| کد خبر: 254132 |

انتقاد کارکنان سیر و حرکت از نظارت نامناسب شرکت راه آهن بر پیمانکاران

تعدای از کارکنان سیر و حرکت راه آهن از وضعیت نامناسب شرایط کاری خود خبر داده و خواستار نظارت بیشتر بر عملکرد پیمانکاران و رسیدگی مسئولان راه آهن به این مشکلات شدند.

تین نیوز

تعدای از کارکنان سیر و حرکت راه آهن از وضعیت نامناسب شرایط کاری خود خبر داده و خواستار نظارت بیشتر بر عملکرد پیمانکاران و رسیدگی مسئولان راه آهن به این مشکلات شدند.

به گزارش تین نیوز ، انتقادات مربوط به شرایط کاری کارکنان سیر و حرکت راه آهن در یک کانال تلگرامی مرتبط با حمل و نقل ریلی منتشر شده که طی آن کارکنان ضمن بیان شرایطی که پیمانکاران برای آنها در نظر گرفته اند، از شرکت راه آهن به عنوان دستگاهی که وظیفه نظارت بر عملکرد پیمانکاران را دارد خواسته اند به مشکلات کارکنان سیر و حرکت رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید:

شرایط سخت کارکنان سیر و حرکت حمل و نقل ریلی

از جمله گله مندی این کارکنان دریافت امضای پایان کار، پرداخت کمترین حقوق، لحاظ نکردن پایه سنواتی درحقوق سال بعد، لغو سبد معیشتی، پرداخت نکردن پول مرخصی ها و ... است .

بر اساس آن چه کارکنان سیر و حرکت بیان کرده اند شغل های مرتبط با سیر و حرکت جزو مشاغل سخت و زیان آور است اما شرکت ها به این موضوع هم توجهی نمی کنند.

پیشتر نیز یکی از کارکنان سیر و حرکت به خبرگزاری ایلنا گفته بود: دست کم ۱۰ تا ۱۲ هزار کارگر در واحد سیر و حرکت و ناوگان راه آهن سراسر کشور زیر نظر یک یا چند پیمانکار واحد مشغول کارند و همواره بخشی از مطالبات مزدی آن ها توسط پیمانکاران پرداخت نمی شود.

وی با اشاره به میانگین ۱۵ تا ۱۹ سال سابقه کاری خود و همکارانش در راه آهن گفت: پیمانکار تامین نیرو در مقام کارفرما به هیچ یک از تعهدات مزدی خود در قبال کارگران سیر و حرکت و ناوگان عمل نمی کند.

این کارگر راهدار گفت: این کارگران با روزی ۱۴ ساعت کار مداوم و سخت از فشار کار با پیمانکاران رنج می برند. آنها گزارش داده اند که قطار اگر ده ساعت تاخیر داشته باشد ریالی بابت اضافه کار در این تایم دریافت نمی کنند اما اگر در موقع سیر که به آنها گفته می شود ده دقیقه زودتر حاضر باشند حتی یک دقیقه به هر دلیل پیش بینی نشده ای تاخیر داشته باشند سریعا جریمه و مجازات می شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.