| کد خبر: 247713 |

درخواست تعدادی از رانندگان و کامیونداران:

◄ ریشه یابی دلایل تشکیل بیش از ۴۶۰۰ شرکت حمل و نقل جاده ای در کشور

برخی رانندگان و مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی بخش کالا معتقدند اقدامی که در دهه 90 از سوی مسئولان دولتی به نام شرکت محوری رخ داد، شرکت محوری از نوع کاغذی بود که موجب ایجاد بی پایه تعداد زیادی شرکت حمل و نقل شد.

تین نیوز

برخی رانندگان و مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی بخش کالا معتقدند اقدامی که در دهه 90 از سوی مسئولان دولتی به نام شرکت محوری  رخ داد، شرکت محوری از نوع کاغذی بود که موجب ایجاد بی پایه تعداد زیادی شرکت حمل و نقل شد.

به گزارش تین نیوز، به اعتقاد این رانندگان شرکت هایی که پس از این رویکرد وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تشکیل شدند سرمایه های رانندگان حمل و نقل کالای جاده ای را که بخش خصوصی قلمداد می شوند در قالب کرایه توافقی آن هم از نوع توافق میان صاحبان کالا با شرکت های حمل و نقل که کامیوندار به عنوان صاحب سرمایه، هیچ نقشی در تعیین خدمات خود نداشته باشد، تعیین نموده و با این کار ضرر و زیان هنگفتی متوجه رانندگان و کامیونداران کردند.

بیشتر بخوانید:

این رانندگان معتقدند نتیجه اقدامات صورت گرفته در  سال های ذکر شده، به فراموشی سپرده شدن وظایف حاکمیتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، به حاشیه بردن و ملوک الطوایفی شدن حمل ونقل جاده ای، ایجاد رانت و انتقال بخش های مهمی از وظایف سازمان به گروه های خاص تحت عنوان های دهان پر کن به نام تشکل های صنفی بالادستی و تحت الشعاع قراردادن خدمات رسانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بود که یک دستگاه اجرایی با ماهیت یک شرکت دولتی است.

این رانندگان و کامیونداران ابراز امیدورای کردند در دولت سیزدهم، ریشه های آنچه موجبات فرسودگی و نابودی ناوگان حمل ونقل و تولد فرزندان ناخوانده در این بخش در قالب تشکیل بیش از ۴۶۰۰ شرکت حمل و نقل و هزاران دلیل برای رسیدن به نقطه انفجار خرداد ۹۷ را رقم زد مورد بررسی قرار گیرد تا مصداق سریع الحساب بودن پروردگار در دولت سیزدهم برگ زرینی در تاریخ استقرار جمهوری اسلامی باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    سال97چقدرقول دادند وعمل نشد از اجرایی شدن سختی کار تاکامل نمودند هشت سال سنوات 72تا80که فقط درحد سخن وحرف باقی ماند چهارسال رفته وهیچ ولی درخاطر راننده گان باقی مانده درپیشگاه عد ل پروردگار باید جواب بدهند که به وعده عمل نشد وحق راننده پایمال شد راننده ای که سرما وگرما شب وروز دور ازخانواده تنها درجاده بار ومسافر راجابجا می نماید