| کد خبر: 260384 |

افزایش 3 برابری تعداد قطارهای اربعین

مدیرعامل شرکت راه آهن از افزایش ۳ برابری قطارها در هفته اربعین خبر داد و گفت: از مبدا زاهدان، یزد و کرمان به مقصد خرمشهر و بالعکس قطار مستقیم اختصاص داده شده است.

تین نیوز

سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نشستی خبری ضمن تشریح برنامه قطارهای فوق العاده راه آهن برای انتقال زائران و ثابت نگه داشتن قیمت بلیت، از راه اندازی دائمی قطار ترکیبی ایران – کربلا خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر از افزایش ظرفیت صندلی ها به بیش از ۶۰۰ هزار نفر به طور رفت و برگشت، خبر داد و گفت: بهای بلیت قطار ۴ تخته ی ۴ ستاره از تهران به خرمشهر ۳۹۰ هزار تومان است که این مبلغ کمتر از نصف قیمت بلیت اتوبوس تهران-خرمشهر است، بهای بلیت قطار اتوبوسی نیز، کمتر از این عدد، خواهد بود.

وی افزود: همچنین همه مسافرین، چه به صورت ریلی آمده باشند و چه به طرق مختلف خودشان را به ایستگاه راه آهن خرمشهر برسانند، در مسیر ۲۰ کیلومتری تا نقطه صفر مرزی شلمچه به طور رایگان و ۲۴ ساعته با ریل باس های مجهز جابجا خواهند شد که این خدمت در مسیر برگشت هم به صورت ۲۴ ساعته و رایگان فراهم است.

مدیرعامل راه آهن همچنین از افزایش قطارهای فوق العاده خبر داد و گفت: در هفته های منتهی به اربعین حسینی، افزایش ۲ برابری قطار ها را خواهیم داشت و در هفته اربعین با افزایش ۳ برابری قطارها، سعی در انجام خدمات به مردم داریم. همچنین برای رفاه حال زائران، از مبدا زاهدان، یزد و کرمان به مقصد خرمشهر و بالعکس بطور مستقیم قطار اختصاص داده شده است. برای شمال کشور هم از مبدا ساری به کرمانشاه و بالعکس قطار مستقیم برقرار خواهد بود.

صالحی در ارتباط با قطار ترکیبی تهران-کربلا نیز با اشاره به مذاکرات و گفت و گو های مفصل با طرف عراقی برای برطرف کردن مشکلات گذشته نظیر ایستگاه های بین راهی و سرویس های بهداشتی گفت: خوشبختانه هماهنگی کامل با طرف عراقی صورت گرفته و قطارهای تهران -کربلا، از روز سه شنبه به صورت رسمی راه اندازی می شود که پیش فروش آن روز یکشنبه ۲۹ مرداد و از ساعت ۱۰ صبح، صرفا از طریق سایت راه آهن خواهد بود. 

وی در رابطه با جزییات حرکت قطار ترکیبی تهران-کربلا، افزود: این قطار از تهران به مقصد نهایی شلمچه طی مسیر می کند و سپس به وسیله اتوبوس تا بصره، پیمایش مسیر دارد و از بصره نیز با قطار تا ایستگاه راه آهن کربلا، می رود. این مسیر ۲۸ ساعته است به طوریکه ۱۸ ساعت آن در خاک ایران و ۲ ساعت نیز برای تشریفات مربوط به گذرنامه و انتقال زائرین به بصره و در نهایت ۸ ساعت مسیر بصره به کربلا، به طول می انجامد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با ذکر جزییات حرکت این قطارها گفت: شنبه ها و سه شنبه ها حرکت از تهران و زمان برگشت نیز، سه شنبه ها و شنبه ها، از کربلا پیش بینی شده که زائران ۶ شب در عراق و دوشب در قطار هستند. 

صالحی در خصوص بهای بلیت این قطار نیز، با اشاره به تنوع واگن های مسافری در قطار عراقی قیمت ها را به شرح ذیل اعلام کرد:

حالت اول: تهران به شلمچه ، قطار ۴ تخته ۴ ستاره، قطار بصره به کربلا صندلی اتوبوسی، در مجموع به قیمت ۹۶۰ هزار تومان.

حالت دوم: تهران به شلمچه  قطار ۴ تخته ۴ ستاره، قطار بصره به کربلا اتوبوسی vip، در مجموع به قیمت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

حالت سوم: تهران به شلمچه، قطار ۴ تخته ۴ ستاره و سپس اعزام با قطار چهار تخته در خاک عراق، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، قیمت گذاری شده است.

وی تاکید کرد: برای شروع، هفته ای یک قطار ترکیبی اعزام داریم و بعد از ایام اربعین، هفته ای دو قطار پیش بینی شده است و با استقبال مردم، ان شاءالله بتوانیم در هر هفته، شاهد افزایش تعداد قطارها باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.