| کد خبر: 232179 |

◄ راهکار حل مشکل پورسانت صاحب کالا در ازای ارایه بار چیست؟

چرا از سوی مسئولان مرتبط، راهکاری برای حل مشکل پورسانت صاحب کالا ارایه نمی شود؟

تین نیوز

در حالی که چند روز پیش یکی از رانندگان کامیون عنوان کرد: «برخی دلالان و شرکت های حمل و نقل پس از آنکه کرایه حمل کالا بر اساس سیستم بارنامه نویسی مشخص می شود، مبلغی بین یک سوم تا نصف آن کرایه را به بهانه عودت بخشی از این مبلغ به صاحب کالا، از رانندگان پس می گیرند»، یک راننده دیگر این پرسش را مطرح کرد که چرا از سوی مسئولان مرتبط، راهکاری برای حل مشکل پورسانت صاحب کالا ارایه نمی شود؟

به گزارش تین نیوز، این راننده کامیون در تماس با خبرنگار ما افزود: چرا سازمان راهداری و کانون شرکت های حمل و نقل راهکاری برای رقابت ناسالم بین شرکت ها ارایه نمی دهند؟

بیشتر بخوانید:

شگرد جدید پرداخت نکردن کرایه حمل بار؛ دست باربری ها و صاحبان کالا در یک کاسه است؟

این راننده که نامش در تین نیوز محفوظ است، عنوان کرد: آیا صاحبان کارخانه ها، انبارها، شرکت ها و ... از این پورسانت ها و حق حساب هایی که بعضی ازکارکنان، انبار داران، حسابداران و ... در ازای ارایه بار دریافت می کنند، اطلاع دارند؟

او تاکید کرد: چرا همه این مبالغ باید از حساب (کرایه) کامیوندار و راننده کسر شود؟ چرا نباید مدیران کارخانجات و گیرندگان بار و کالای کشور از کرایه های حمل بی اطلاع باشند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    همیشه راننده باید هزینه پرداخت کند چونکه انجمن صنفی فقط اسمش وجود دارد وهیچ کاری انجام نمی دهند وردی شهرک خروجی شهرک پول ازراننده می گیرند که باید ازشرکتها بگیرند باربریها پول از راننده می گیرند هزینه بارگیری اگر کسی چیزی بگوید بار نمی دهند جالب تر باربریها هشت پول از راننده گان گرفتن بابت حق بیمه 72تا80ولی خودشان بالا کشیدند الان هرکجا مراجعه می کنی که بابا باربریها نریخته اند راننده مقصر نیست بقیه رابگیرید تاهشت سال سابقه کامل شود می گویند نمی شود اگر ازسال80به بعد باشد می شود نمی دانیم فرق چیست می خواهند بگویند باربریها هیچ کاره بوده اند چه دست های پشت پرده است کسی نمی داند پس راننده هیچ کجا حرفش خریدار ندارد انجمن ها چه کاره اند کسی نمی داند چه کسی ازراننده حمایت می کند کسی نمی داند سختی کار نخواستیم حداقل هشت سال سابقه 72تا80که حق است رادرست کنید چراازاول ازخود راننده مثل الان نگرفتید چراکاری انجام نمی دهید بعدازسه سال وعده دادند

  • راننده 0 0

    زمانی ما از شر دلال ، باربری بی‌تعهد و عدم پرداخت به موقع کرایه و الاف کردن بار و کامیون ، بخاطر عدم پیشبینی در تخلیه‌ی بار رها میشویم که همانند کشورهای اطراف مثلا ترکیه، هر کامیونی زیر نظر یک شرکت باشه که این شرکت در تمام شاه‌راههای داخلی و حتی خارجی دارای پارکینگ، رستوران و حتی مکان استراحت و کارواش داشته باشه و تمام خدمات رو هر راننده با هر کامیونی در استراحت‌گاههای همان شرکت ، دریافت کنه.. اینطوری شرکتها مستقیم به راننده‌ی تحت امر خودشون کرایه به نرخ واقعی پرداخت میکنند و اگر شرکتی قصد سواستفاده داشته باشه به راحتی راننده ، شرکت خدماتی خودش رو عوض میکنه... در هر جایی رقابت باشه ، هزینه‌ها کم میشه و درآمدها واقعی میشه..اما ما عادت کردیم به جهان‌سومی بودن و ماندن در سیستم حمل و نقلی دهه‌ی ۳۰ و اوایل حمل و نقل بین‌شهری...متاسفم برای مسئولین بی‌مسئولیت"