بازدید سایت : ۷۲۲۷۵

◄ خیز بلند رانندگان کامیون برای تاثیرگذاری بیشتر در سیاستگذاری های حمل و نقل

انجمن صنفی کارگری رانندگان حمل و نقل جاده ای شهرستان فلاورجان آگهی عضو گیری منتشر و در شرف تاسیس بودن خود را اعلام کرد.

تین نیوز |

هیئت موسس انجمن صنفی کارگری رانندگان حمل و نقل جاده ای شهرستان فلاورجان با انتشار آگهی عضو گیری، در شرف تاسیس بودن این انجمن را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون در شبکه های اجتماعی از این اقدام به عنوان گامی دیگر برای احقاق حق و حقوق رانندگان کامیون و ایفای نقش موثرتری در سیاستگذاری حمل و نقل جاده ای  کالا یاد کرده اند.

به اعتقاد آنان، با وجود نقش پررنگ رانندگان کامیون در حمل و نقل جاده ای بار، حق و حقوق آنها طی سال های گذشته مورد اجحاف قرار گرفته و تشکیل انجمن های صنفی کارگری رانندگان می تواند، در احقاق این حقوق پایمال شده، تاثیرگذار باشد.

در آگهی منتشر شده این انجمن آمده است: به  اطلاع کلیه متقاضیان عضویت در انجمن در شرف تاسیس شهرستان فلاورجان می رساند جهت عضویت مدارک ذیل را ( کپی کارت  ملی، کپی کارت هوشمند فعال و کپی فیش واریزی بیمه رانندگان ) از تاریخ درج آگهی به مدت ۱۵ روز  به نمایندگان هیئت موسس آقایان خداداد بکرانی ، احمد سهرابی بجگردی  و فریدون وکیلی تحویل نمایند.

یک عضو انجمن صنفی رانندگان کامیون اصفهان پیش از این به تین نیوز گفته بود: انجمن ها و کانون های صنفی رانندگان کامیون باید مرکز صیانت و دفاع از حق و حقوق صنف خود باشد.

خداداد بکرانی از جمله عواملی که می تواند در بیراهه نرفتن یک تشکل صنفی تاثیر مستقیم و بسزایی داشته باشد،  شناختن و شناساندن افراد آگاه و دارای سواد سیاسی و بینش اجتماعی و صنفی جهت حضور در سمت های مدیریتی انجمن و یا کانون و مشارکت دادن اعضا در اظهار نظرهای کلیدی و تاثیر گذار در تصمیم گیری های سخت و کلان صنفی ذکر کرده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    پس از انجمن رانندگان فلاورجان تماس گرفتن پیگیر کرایه یک راننده بودن. سرکاری بوده؟ این که هنوز تشکیل نشده

  • ناشناس پاسخ

    خدا کنه یه فکر اساسی واسه کامیندارانبکنند

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    هرجایی انجمن صنفی رانندگان راننده نما ندارد قدر این نبودن انجمن رانندگان را بدانید وای به روزتان اگر‌انجمن صنفی تشکیل دهید ده دوازده نفر کابینه تشکیل میدهند هرسالع بودجه های میلیاردی بنام رانندگان میگیرند و میخورند نکنید .واسه کاسبی چندنفر نکنید نکنید وخود را بیچاره نکنید

  • S gh پاسخ

    این همه سال دنبال حق و حقوق راننده بودن اخرش تونستن جریان دزدی اشکار باربری ها رو و خوردن حق راننده زحمت کش رو بگیرن زهی خیال باطل

  • راننده پاسخ

    الکی بوخودا

  • سید فخرالدین شریعتی پاسخ

    بنام خدا
    متاسفانه با یک رویه غلط و سیاست های یک مشت فرصت طلب برای پیشبرد اهداف و منافع نامشروع خود با سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن با تفرقه بین رانندگان وتکه تکه کردن آنها فقط دنبال سیاست های غیر مشروع خود می‌باشند و واقعا برای آنهایی که فقط برای مطرح شدن خود دنبال همین رویه غلط هستند

  • ناصر پاسخ

    رانندگان کامیون ازمشکل اصلی وحق مسلم خودشان ک سخت وزیان آور بودن شغلشان میباشدحرفی نزده وازمسائل جزئی دفاع میکنند .

