| کد خبر: 261111 |

◄ تشکل های صنفی جایی برای اخذ مزایای شخصی یا رفع مشکلات رانندگان کامیون؟

در فضای مجازی شایعه شده برخی اعضای انجمن های صنفی مرتبط با حمل و نقل جاده ای در طول مدت حضور خود در انجمن های صنفی از فرصت دسترسی به مسئولان رده بالای دولت و مجلس برای کسب منافع شخصی استفاده می کنند.

تین نیوز

برای چندمین بار شایعاتی در مورد تعدادی از روسا و اعضای انجمن های صنفی رانندگان و مالکان کامیون منتشر شده که در صورت اثبات نشان می دهد،  پیگیری منافع شخصی بیش از منافع صنفی برای برخی نمایندگان صنفی اولویت داشته است.

به گزارش تین نیوز، در فضای مجازی  شایعه شده برخی اعضای انجمن های صنفی مرتبط با حمل و نقل جاده ای در طول مدت حضور خود در انجمن های صنفی از فرصت دسترسی به مسئولان رده بالای دولت و مجلس  برای کسب منافع شخصی استفاده می کنند.

شنیده شده پیگیری منافع شخصی به جای منافع جمعی تا جایی پیش می رود که این افراد حتی برای این که موجب دلخوری و ناراحتی مسئولان دولتی و مجلس نشوند و نظرات نمایندگان مجلس و یا دولت را تایید کنند،  گاهی حتی به ضرر صنف خود نیز اقدام کرده و نظراتی ارایه می دهند که کاملا به ضرر صنف است.

نمونه هایی که در فضای مجازی به عنوان مصادیق به دست آوردن  مزایای شخصی پس از حضور در تشکل های صنفی مطرح شده می توان به دریافت امتیاز واردات لاستیک در استان، امتیاز توزیع روغن در استان، راه اندازی مرکز معاینه فنی خودرو و آموزشگاه رانندگی پایه یک، راه اندازی مرکز اسقاط و حتی شرکت حمل و نقل پس از بازنشستگی و ... اشاره کرد.

گفته می شود ورود برخی اعضای انجمن ها به فعالیت های اقتصادی موجب می شود این افراد به جای آن که مشکلات واقعی رانندگان و کامیونداران را پیگیری کنند، سطح مشکلات آنان را به کمبود روغن، کمبود لاستیک و ... کاهش داده و به جای پیگیری مشکلاتی همچون افزایش مبلغ کرایه، به روز رسانی نرخ توقف ، کاهش زمان بارگیری کالا و ... موضوعاتی را که برای خودشان نفع بیشتری دارد پیگیری نمایند.

این در حالی است که کوشش در جهت استیفای حقوق و خواسته های مشروع و قانونی اعضا، جمع آوری اطلاعات ، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویت ها ، حمایت و دفاع از حقوق و منافع صنفی و حرفه‌ ای اعضا از طریق ارایه پیشنهاد و جلب پشتیبانی مراجع و سازمان های دولتی و ملی جزو وظایف عام انجمن های صنفی از جمله انجمن های صنفی حمل و نقلی جاده ای است.

 تین نیوز به طور مستقل نمی تواند این شایعات را تایید و تکذیب کند  و آماده درج پاسخ افرادی که نان آنان در شبکه های اجتماعی به عنوان توزیع کننده لاستیک، روغن و ... مطرح است می باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر 1 0

    تشکلهای صنفی رانندگان اوایل دهه هفتاد به پیشنهاد رانندگان هر استان برای رفع مشکل رانندگان وکامیون داران تشکیل شد وتا دوسه سال واقعا برای رفع مشکلات رانندگان تلاش کردند و پس از رسمیت یافتن دیگه هرکس از رانندگی ناتوان بود بفکر این بود از سختی رانندگی به یک میز پناه ببرد وتعدادی راننده نما با نفوذ و آشنایی با مدیران استانی بفکر تصاحب میز‌ریاست بنام رانندگان شدن وآرام آرام از رانندگان فاصله گرفتن ودرسال ۸۰ به بعد دیگه حواله کامیونهای ثبت نامی را به مدیران بانکها و نمایشگاه داران وپولداران وکشاورزان سرمایه دار فروختند بنزهای آتیگو ولووهای اف ام ۹ اوایل ۸۰ همه توسط مدیران انجمن صنفی به رانندگان داده نشد و همه به غیررانندگان داده شد انجمن صنفی ها اکثرا راننده جاده نیستند ومدارک تقلبی گرفتند وتنها راه چاره این است که هر مدبرانجمن یک دوره بیشتر اجازه نداشته باشد کاندید ورییس صنف استان شود که کار‌به فساد و نفوذ نکشد.هرمدیردلسوز واقعی باید شرط فقط یک دوره بودن را باید بپذیرد درغیراینصورت بفکرچپاول رانندگان واموال ملی است.

  • نادر 1 0

    مشکل کامیون اولین تناژ بیارن پاین.لاستیک.روغن .

  • ناشناس 1 0

    نه تنها انجمن صنفی رانندگان بلکه تمامی انجمن های صنفی سایر مشاغل، کانون ها، اتحادیه ها، تعاونی ها و... اگه دیدید یک نفر فقط یک نفر از هیات مدیره این اصناف استعفا داد یا تو انتخابات دور بعد کاندید نشد بدونید اون دنبال منافع شخصی نبوده که اون یک نفر هم پیدا نمیشه

  • خداداد بکرانی 0 0

    سلام ..
    البته اینا دیگه بهش نمیشه گفت تشکل صنفی ک.....!!

    این یک باب دکان کاسبی برای شخص یا اشخاصی خاص است....

    تشکل صنفی زمانی بک تشکل واقعی بشمار می آید که مشارکت جمعی وشفافیت در امور ومسئولیت ها ووظایف اصلی یک تشکل بر اساس سند رسمی واساسنامه پیاده واجرایی شود!!

    فعالیت اقتصادی باعث اصلی فساد تشکل های صنفیست..

    چرا که قانون احازه فعالیت اقتصادی به تشکلات کارگری وکارفرمایی را نداده وآن را رد میکند!

    ولی در دودهه اخیر وبر اساس عدم آگاهی صنفی اعضای تشکلات حمل ونقلی فعالیت اقتصادی جزعی از عرف این تشکلات شده ...

  • ساسان 0 0

    تا زمانی که سندیکای کارگری تشکیل نشه انجمن صنفی مثل مترسکه ، باید مانند اروپا رانندگان سندیکا داشته باشند تا بتونن از قدرت خود برای احقاق حق رانندگان استفاده کنن ، فعلا انجمن ها فقط مدارک تمدید هوشمند میگیره که این کار رو کافی نت هم میتونه انجام بدهد

  • نورو باجلان 0 0

    سال ۱۳۸۲از سازمان راهداری بنامم کامیون چفت به‌پایان اعلام کردند.این سال ما راقول وعید دادند ولی از کامیون وام دولتی به آقا زاده رسیرما باید ۴۵ سال شوفری بیمه تامین اجتماعی ام را نتونستم پرداخت کنم فکری بزای رانندگانی مانندمابکنید با سپاس