| کد خبر: 266206 |

◄ شرایط سنی برای دریافت کارت هوشمند رانندگی چقدر است؟

علاقه مندان به شغل رانندگی جاده ای باید بدانند اولین شرط برای ورود به این حرفه، داشتن شرایط سنی لازم است که محدوه آن توسط مرجع ذیربط یعنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تعیین شده است.

تین نیوز

برای بسیاری از افرادی که تصمیم به فعالیت در شغل رانندگی عمومی را در بخش حمل و نقل کالا یا مسافر جاده ای دارند، این سوال مطرح است که برای دریافت برگ فعالیت راننده یا همان کارت هوشمند رانندگی که از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صادر می شود، چه شرایطی لازم است؟

به گزارش تین نیوز، کی ا زمحدودیت های موجود برای صدور کارت هوشمندی رانندگی که می توان آن را به جواز کار و برگ فعالیت تشبیه کرد، شرایط سنی است.

گزارش پربازدید امروز را بخوانید:

◄ اعتراض رانندگان کامیون بستان آباد ؛ در انجمن رانندگان این شهر چه خبر است؟!

علاقه مندان به شغل رانندگی جاده ای باید بدانند اولین شرط برای ورود به این حرفه، داشتن شرایط سنی لازم است که محدوه آن توسط مرجع ذیربط یعنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تعیین شده و صرف داشتن گواهینامه ای لازم پایه یک و پایه دوم این امکان را برای آنان فراهم نمی کند که بتوانند مجوز فعالیت در حمل و نقل عمومی بین شهری جاده ای را کسب نمایند.

دسته اول رانندگان عمومی بین شهری، رانندگان سواری و مینی بوس هستند که برای رانندگان سواری و مینی بوس حداقل سن 23 سال است.

برای رانندگان اتوبوس حداقل 25 سال است اما این دسته از رانندگان برای سال اول صرفا می بایست به عنوان راننده دوم در بخش حمل و نقل برون شهری مسافر فعالیت نمایند  و در مسیرهایی که نیاز به یک راننده دارد فعالیت نکنند.

همچنین رانندگان دارای گواهینامه پایه دوم صرفا برای فعالیت با کامیون با حداکثر با مجموع وزن و ظرفیت بار 6 تن حداقل 23 سال و رانندگان گواهینامه پایه یک حداقل 25 سال است.

لازم به ذکر است حداکثر سن برای کلیه رانندگان به استثنای رانندگان بخش حمل و نقل روستایی 55 سال است.

در مورد رانندگانی که سابقه پرداخت حق بیمه رانندگی و یا مدارک و مستندات قانونی مبنی بر سابقه رانندگی بر روی وسایل نقلیه مربوطه را دارند با احراز موضوع توسط اداره کل استان تا سقف حداکثر 10 سال سنوات آنها به حداکثر سن مذکور اضافه خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 1

    باسلام نظر به اینکه اینجانب حدود ۲۵ سال هست که در شغل رانندگی در بخش برون شهری ودرون شهري را دارم و کلیه کلاس های آموزشی را جهت دریافت کارت هوشمند را طی کرده ام مدت چند سال اخیر در حمل درون شهری فعالیت داشتم که نیازی به بارنامه برون شهری نداشتم وکارت هوشمند من بدونه استفاده بوده واز اعتبار خارج شده است برای تمدید مجدد رجوع نموده ام کفته شده مبلغ۰۰۰ ۳۷۰۰ هزار تومان جهت حضور در کلاس آموزشی پرداخت نمایم تا مجدد کارت هوشمندم فعال شود چرا راننده با این همه سابقه شغلی که در حال بازنشستگی است باید هزینه پرداخت کند وبه کلاس برود مگر هر بار برای تمدید کواهینامه رانندگی هم از نو هزینه بدهد و امتحان رانندگی شما چنین کاری می کنید خدا را خوش نمیاد که اینجوری دست تو جیب راننده این قشر زحمت کش میکنید برا تمدید کارت هوشمند یک راننده با سابقه چندین ساله با یک عمر تجربه