| کد خبر: 233365 |

◄ چرا کامیونداران در مسیرهایی با استهلاک بالا تردد نمی کنند؟

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقد است به صرفه نبودن کرایه های فعلی حمل کالا موجب شده، رانندگان و کامیون داران رغبتی به فعالیت در مسیرهایی با استهلاک بالا نداشته باشند.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقد است به صرفه نبودن کرایه های فعلی حمل کالا موجب شده، رانندگان و کامیون داران رغبتی به فعالیت در مسیرهایی با استهلاک بالا نداشته باشند.

به گزارش تین نیوز، کوروش فلاحی افزود: اجرایی نشدن مصوبه بروز رسانی تن کیلومتر با نرخ مصوب ۳۱۳۶ ریال که در تاریخ 9 اردیبهشت ماه 1400  ابلاغ و لازم الاجرا شد، مابه التفاوت نرخ واقعی با ضریب یک و  ضرائب فعلی (کاهنده) و اجرایی نشدن دستورالعمل مورخ ۱۳۹۹/۴/۱۴ موجب به صره نبودن کرایه های فعلی و و رغبت نداشتن رانندگان و کامیونداران به حمل بار در مسیرهایی که استهلاک خودرو در آنها بالاست، شده است.

بیشتر بخوانید:

نوید خیرمند نیز تاکید کرد: تن کیلومتر قرار بود مانند تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران (با توافق نماینده کارگر و کارفرما) ابزاری جهت جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان و کامیونداران مبتنی بر هزینه های تمام شده حمل یک تن بار در یک کیلومتر  بوده و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم به عنوان یک حَکَم عادل (و هم به عنوان نماینده بزرگترین صاحب کالا  یعنی دولت) ناظر بر این توافق باشد اما آن را به نفع صاحبان کالا به بیراهه کشید.

این راننده کامیوندار در شبکه های اجتماعی تاکید کرد: همچنین قرار بر این بود که تن کیلومتر بالاتر از این نرخ، بسته به عرضه و تقاضا قابلیت افزایش داشته باشد اما آن هم به نفع صاحبان کالا برعکس شد و با ضرایب کاهنده هم محاسبات کارشناسان زیر سوال رفت و هم به تضییع حقوق رانندگان دامن زده شد.

او عنوان کرد: ضمن این که تن کیلومتر قرار بود سهم کامیوندار، بارنامه نویس (شرکت حمل) و سازمان را از هم تفکیک کرده و شفافیت ایجاد کند که آن هم به واسطه عدم اراده سازمان توسط شرکت های حمل و نقل  به سخره گرفته شد و در مجموع این حکمیت عادلانه نبود و نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.