| کد خبر: 228526 |

◄ ایجاد مدرسه راه آهن؛ تصمیمی کارشناسی یا هیجانی و خلق الساعه؟

مدرسه راه آهن در مقاطع ابتدایی، متوسطه و هنرستان ایجاد می شود و از شهریورماه اولین دوره هنرستان راه آهن برگزار خواهد شد.

تین نیوز

اگرچه مدیرعامل راه آهن اواخر اسفند ماه سال گذشته از برنامه این شرکت برای ایجاد مدرسه و هنرستان راه آهن برای تربیت نیروی متخصص آینده خبر داد اما یک دانش آموخته مهندسی راه آهن از بی فایده بودن این اقدامات خبر داد.

به گزارش تین نیوز، 20  اسفند ماه سال گذشته تفاهم نامه همکاری آموزشی صنعت حمل و نقل ریلی (شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کار و تربیت نیروی متخصص برای صنعت ریلی به امضا رسید.

یک دانش آموخته مهندسی راه آهن در مورد امضای تفاهم نامه مذکور گفت: این تصمیم بر مبنای بررسی و اخذ نظرات خبرگان اتخاذ شده یا تصمیمی هیجانی و خلق الساعه است؟

او افزود: در حال حاضر این پرسش مطرح است که دانشکده راه آهن با آن عظمت و با تربیت دانش آموختگان در مقاطع کارشناسی تا دکترا، چقدر مورد استفاده شرکت راه آهن قرار گرفته است  که به فکر تاسیس مدرسه ابتدایی راه آهن افتاده ایم؟

وی با بیان این مطلب در شبکه های اجتماعی عنوان کرد: این قبیل کارهای نمایشی و تبلیغاتی خیلی عجیب است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن، سعید رسولی در زمان امضای این تفاهم نامه گفته بود: مدرسه راه آهن در مقاطع ابتدایی، متوسطه و هنرستان ایجاد می شود. قصد داریم نیروی متخصص برای راه آهن کشور تربیت کنیم و انشاالله از شهریورماه اولین دوره هنرستان راه آهن برگزار خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای اولین بار هشت رشته تخصصی ریلی در نظام آموزشی کشور گنجانده می شود که مشاغل عملیاتی سیر و حرکت، لکوموتیوران، رئیس قطار و مهمانداری از جمله آنها است.

رسولی یادآور شد: این تفاهم نامه در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها راه آهن جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش برای توسعه و ترویج فرهنگ کار، تولید و کارآفرینی و تقویت آموزش‌های مهارتی توسط راه آهن و وزارت آموزش تنظیم و به امضا وزرای آموزش و پرورش و راه و شهرسازی رسید.

بر اساس اعلام روابط عمومی راه آهن همکاری در تاسیس و توسعه مدرسه و هنرستان های فنی حرفه ای و کار و دانش و در رشته های حمل و نقل ریلی به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر متناسب با نیاز بخش های مختلف صنعت حمل و نقل ریلی ؛ تدوین و تصویب رشته های مورد نیاز با رویکرد مهارت محوری در گرایش های فنی، تخصصی حمل و نقل ریلی ؛ ترویج و توسعه فرهنگ حمل و نقل ریلی در راستای توسعه پایدار کشور و بهبود فضای کسب و کار ؛ تربیت مربیان و مدرسان مهارت محور به منظور تدریس دوره های تخصصی در حوزه‌های مختلف صنعت حمل و نقل ریلی؛ شناسایی و حمایت از دانش آموزان مخترع و مبتکر با تاکید بر حمایت از تولید داخل و استفاده از تجارب و ظرفیت‌های بین‌المللی طرفین از موضوعات مورد نظر این تفاهم نامه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.