن بگیرد برای فروش آزاد است .

  • ناشناس پاسخ

    انجمن صنفی رانندگان خیلی از رانندگان پول گرفتن ی عده ... هستند

  • سلام دهسال بخاطر بی سوادی هوشمند نگرفتم رانده کامیون یکجا مراجع منم پاسخ

    سلام رانده سنگین هوشمند ندارم بخاطر نداشتن مدرک

  • ناشناس پاسخ

    بابت یک امتحان گرفتن۲۰دقیقه ای پشت کامپیوتر برای سوالات کارت هوشمند۳۵۰هزار تومن باید بدی چرا؟ اگه قبول نشی دوباره باید۳۵۰هزار تومن بدی این رسماً اخاذی هست

  • میثم پاسخ

    سلام
    برای گرفتن کارت هوشمند رانندگی کامیون برون شهری باید چیکار کنیم و کجا مراجعه کنم؟

  • ارش پاسخ

    رانندگی کامیون اینقدر بی ارزش شده که هر آقایی تو هر شغلی بازنشسته بشه و ۵۵سال داشته باشه می‌تونه کارت هوشمند بگیره این بزرگترین توهین به حمل و نقل و رانندگانی است که از بچگی شاگردی کرده و تجربه کسب کرده آن شغل از این بی در و پیکر ندیدم همینا هستن که هم خودشونا به کشتن میدن و جون دیگران را میگیرند خاک بر سر مسئولین حمل و نقل و انجمنهای رانندگان

  • ناشناس پاسخ

    واقعادرموردتمدیدکارتهوشمندمیگن بروفنی حرفه ای جوابت رانمیدن فقط میگن بروکافی نت ثبت نام کن میگیم نمونه سوالات چی هست میگن مانمیدانیم فقط روزامتحان صبح احساسمان میان خودشان سوالات رامیارن ومافقطامتحان رابرگزارمیکنیم درصورتیکه کلاسهای شخصی بامبالغ بالا برگزارمیکنن وفقط سوالات راتوی آن کلاسهابه هرکسی که پولی میلیون وهشتصدهزارتومان راداده بهشان میدن

  • مجید ترکزاد پاسخ

    سن دیکا مافیا بخور بخور بیسواد

  • امیر مختار پاسخ

    سلام .راننده پایه یکم هستم و تا بحال کارت هوشمند نگرفتم و ۵۸ سال سن دارم و سالهای ۷۰ الی ۷۵ با اتوبوس برون شهری کار کرده ام آیا کارت هوشمند می تونم بگیرم

    • حمید رضا سلطانی

      اصفهان خیابان امام خمینی کوچه 45

  • وحید پاسخ

    سلام بدبخترین نسل ۱۰ شصد هست آمدیم گواهینامه بگیریم سال ۸۴ برج یازده گواهینامه پ ۳ شد شانس ماه رفتیم هوشمند بگیریم شرایط سیکل شد حال که پاه یک گرفتیم هوشمند نداریم یک فکر به حال ما بکنی متولد ۱۳۶۶ هستم بگید این متولدین حقشون رفته یک فکری بکنی واسه هوشمند جاده مدرکم راهنمایی اول است به مشکل برخوردم ممنون

    • ظفرعظیمی مهر

      شما که پایه یکم گرفتی پایه یکم یعنی رانندگی کامیون پس مدیران بایستی هوشمند بدون درنظرداشتن شرایط تحصیلی ومدارک تحصیلی برای راننده دارای گواهینامه پایه یکم صادر کنند .مدرک تحصیلی اگر لازم باشد باید هنگام اخذ گواهینامه شرط گذاری شود نه پس از اخذ گواهینامه پایه یکم که فقط برای رانندگی کامیون کاربرد دارد.

  • عبدالرحیم مقدم پاسخ

    ماقشرراننده چی ازکامپیوتروغیره سردرمی اوریم خواهشنداست کلاس فنی حرفه ای راحذف کنید

    • ظفرعظیمی مهر

      این فنی حرفه ای برای رانندگان جدیوالورود است ربطی به رانندگان دارای کارت هوشمند ندارد با اینکه نباید چنین مواردی هر روز سنگی باشه برای جلوی پای رانندگان دسته گل جدید انجمن صنفی هاست که با فنی حرفه ای شریک هستند اما ربطی به رانندگان دارای هوشمند ندارد.

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    جناب حسین زاده در سال ۹۹ به دلیل ویروس کرونا رانندگان برای تمدید هوشمند دوماه توسط سازمان کارت هوشمندخودکار در سیستم بدون دخالت هیچ مرکزی تمدید شد و پس از آن سازمان به مراکز دستور داده بود رانندگان را برای تست اعتیاد به آزمایشگاه ارجاع ندهند ومتاسفانه انجمن صنفی شیراز و کرمانشاه گه شخصا اطلاع دارم بدون توجه به دستور سازمان رانندگان را برای تست اعتیاد به آزمایشگاه های آلوده ارجاع دادند ویا از برخی رانندگان پولهای میلیونی گرفتند که به آرمایشگاه فرستاده نشوند که هردو عمل تخلف وجرم است البته اکثر انجمن صنفی ها چنین تخلف وجرمی مرتکب شدند و هیچکس‌هم نفهمید وپولهای زیادی بردند و خوردند به هرحال قابل پیگیری ست متتهی اثبات آن سخت است .فقط میتونم بگم چه ستمها کردند انجمن صنفی هایی که وجدانشان فقط پول بود

