| کد خبر: 231467 |

◄ هشدار نسبت به وقوع آتش سوزی در مرز باشماق+ فیلم

به دنبال رویداد خطرناک هفته گذشته در مرز باشماق که طی آن 2 تانکر سوخت در کیلومتر 3 جاده مرز باشماق دچار آتش سوزی شدند، یک مقام صنفی نسبت به وقوع حوادث مشابه و خطرناک تر در این منطقه هشدار داد.

تین نیوز

به دنبال رویداد خطرناک هفته گذشته در مرز باشماق که طی آن  2 تانکر سوخت در کیلومتر 3 جاده مرز باشماق دچار آتش سوزی شدند، یک مقام صنفی نسبت به وقوع حوادث مشابه و خطرناک تر در این منطقه هشدار داد.

به گزارش تین نیوز، محمد جعفر امیری نایب رئیس کانون رانندگان کردستان با طرح این پرسش که اگر این 2 تانکر سوخت در یکی از تیرپارک ها مستقر  بودند و این اتفاق می فتاد ، چی می شد و  چه خساراتی ببار می آمد ؟ چقدر ضرر و زیان مالی و معنوی بجا می گذاشت؟ گفت: اگر این حادثه در تیرپارک ها رخ می داد، به طور قطع امکان این که میلیاردها تومان خسارت مالی و شاید صدها ضرر جانی که با هیچ مبلغی قابل جبران نبود اتفاق برجای می گذاشت.

وی افزود: مرز باشماق آبستن حوادث ناگواریست، نباید گذاشت آنچه در مرز افغانستان رخ داد در مرز باشماق تکرار گردد اما اگر غفلت شود چنین اتفاقی رخ می دهد. آتش گرفتن این 2 کامیون تلنگریست که واقعیت را بپذیریم، احتمال بروز حادثه خیلی بالاست به عنوان یک فعال صنفی هشدار می دهم تا دیر نشده تلاش کنیم و تمهیدات لازم برای جلوگیری از حادثه ای ناگوار را انجام دهیم.

امیری عنوان کرد: بارها مشاهده شده کامیون های حامل سوخت بنزین در تیرپارک ها سرریز کرده بودند و از عقب تریلرها مواد سوختی به زمین می ریخت این در حالی است که در بدو ورود به پایانه مرزی انواع و اقسام بازرسی ها صورت می گیرد و هر کامیونی اگر تنها یک لیتر نفت گاز همراه داشته باشد به پایین هدایت می شود اما چطور است  که تانکرهای حامل مواد سوختی که از بالای تانکر سوخت سریز به زمین می ریزد را نمی بینند؟
این فعال صنفی تنها راهکار برای برای جلوگیری از حادثه ای مشابه آن چه در مرز اسلام قلعه افغانستان به وقوع پیوست را نظارت کافی از طرف مسئولان امر بر روی تانکرهای حامل مواد سوختی دانست که اگر به درستی انجام شود احتمال بروز حادثه بسیار پایین خواهد بود.

به گزارش تین نیوز، روز پنج شنبه 30 اردیبهشت ماه امسال، ۲ تانکر سوخت در کیلومتر ۳ جاده مرز باشماق به سمت مریوان دچار حریق شدند که نقص فنی، مشکل باتری و نشتی کولرگازی یکی از تانکرها دلیل بروز این حادثه عنوان شد.

محمدراشد مدرس گرجی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود:  این ۲ تانکر حمل سوخت در کنار جاده مریوان به سمت مرز(سه کیلومتر مانده به مرز باشماق) توقف کرده بودند که یکی از تانکرها به علت نقص فنی دچار حریق شد و آتش به تانکر دیگر نیز سرایت کرد.

وی با اشاره به اینکه حریق بعد از یک ساعت و نیم با تلاش نیروهای آتش‌نشانی مریوان خاموش شد، افزوده بود: خوشبختانه در این حادثه کسی آسیب ندید و فقط تانکرها دچار خسارت شدند.

 فیلم نخست مربوط به سریز شدن بنزین از تانکرها و  2 فیلم بعدی مربوط به حادثه آتش سوزی پنج شنبه  گذشته در مرز باشماق است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.