| کد خبر: 261627 |

زیرساخت جهش حمل و نقل ریلی ایران و چین فراهم می شود

بسترسازی برای جهش حمل و نقل ریلی بارهای با مبدا و مقصد چین از طریق ایران در حال انجام است و به زودی شامل افزایش صادرات، واردات و ترانزیت ریلی از طریق مرز سرخس خواهیم بود.

تین نیوز

سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، در دیدار روز جمعه ۲۴ شهریور با استاندار خراسان رضوی در محل استانداری به ترانزیت ریلی با چین اشاره کرد و گفت: بسترسازی برای جهش حمل و نقل ریلی بارهای با مبدا و مقصد چین از طریق ایران در حال انجام است و به زودی شامل افزایش صادرات، واردات و ترانزیت ریلی از طریق مرز سرخس خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل راه آهن در این دیدار با اشاره به تخصیص ۸۰ رام قطار برای انتقال زوار حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، از جابه جایی روزانه ۴۰ هزار نفر به مشهد مقدس و بالعکس با قطار خبر داد و گفت: پس از پایان عملیات جابجایی زائرین اربعین حسینی مجموعا ۸۰۰ رام قطار در دهه پایانی ماه صفر مشغول خدمت رسانی به زائرین امام هشتم (ع) شده اند.

صالحی در این رابطه افزود: علاوه بر افزایش تعداد قطارها، تلاش شد هم ظرفیت هر قطار با افزایش تعداد واگن ها به حداکثر مجاز خود برسد و هم کیفیت واگن ها با بازسازی های انجام شده افزایش یابد.

رییس هیات مدیره راه آهن در بخش بعدی صحبت های خود بر آمادگی راه آهن برای توسعه خدمات حمل و نقل بین المللی در خراسان رضو و مرز ریلی سرخس تاکید کرد و افزود: با بسترسازی های صورت گرفته در حجم واردات، صادرات و ترانزیت بار در کریدور شمال- جنوب و همچنین شرق به غرب از نقطه مرزی سرخس افزایش مناسبی را شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به اهمیت حمل بار از مبدا چین به اروپا و جایگاه بسیار مناسب ژئوپولتیکی ایران در کریدور شرق به غرب و همچنین شمال- جنوب، از اظهار تمایل فورواردهای بین المللی برای عبور بارهای ترانزیتی خود از مسیر ایران خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلساتی که با طرف های چینی داشته ایم، ظرفیت های ریلی ایران و همچنین بسترهای خیلی مناسبی که می توانیم برای عبور بارهای چین از ایران فراهم کنیم، تشریح شد.

وی افزود: چینی ها اکنون تمایل خوبی به ترانزیت از مسیر ایران دارند و توسعه ایستگاه های مرزی می تواند زیرساخت لازم برای این جهش ترانزیتی را فراهم کند.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات راه آهن در ایام پایان ماه صفر، از کیفیت و همچنین قیمت بسیار مناسب سفرهای ریلی تقدیر کرد.

نظری همچنین با تاکید بر اهمیت توسعه حداکثری بخش حمل و نقل بین المللی ریلی خراسان رضوی گفت: استانداری خراسان رضوی با تعامل با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تمام پیگیری های لازم جهت فعالسازی هر چه بیشتر این فرایند را به عمل خواهد آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.