| کد خبر: 233376 |

طرح واکسیناسیون پیش از موعود مهمانداران قطار؛ در مجلس

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به انتقال ویروس دلتا در قطار و هواپیما از طرح واکسیناسیون هر چه زودتر مهمانداران در مجلس خبر داد.

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به انتقال ویروس دلتا در قطار و هواپیما از طرح واکسیناسیون هر چه زودتر مهمانداران در مجلس خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سید محمد پاکمهر درباره ضرورت واکسیناسیون مهمانداران قطار و هواپیما با توجه به منع مسافرت با ماشین شخصی گفت: در حال حاضر ویروس دلتای هندی در کشور شایع شده و در این وضعیت مردم نباید به مسافرت بروند. در هر صورت مسافرت نباید چه با ماشین شخصی  و چه با قطار و هواپیما صورت بگیرد. این برداشت غلط است که مسافرت با ماشین شخصی نشود، اما با قطار یا هواپیما انجام شود. نگاه ما این است که با توجه به مُسری بودن کرونا، خطر انتقال، ابتلاء و پیامدهای خطرناکی که این بیماری دارد، در کل افراد به مناطق قرمز و حتی مناطق زرد مسافرت نکنند، مگر این که برحسب ضرورت باشد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: در صورت ضرورت، مردم می‌توانند از قطار یا هواپیما استفاده کنند، اما به دلیل اینکه پرسنل و یا نیروهای خدماتی که در قطار و هواپیما کار می‌کنند، می‌توانند ناقل کرونا باشند، دو راه بیشتر برایشان وجود ندارد؛ اول اینکه این افراد باید مرتب تست کرونا بدهند تا در صورت شک ابتلا به ویروس کرونا خدماتشان در محل قطع شود و قرنطینه گردند.

بیشتر بخوانید:

واکسیناسیون همه خلبانان/ رانندگان اتوبوس و راهبران قطار سهمیه ندارند؟

وی افزود: دومین راه این است که مهمانداران، نیروهای خدماتی و پرسنلی قطارها و هواپیماها باید واکسینه شوند. ضمن اینکه حتی اگر واکسینه هم شوند، باز هم خطر انتقال بیماری وجود دارد و نمی‌توان گفت که دیگر انتقال صورت نخواهد گرفت.

پاک مهر بیان کرد: در هر صورت واکسینه شدن دومین راه است، زیرا در صورت واکسیناسیون، نیروهای خدماتی کمتر مبتلا می‌شوند. البته باید پروتکل‌های بهداشتی در هر شرایطی رعایت شود و تست برای کارکنان قطار و هوایپما مرتب انجام شود تا اگر احتمال ابتلای آن‌ها به کرونا وجود دارد از گردونه خدمت خارج شوند، چرا که در محیط‌های قطار و هواپیما خطر انتقال وجود دارد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون پرسنل و مهمانداران قطار و هواپیما واکسینه نشده‌اند؟ گفت: در اینکه این نیروها باید واکسینه شوند شکی نیست، اما طبق روند تولید واکسن در کشور و سند ملی واکسیناسیون وزارت بهداشت موظف است، کار را پیش ببرد.

وی با اشاره به میانگین سنی نیروهای خدماتی و پرسنل قطار و هواپیما گفت: اگر بخواهند اکنون گروه سنی ۴۵ تا ۵۰ سال که عمدتا میانگین سنی نیروی پرسنل و خدماتی است را واکسینه کنند، خارج از عرف شده و در نهایت سر و صدای افراد، بی‌نظمی و تضییع حقوق برخی را در پی خواهد داشت. مهمانداری که در داخل هواپیما و قطار‌ها کار می‌کند، در چرخه حمل و نقل عمومی کشور هستند که نوبت به واکسیناسیون آن‌ها هم خواهد رسید.

پاکمهر با اشاره به زمان واکسیناسیون پرسنل و مهمانداران قطار و هواپیما گفت: من فکر می‌کنم با توجه به تولید واکسن داخلی و میزانی که وارد کشور شده، نوبت واکسیناسیون این افراد نزدیک باشد. البته باید این مسئله را در کمیسیون بهداشت مطرح کنیم تا حتما این کار اتفاق بیفتد و زمینه سرایت و انتقال به ویژه برای نیروهای خدماتی ناوگان قطاری و هواپیمایی به حداقل برسند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.