  • ناشناس پاسخ

    سلام‌شغل‌ رانندگی‌ و کامیونداری‌اصلا‌ درست‌ نمیشه‌ خودتون‌ رو‌ گول‌ نزنید‌‌. ما از‌ دست‌ این‌ شرکت های‌حمل‌ نقل‌و دلال‌ بازی‌‌ رها نمیشیم‌‌. بیمه‌ گران‌ لاستیک‌ و قطعات‌ آزادراها و‌ دستمزد‌ مکانیک ها‌‌. درد‌ ما‌یکی‌و دو تا نیست‌ . مگه‌ خد‌ا خودش‌ کمک‌ کنه‌ که‌ ما‌از‌این‌شغل‌رها‌ بشیم

  • ح پاسخ

    سلام برای خودروهای سنگین خوبه جاده جدا در کل کسور با تمان امکانات ایجاد شه وهمجوره بهشون رسیدگی شه شهرها از حالت عبوری خارج وبا استانداردسازی کمربندیها خودروها از اونجا بره جادها توسعه و مکان‌ها بهم نزدیکترشن

  • داریوش پاسخ

    انجمنهای صنفی هیچ کاری برای حق وحقوق ماراننده هانکرده ونمیکنند،فقط برای تمدیدکارت هوشمندودریافت پوله،

  • محمد پاسخ

    تا حالا کدام اتحادیه دردی دوا کرد که این دومی باشه.؟ قشر راننده هیچ فقط به حقش نمیرسه

  • محمود پاسخ

    به امید روزهای خوب به امید آنکه روزی برسد به آنچه حق و حقوق رانندگان هست برسیم به امید کوتاه شدن دست شرکتهای حمل و نقل که دست در جیب رانندگان دارند ما ولی نعمت اقتصادیم

  • راننده پاسخ

    ای کاش انجمنی ، فقط مختص رانندگان بدون کامیون که په کارگر محسوب میشن و نه کارفرما ، تصویب میشد
    کرایه رو صاحب ماشین میخوره و نوش جونش اما راننده‌ی بدبخت باید ۳۰ سال تو جاده جون بکنده و عمرش رو فدای کامیون یکی دیگه بکنه

  • علی پاسخ

    باسلام، باتوجه به اینکه راننده هارو اسیر کردید ، یه سئوال برام پیش اومده چرا وقتی کارت سوخت تعریف میشه که مقدار تحویل سوخت ۴۰۰لیتر چرا دستگاه ۳۸۰لیتر بیشتر بهم نمیده چرا وقتیکه خودتان تعریف میکنید چرا اعمال نمی‌شود وهمیشه اینجا ۲۰لیتر از سوخت بنده میره به ناکجاآباد چرا

