◄ خروج از خط دو واگن و خسارت به سوزن؛ این بار در ایستگاه راه آهن اردکان
خروج از خط دو واگن خالی در روی سوزن ورودی ایستگاه راه آهن اردکان علاوه بر خسارت جدی به سوزن، به مسدودی چهار ساعته خط و توقف قطارها منجر شد.
فعالان بخش خصوصی ریلی تاکید دارند انتصاب مدیران فاقد تخصص در شرکت راه آهن موجب افزایش تعداد و شدت سوانح ریلی شده است.
به گزارش تین نیوز، این در حالی است که نگاهی به حوادث رخ داده در دو هفته اخیر نیز بیانگر افزایش تعداد حوادث در شبکه ریلی کشور است.
اگرچه اغلب این رخدادها بدون هیچ توجیهی، رسانه ای نمی شود و تنها از طریق کسانی که در صحنه حوادث حضور دارند در شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی می گردد اما چون پاک کردن صورت مسئله کمکی به حل مسئله نمی کند، به همین دلیل روند وقوع حوادث ریلی نیز کاهشی نبوده و هر روز در شبکه ریلی، حوادثی رخ می دهد که هر یک از آنها زنگ خطری برای حمل و نقل ریلی کشور است.
در آخرین مورد، امروز یکی از کانال های تلگرامی از چندین مورد خروج از خط واگن در شبکه ریلی کشور خبر داده است.
این کانال نوشته است:روز گذشته ( هشتم آبان ماه ) چندین مورد خروج از خط واگن در شبکه ریلی در محدوده ایستگاه ها به وقوع پیوسته است.
به نوشته این کانال همچنین خروج از خط دو واگن خالی در ابتدای صبح امروز به شماره های 344444 و 344540 در روی سوزن ورودی ایستگاه اردکان علاوه بر این که خسارت جدی به سوزن وارد کرد، به مسدودی چهار ساعته خط و توقف قطارها منجر شد.
فهرست حوادث ریلی که اخیرا و در مدت زمان کمتر از دو هفته به وقوع پیوسته به شرح زیر است:
- قطار شماره 330 تهران به مقصد مشهد مقدس مورخ 7 آبان 1402 حوالی ساعت 19 به دلیل نقص فنی لکوموتیو در نزدیکی گرمسار متوقف شد. این قطار پس از رسیدن کشنده امداد تا ایستگاه سمنان هدایت و سپس با لکوموتیو زیمنس جایگزین به سمت مشهد راهی شد.
- فرار جرثقیل ریل گذاری شماره 544 به خط سیلو ایستگاه کرج در روز شنبه ششم آبان ماه که منجر به برخورد شدید با واگن مسقف شرکت توکا به شماره 9426460 و تراک موبیل سیلو شد.
- مانورچی راه آهن زاهدان صبح روز چهارشنبه سوم آبان ماه حین مانور بین تامپون جرثقیل ریلی و لکوموتیو در دم جان داد.
- یکشنبه 30 مهر خروج از خط دو لکوموتیو دیگر و خسارات شدید به کشنده های ریلی شد، حادثه مذکور در ایستگاه مشک آباد ناحیه اراک رخ داد.
- شنبه 29 مهر ماه قطار مشهد تهران در مسیر به دلیل مشکلی که در لکوموتیو پیش آمد حدود سه ساعت دچار تاخیر شد و قطار تا ایستگاه دامغان پیش رفت اما در ایستگاه دامغان تعویض لکوموتیو انجام شد.
- روز پنج شنبه 27 مهر ماه نیز قطار زنجان مشهد در خروجی ایستگاه قزوین خراب و دیزل زیمنس سرد شد و حدود ۳ ساعت و نیم طول کشید تا دیزل امداد از تاکستان که در حال رفتن به زنجان بود، برگردد و قطار مسافری ادامه سیر دهد!
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.