| کد خبر: 261802 |

◄ حمل و نقل بین المللی در شوک/ ویزای ترانزیت روسیه هم به دست دلالان افتاد

شرایط و امکان دریافت ویزا توسط شرکت های حمل و نقل بدون مداخله دلالان فراهم گردد.

تین نیوز

شماری از رانندگان ترانزیت و فعالان حمل و نقل بین المللی کالا ، جلوگیری از دخالت دلالان در اخذ ویزای ترانزیت را از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خواستار شدند.

بیشتر بخوانید:

نفس کامیون های ترانزیتی ایران به شماره افتاد/ انتظار 11 ماهه برای ویزا

به گزارش تین نیوز، رانندگان حمل و نقل بین المللی کالا از ورود دلالان به موضوع دریافت ویزای رانندگان ترانزیت برای حمل و نقل کالا شاکی شده و از این موضوع به عنوان یکی از مشکلات  بخش ترانزیت جاده ای کالا یاد و از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درخواست کردند شرایط و امکان دریافت ویزا توسط شرکت های حمل و نقل بدون مداخله دلالان از سوی این سازمان فراهم گردد.

رانندگان در درخواست خود، از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین خواسته اند این سازمان تدابیری اتخاذ کند که اخذ ویزای ترانزیت حداقل از کشورهای مانند روسیه و بلاروس که روابط سیاسی خوبی با ایران دارند، از طریق خود شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا و بدون دخالت دلالان و به صورت مستقیم و به نرخ واقعی صورت گیرد.

این درخواست در حالی مطرح می شود که رانندگان ترانزیت جاده ای پیش تر نیز عنوان کرده بودند از چند سال پیش تا کنون تهیه ویزای ترانزیت کاملا در اختیار دلالان قرار گرفته و آنان این اقدام را با اخذ مبالغ زیادی پول از رانندگان، انجام می دهند.

 این در حالی است که قبلا شرکت های حمل و نقل بین المللی و یا انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی، ویزای رانندگان را از طریق سفارت آلمان دریافت می کردند.

رانندگان گفته اند اگرچه اکنون دیگر سفارت آلمان ویزای ترانزیت صادر نمی کند اما دریافت ویزا از طریق سفارت ایتالیان به عنوان تنها سفارت صادر کننده، تماما در اختیار دلالان است و این افراد با دریافت پول هایی که هیچ حساب و کتاب و نرخ مشخصی ندارد برای رانندگان ویزا می گیرند.

به گفته آنان، مدت زمان دریافت ویزای ترانزیت نیز طولانی شده و حتی در مواردی به 11 ماه ( حدود یک سال ) رسیده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مجید 1 0

    سلام مبالغی برای گرفتن نوبت ویزا 3500یورو میخوان واون هم ویزا 6ماهه میده سفارت ایتالیا با این حساب صاحب ماشین ن اینکه هیچی براش نمی‌مونه بلکه بایستی از جیب خودش بگذاره تا صاحب کالا ببره تحویل بده