  • افشین پاسخ

    باسلام ودرودفراوان به تمام رانندگان زحمت کش ، این انجمن ها کاری بجز تمدید کارت هوشمندوپول گرفتن چه کاری دیگه انجام میده هنوز نتونستن شغل رانندگی رو داخل مشاغل سخت وزیان آور تعریف وحمایت کنن وتنها شغلیه که اصلا محل بهش نمیگذارن وصدای رانندگان به هیچ گوشی نمی‌رسد، یه سیستم استعلام گذاشتن که هرچی استعلام میگیری میزنه کد اعتبارسنجی ده بار هم که بگیری فقط همین کد اعتبارسنجی الان چندوقته این سیستم دو درست نمیکنن که رانندگان لااقل تکلیف خودشون رو بدونن ، چقدر مارانندها بایدبدبخت باشیم لاستیک‌ روغن همشون به نور چشمیها داده میشه اونم نفری ده جفت ماهم باید بخاطرخوب نبودن لاستیکهامون باترس ولرزاینور واونور بریم آخه چقدر از این تبعیض‌ها تو کشوروصنوف پیدا میشه چرا باید اینجوریه باشه که همین بی نظمی هادودش تو چشم خودمون بره ، چرا و چرا ، وبخدا شغل رانندگی شغل تفریحی نیست تنها شغل پراسترسیه که مسئولیت مسافر وبار مردم را بعهده میگیری همین استرسهاست که تمام راننده‌ها رو مریض کرده ، که راننده باید استرس لاستیک ماشین ، قسط وام ، شهریه دانشگاه بچه ش ، جهیزیه دخترش ، تازه به غیراز مریضیهائیکه بعدها از مصرف کردن موادغذائی بوجود میاددکه اونم میشه نسخه های داروهای سرطان ، اونوقت طرف نشسته میگه راننده‌ها با شغلشون تفریح میکنن ، فقط،بنازمت با این طرز فکرت بپاندزدنت چطوری این فکر به مغزخودمون راننده‌ها خطورنکرد جا که گرم ونرم باشه ادم این فکرهارو میکنه

  • مهران بی دل پاسخ

    رانندگان ایرانی قدر و جای خود را در کشور نمی‌دانند یا احساس نکرده اند . باید راننده بداند کارش با اهمییت است اقشار جامعه باید بدانند که این زحمت کشان رکن اصلی وبا ارزش جامعه هستند حال آنکه در ایران اطلاع رسانی نشده جز شغل های درجه ۴ و ۵ است در قاره آسیا و آفریقا موجی راه افتاده که خلبانان و کاپیتانهای قطار. کشی درحال تحصیل گواهی نامه سنگین ومهاجرت به اروپا و آمریکا هستند چون یقین دارند زندگی راحت تر و مرفه تری در انتظار شان است

  • ناشناس پاسخ

    با سلام خسته نباشید تشکر فراوان از زحمات شماها خواهشن در مورد کمیسون واقعا حق رانندهارو میبرن کرایه کلش ۸۵۰۰ از تبریز به مشهد است به ما رانندها ۶۰۰ میلیون میدن وبقیه اش رو به جیب میزنن خواهش به باربریها بیشتر برسین تا حق ما رانندها پایمال نشه من خودم بچه تبریز هستم و یه خاور دارم کل باربریهای ایران حق راننده‌ای زحمت کش رو میخورن

  • بازنشسته راننده کامیون برون شهری پاسخ

    باسلام.سابقه سخت وزیان آروم راحساب نکردندگفتند چون دولت سهم خودراپرداخت نمیکند.حالاچون سابقه بنده دربیمه تأمین اجتماعی کمتراز۳۰سال است هرساله موقع اضافه کردن حقوق بازنشسته ها شده ام جزءسایر سطوح یعنی مانند کسانی که حقوق بالای ۱۰یا۲۰میلیونی دریافت می‌کنند.درصورتبکه کل دریافتی بنده بامزایا به ۸میلیون هم نمیرسدچرا؟؟؟پس عدالت درپرداخت حقوق هاچه شد؟؟؟

  • n پاسخ

    با سلام خدمت تمام همکاران شما انجمن صنفی تا حالا از چی دفاع کردین چه خدماتی ارائه دادین آیا از کار سختش دفاع کردین از کرایه های پایین یا یا گرفتن کمیسیون اضافه شرکت‌ها بفرمائید از نا به سامانی حمل بار یا سوخت کم یه راننده سی سال باید جون بکنه با این شرایط بعد حقوق یک ماه چیپس نوه‌اش نیست خودش به درک هی نگین انجمن هر موقع تونستین دفاع کردین اون موقع میتونین بگین انجمن یه دکان برای به عده باز کردین تا جیب رانندها را خالی کنن یه آزمایش سلامت ۵۸۰ شده در صورتی که شاطر نان وایی معتاده این همش درده در د باید به کی بگی که حقی ضایع نشه. ... بقیش بماند