| کد خبر: 244606 |

◄ افزایش بومی گرایی در توزیع بار/ با سکوت، آب به آسیاب دشمن نریزیم

با سکوت مصلحت آمیز منطقه ای و مقطعی در زمینه بومی گرایی آب به آسیاب دشمنانی که به دنبال رواج درگیری های قومی هستند، نریزیم و در زمین آنها بازی نکنیم.

تین نیوز

یک فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا گفت: در سایه بی تفاوتی متولیان امر حمل و نقل کالا، رواج بومی گرایی روز به روز پر رنگ تر می شود.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند با بیان این مطلب در شبکه های اجتماعی افزود: این موضوع به حدی پیش رفته است که در برخی اعلام بارها، به صورت علنی خطاب به رانندگان اعلام شده «در صورت مغایرت وضعیت بومی بودن می توانید موضوع را از طریق انجمن پیگیری فرمایید».

خیرمند عنوان کرد: این موضوع به ویژه در کاربری کمپرسی هر روز در حال پررنگ شدن است و اگر اراده ای برای حل معضل بومی‌گرایی نیست، لازم است بهرمندی از حق بومی‌گرایی در همه استان ها فعال گردد تا عدالت برقرار شود.

این اظهارات نوید خیرمند فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در حالی مطرح می شود که پیش‌تر، حامد امامی میبدی راننده کامیون و فعال صنفی نیز به تین نیوز گفته بود: مضرات بومی گرایی در حمل و نقل جاده ای در نگاه کلان ملی آن چنان وسیع است که چنانچه در سراسر کشور این موضوع نهادینه گردد در یک کلام باید گفت امکانات و بهره وری ملی نصف و هزینه ها و سایر فاکتورهای منفی 2 برابر می شود. گذشته از آن اثرات سوء قومی گرایی که خلاف منافع و امنیت ملی است را نباید از نظر دور داشت.

بیشتر بخوانید:

بومی گرایی در حمل و نقل جاده‌ای؛ نژادپرستی صنفی!

وی افزوده بود: یکی از اثرات بومی گرایی، حرکت یک سر خالی ناوگان صرفا از مبدا اولیه است. کافی است پیوست عدم رعایت عدالت اجتماعی، اقتصادی و سرمایه گذاری در نقاط برخوردار و کم برخوردار نیز اضافه شود؛ آنجا که برخی شهرستان ها و استان ها هیچ نوع مزیت حمل و نقلی نداشته باشند.

امامی میبدی عنوان کرده بود: در پدیده بومی گرایی 2 شخصیت حقیقی (راننده یا کامیوندار) و حقوقی (شرکت حمل و نقل) تخلف انضباطی ممانعت از بارگیری ناوگان عمومی انجام می دهند که کمیسیون های رسیدگی به تخلفات انضباطی مواد ۱۱ و ۱۲ و ۱۴ صلاحیت رسیدگی لازم در این مورد را دارند.

وی تاکید کرده بود: در شرایطی که طی دستورالعمل ۱/۷۴/۱۴۶۴۵۹ مورخ ۱۰/۱۰/۱۳۹۸ مدیرکل وقت دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به صراحت از عدم ارائه بار به رانندگان و کامیونداران شاکی از شرکت موضوعه منع شده اند؛ به طریق اولی عدم ارائه بار به سایر رانندگان و کامیونداران توسط شرکت ها به ویژه در خصوص بارهای تجمیعی که شائبه بومی گرایی مطرح است جای رسیدگی دارد. ضمن آن که به استناد بند ۴ صورتجلسه مورخ  ۲۵/۹/۱۳۹۷ دادستانی کل کشور قابل طرح در محاکم قضایی است.

وی گفته بود: بومی بودن بد نیست اما بومی گرایی بد است، حقوق رانندگان بومی باید محفوظ بماند اما با آن دسته از معدود راننده نماهای متخلف که به بومی گرایی دامن می زنند باید برخورد قاطع کرد تا درس عبرتی برای سایرین گردد.

به گفته وی، در این بین نقش نظارتی انجمن های صنفی رانندگان و کامیونداران مهم است که از حقوق رانندگان عبوری و مهمان (غیربومی) صیانت کنند که متاسفانه در برخی جاها شاهدیم این تبعیض زشت توسط همان انجمن ها نهادینه شده است، امری که در گزینش و تایید صلاحیت ادوار آتی انتخابات مجامع عمومی انجمن ها باید مدنظر قرار گیرد.

امامی میبدی با بیان این که از منظر تعاملات اجتماعی نیز این موضوع قابل بحث و بررسی است، تاکید کرده بود: بومی گرایی در حمل و نقل سبب می شود بخشی از جامعه نسبت به بخشی دیگر حس نفرت داشته باشد. به عبارت دیگر از دید راننده عبوری که حقوقش در شهری تضییع شده؛ پلاک آن شهرستان (و بالطبع مردم آن شهرستان یا استان) برایش نامحترم باشد. اگر این موضوع را در ۲۴ ساعت شبانه روز و در سطح کشور به نسبت قومیت ها و استان های مختلف تعمیم دهیم می‌توان گفت فاجعه ای ملی در شرف وقوع است.

وی تاکید کرده بود: دامن زدن به تجزیه ایران عزیز اسلامی؛ موضوعی که دشمنان قسم خورده این انقلاب قطعا در حوزه حمل و نقل رصد می کنند و نباید با سکوت مصلحت آمیز منطقه ای و مقطعی آب به آسیاب آنان ریخت و در زمین آنها بازی کرد. به عکس نیز شاهدیم هرجا توزیع عادلانه بار بود مردم آن شهر در انظار سایر رانندگان، عزیر و دوست داشتنی هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    آقا خیلی شلوغش کردی دیگه...

  • محمد 0 0

    دیگه این بازیا چیه یارو بار آورده تو شهر غریب حالا بهش نباید بار بدی برگرده این دیگه عند نژاد پرستی