| کد خبر: 232517 |

◄ درخواست از رئیس جمهور جدید: ریشه دلالان را در اطراف وزرای راه و شهرسازی بخشکانید

یک راننده و کامیوندار با توجه به انجام انتخابات ریاست جمهوری و تعیین رئیس جمهور جدید، مطالبات بخش حمل و نقل جاده ای کالا را برشمرد و با تاکید بر این که حمل و نقل جاده ای دچار رانت و رانت بازی و دلال و دلال بازی شده است، از رئیس جمهور درخواست کرد ریشه دلال و دلال بازی را از اطرافیان وزیر بخشکاند.

تین نیوز

یک راننده و کامیوندار با توجه به انجام انتخابات ریاست جمهوری و تعیین رئیس جمهور جدید، مطالبات بخش حمل و نقل جاده ای کالا را برشمرد و با تاکید بر این که  حمل و نقل جاده ای دچار رانت و رانت بازی و دلال و دلال بازی شده است، از رئیس جمهور درخواست کرد ریشه دلالان و دلال بازی را در اطرافیان وزیر بخشکاند.

به گزارش تین نیوز، علیرضا سمنانی در بخشی از مطلبی که در این زمینه در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، با بیان این که  متاسفانه در صنف حمل و نقل جاده ای ، نه انتخابات صنفی به صورت قانونی برگزار می شود و نه اطلاع رسانی وافی و کافی به اعضا صورت می گیرد، عنوان کرد: متاسفانه نحوه انتخاب و عضو گیری انجمن های صنفی در این صنف به صورت غیرقانونی انجام شده که امید است با پیگیری وزیر کار دولت جدید، این مطالبه کهنه، پیگیری و اجرا شود.

وی افزود: خوب است که منتخب دارای اکثریت رای، حاکم بر صنف باشد،  امروز بخش بزرگی از جامعه حمل و نقل جاده ای کالا به دلیل ضعف قوانین و مقرراتِ انتخاب نماینده، فاقد نماینده قانونی و با رای اکثریت است.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای در ادامه با تاکید بر این که در سال 97 به دلایل مختلف حق خواهی و مطالبه گری  رانندگان و کامیونداران کشور، در حرکتی اعتراضی،  به نقطه اوج و حرکت جوششی رسید، گفت: در ایام اعتراض به حق خرداد97 به دلیل سواستفاده معاندین و منافقین داخلی و خارجی از یک موضوع کاملا صنفی، رانندگان و کامیونداران با اعتماد به وعده و وعید مسئولان صنفی و دولتی مجددا خدمت و خدمت رسانی به ملت و مهین را از سر گرفتند، اما متاسفانه بسیاری از مطالبات به حق سال 97 یا پیگیری نشده و یا اقدامات مُسکن گونه انجام شده است. تقاضامندم ، دستور پیگیری مجدد و احیای مطالبات را از طریق نمایندگان قانونی فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

وی خطاب به رئیس جمهور جدید ادامه داد:  جنابعالی در اذهان عوام و خواص، به قانونمندی شهرت دارید، از جانبعالی خواهشمندم، دستور پیگیری مجدد، مصوبات شوای عالی ترابری  و به روزرسانی قوانین و مقررات حمل و نقل را صادر فرمایید. بعضا، کهنه بودن قوانین و مقررات، آسیب های جدی به رانندگان و کامیونداران کشور وارد کرده، مقررات حمل و نقل جاده ای به صورت منطقه ای یا به صورت فرمایشی اجرا می شود مثل مقررات ابعاد و اوزان که هر استان و پلیس راه کشور به صورت اختصاصی اجرا و اعمال قانون می کند.

به گزارش تین نیوز، سمنانی افزود: لطفا، قانون و مقررات را در کشور پیاده سازی کنید، سومدیریت در حمل و نقل جاده ای تا آنجایی ادامه یافته است که مدیرکل استانی از دستور مافوق خود تبعیت نمی کند ! (بخشنانه 99.04.14 دکتر دغاغله مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای) و این موضوع هر روزه به کشور و ملت ضرر می رساند.

او عنوان کرد: قول جنابعالی به ملت ایران، بهبود اقتصاد و معیشت بود، رانندگان و کامیون داران  بخشی از سرمایه های عظیم انسانی و اقتصادی کشور بوده و هستند. فعالان حمل و نقل جاده ای کالا به دلیل مسائل اقتصادی و سومدیریت در این بخش، دچار ورشکستگی و ناامیدی شده اند، از جنابعالی خواهشمندیم، مجددا، نحوه محاسبه و تعیین کرایه بر اساس پارامترهای مشخص و معین، مطابق با استاندارهای کشور و دنیا را در دستور کار قرار دهید، به دلیل انحراف خواسته به حق رانندگان و کامیونداران (تن کیلومتر) از مسیر اصلی خود، هر روزه شاهد اجحاف در حق رانندگان و دولت و ملت هستیم.

وی افزود: از جنابعالی خواهشمندیم، موضوع بیمه مورد اشاره حضرتعالی در ابعاد و جهات مختلف را در دستور کار قرار دهید، بسیاری از پیشکسوتان این صنف، امروز در حال گذران دوران بازنشستگی هستند و چشم امیدشان به دستور رسیدگی و بازنگری شماست.

به گزارش تین نیوز، این راننده و کامیوندار تاکید کرد: در زمان تصدی حضرتعالی در قوه قضاییه، دادستان بندرعباس، از حقوق عامه رانندگان و کامیونداران دفاع و دستوراتی جهت احقاق حقوقشان صادر نمود و آنچنان امیدی در دل رانندگان انداخت که کاروان های شادی و سپاس به راه انداختند، از جنابعالی خواهشمندیم، فرمان عدالت در صنف و کشور صادر فرمایید، مطالبه اصلی رانندگان و کامیونداران عدالت است.

سمنانی گفت: راننده و کامیونداران، سرمایه های این کشور هستند که به دلیل سومدیریت، مجبور به جبران تورم از طریق کار بیشتر در جاده های کشور هستند، لطفا تدبیری اتخاذ فرمایید تا ضمن نوسازی ناوگان (ابزار کار) و نوسازی جاده های کشور، از هدر رفت این سرمایه های عظیم جلوگیری گردد، اثرات استهلاک های انسانی و مالی در سال های آینده غیرقابل جبران است.

وی عنوان کرد: متاسفانه حمل و نقل جاده ای هم دچار رانت و رانت بازی و دلال و دلال بازی شده است، امید که ریشه دلال و دلال بازی را از اطرافیان وزیر بخشکانید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مجتبی 2 0

    عالی

  • راننده 2 0

    البته یادت باشد سنوات سال72تا80که برباد رفته سه چهارسال موجود است حتی به گرفتن مابقی ازراننده سختی کار لاستیک ولوازم همه باید ازطرف نماینده راننده گان بعدازسه سال وعده دردولت جدیدپیگیری می شود