    • دی رم

      سلام بنده معتقدم اگر فردی قصد دارد یک یا چند مورد تخلف را به اطلاع مسعولین محترم برساند کار شایسته ای است اما فرد یا افرادیکه از روی غرض دشمنی به افراد مورد نظر اتهام وارد کند باید دلایل و مدارک و مستندات زنده قانونی در اختیار داشته باشد اولا فنی و حرفه‌ای کلاس آموزش را دست خود گرفته یک سازمان نهاد دولتی است دوم نرخ های اعلام شده باز توسط خود سازمان فنی و حرفه‌ای میباشد و اینکه کلاسهای خصوصی تا به امروز برقرار نشده مبلغ یک ميليون و هشتصد هزارتومان در همان سازمان فنی وحرفه ای انجام می‌شود تفاوت این و مبلغ ۵۶۰ هزار تومان اینست برای ثبت نام این دو مورد وجود دارد مبلغ کم متقاضی بیشتر دارد فاصله امتحان بالای دوماه است اما مبلغ بیشتر متقاضی کمتر دارد محدودیت نفرات ندارد فاصله‌ امتحان یک ماه است انتخاب با متقاضیان است.
      مورد بعدی یک نفر از همکاران به انجمن‌ها لطف و عنایت دارند تهمت میزنن بعد در آخر می‌فرماید ثابت کردن سخت است مدرک ندارم بی جهت به افراد و انجمن‌ها اتهام وارد نکنید مدرک نباشد اتهام است مورد بعدی تست عدم اعتیاد مادر دوره کرونا مراجعه نمودیم برای تمدید اولین بار عدم اعتیاد نیاز نبود مرحله بعدی نیاز بود اینکه آزمايشگاه خوب نبوده بهداشتی نبوده و غیره به انجمن چه ارتباطي داره انجمن‌ها دستورالعمل سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای را اجرا میکنن اینکه برای عدم اعتیاد گفتید یک میلیون یا دومیلیون گرفتند اینکه اصلا امکان ندارد اما اگر گرفتن اون راننده مورد داشته مشگل داشته که بین ۷ودشون حل و فصل کردن اینهم یک هزاروم درصد هم وجود ندارد اما میگم اگر شده مشگل از اون راننده بوده نه انجمن‌ها بی جهت تهمت نزنید. من چند انجمن را می‌شناسم حاضرن اون ریاستیکه گفتید بدست آوردن بارها صحبت شده حداقل سه نفر را می‌شناسم میگن بابا بیان درخواست بدن حضوری ما مجمع فوق‌العاده برگزار می‌کنیم اون آقا ‌که میخواد رئیس بشود کمکش میکنیم رای بیاورد رئیس بشود این گوی و این میدان

    • ظفرعظیمی مهر

      جناب دی ر م درخصوص فساد سال ۹۹ انجمن صنفی ها مدرک مستحکم دارم شما که فرمودید دفعه اول تست اعتیاد بازم نبود منظور بنده هم همان دفعه اول است که سازمان حمل ونقل دستور داده بود رانندگان را به آزمایشگاه تفرستند چه تفاوتی بین انجمن صنفی اراک هست که هوشمند بنده را بدون ارجاع به آزمایشگاه یکسال اعتبار زدند اما همان تاریخ روز بعد شیراز و کرمانشاه وسایر انجمن ها ومراکز رانندگان‌را به آزمایشگاه آلوده فرستادند آیا بارگزاری گواهی تست اعتیاد برای تمام مراکز نباید وجود باشد پس چرا برخی مراکز گواهی تست اعتیاد لازم نبود وبرخی با پتهان کاری از رانندگان اخاذی میکردند.شما که مدعی هستی پیگیری کن ونتیجه را اعلام کن من دست بردار نیستم

    • ظفرعظیمی مهر

      جناب دی ر م شما میگید من گفتم مدرک ندارم من بهترین مدرک ومعتبرترین مدرک را درخصوص عدم توجه انجمن صنفی ها به دستور سازمان را دارم این عرض کردم اثبات سخت است با اثبات نمیشود که دو واژه متفاوت است حالا که شما اثبات را میخوهید لیست تمدیدی های هوشمند برج یازده ۹۹ تمام مراکز را بررسی کنید تا بدانید کدام رانندگان تمدید بدون ارجاع به آزمایشگاه انجام دادن ک کدام مراکز رانندگان را به مراکز فرستادن ودستور سازمان را نادیده گرفتن

  • مرسل امیرزاده شمالی پاسخ

    استعلام بارنامه

  • ناشناس پاسخ

    چندتا بارنامه دارم

  • مهدی پاسخ

    سلام یه فکر درستی بابت کارت هوشمند باید بکنند من چند سال داخل شرکت مشغول به کارم بعد هوشمن لازم نمیشه از طرفی بارنامه گرفته نمیشه وکارت میسوزه تکلیف ما چیه

  • ناشناس پاسخ

    سلام بنده راننده ماشین سنگین هستم از دولت محترم خواهشمندم در مورد ماشینهای فرسوده سنگین برای جاگیزین این ماشین ها اقدام کن بابا عمرمان تمام شد کی

  • روزبهانی پاسخ

    سلام بنده 46سال سن دارم و بازنشسته شدم چرا به بازنشستگان کارت هوشمند نمیدهند

  • عساکره پاسخ

    با عرض سلام
    خیلی مختصر
    چرا دولت محترم پول پیمایشی را چند ماه پرداخت نکرده است