| کد خبر: 196782 |

◄ امسال قطار ترکیبی اربعین نداریم

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ‌امسال قطار ترکیبی برای ایام اربعین راه‌اندازی نشده است، گفت: واگن‌هایی که در آتش‌سوزی ایستگاه رودشور سوخت، همه اسقاطی و از رده خارج بودند و عمر بالای 50 سال داشتند.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ‌امسال قطار ترکیبی برای ایام اربعین راه‌اندازی نشده است، گفت: واگن‌هایی که در آتش‌سوزی ایستگاه رودشور سوخت، همه اسقاطی و از رده خارج بودند و عمر بالای 50 سال داشتند.

به گزارش تین نیوز ، سعید رسولی امروز در حاشیه نشست خبری راه‌اندازی قطارهای اربعین و پیش‌فروش بلیت قطارها، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تلاش شده است در راستای خدمات‌رسانی مناسب به زائران اربعین قطارها همه‌ با کیفیت و خدمات مناسب در  خدمت زائران باشد.

مذاکره با رئیس راه‌آهن عراق درباره قطار ترکیبی اربعین به نتیجه نرسید

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در پاسخ‌ به سؤالی مبنی بر راه‌اندازی قطار ترکیبی کربلا توضیح داد: ‌امسال قطار ترکیبی برای ایام اربعین راه‌اندازی نشده است اما با استانداران و مسئولان ذی‌ربط در وزارت راه و شهرسازی هماهنگ شده‌ایم تا تردد زائران از ایستگاه راه‌آهن به مرزها و در برگشت با مشکلی مواجه نشود. در آن طرف مرز هم قطاری از سوی طرف عراقی برقرار نشده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن بیان کرد: سال گذشته 200 بیش از هزار زائر از طریق قطار، سفرهای اربعین را انجام دادند.

وی گفت: برای این که روزانه 54 رام قطار برای زائران اربعین اعزام کنیم، موضوع ایمنی سیر، تنظیم ترافیک و تنظیم تردد قطارها را در دستور کار قرار دادیم.

رسولی گفت:‌ حتما برای ایام پیک اربعین، رژیم جابه‌جایی قطارها خصوصا قطارهای باری عوض می‌شود البته در جابه‌جایی کالای اساسی توجه ویژه داریم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن یادآور شد: ما در سفرهای ریلی به موضوع اتمام سفر با قطار تعصب خاص داریم اما در حوزه قطارهای ترکیبی باید گفت گردهمایی اربعین گردهمایی جهانی و استثنایی است و برنامه‌ریزی و زمانبندی خاص می‌طلبد و اگر بخواهیم قطار ترکیبی راه‌اندازی کنیم باید از نظر برنامه‌ریزی بین دو کشور هماهنگی کامل باشد اما به هر حال همه مسائل در اختیار راه‌آهن نیست.

وی گفت:‌ البته در این باره امسال با رئیس راه‌آهن عراق مذاکراتی داشتیم و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا سال‌های آینده قطار ترکیبی تا کربلا داشته باشیم.

 تأکید به طرف عراقی مبنی بر اهتمام ویژه در ساخت خط‌آهن شلمچه-بصره

رسولی درباره ‌سرنوشت خط‌آهن شلمچه ـ بصره اظهار داشت: اجرای این پروژه به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل سپرده شده است امسال با طرف عراقی جلساتی داشتیم و خواهش کردیم که هر دو طرف‌ تلاش‌ها را برای تکمیل این خط‌آهن افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه خط آهن شلمچه ـ  بصره مصوبه هیأت وزیران را دارد گفت:‌ دستگاه مجری و نحوه تأمین مالی و پیمانکار این خط‌آهن مشخص شده است.

وی افزود: کمیته‌ای متشکل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، شرکت راه‌آهن ایران و راه‌آهن عراق تشکیل شد بازدیدی میدانی از مسیر انجام شد و امیدواریم کار هر چه زودتر آغاز شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:‌ البته در مسیر کرمانشاه به خسروی هم در حال احداث خط‌آهن هستیم که عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

 ‌‌فقط یک کیلومتر از محور ریلی جنوب بازسازی نشده است‌

رسولی با اشاره به تکمیل عملیات بهسازی محور ریلی جنوب، گفت: این خط ریلی بسیار فرسوده بود و سوانح خروج از خط، توقف قطار و تقلیل سرعت قطار در این خط زیاد بود.

وی گفت:‌ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای بازسازی این خط‌آهن اقدام کرد و فقط یک کیلومتر مانده است تا کل بازسازی به سرانجام برسد، اما به خاطر پیک سفرهای تابستانی و به تازگی پیک سفرهای اربعین، بهسازی این یک کیلومتر به بعد از طرح اربعین موکول شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه شرایط این خط از نظر ایمنی بسیار مناسب است، گفت:‌ امیدواریم با اتمام بازسازی سرعت پیوسته قطار در این خط افزایش یابد.

 درصد بالایی از واگن‌های سوخته در ایستگاه رودشور بالای 50 سال عمر داشتند

رسولی در پاسخ به سوالی مبنی بر سرانجام رسیدگی به آتش‌سوزی واگن‌های فرسوده در ایستگاه رودشور گفت: تأکید می‌کنم که واگن‌هایی که در آن آتش‌سوزی سوخت، همه اسقاطی بود، یعنی از رده خارج بوده است و از لحاظ ایمنی هم اجازه سیر نداشتند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه شرکت راه‌آهن جدول سنی همه این قطارها را دارد اضافه کرد:‌ درصد بالایی از واگن‌ها عمر بالای 50 سال داشتند و قطارهایی بودند که اجازه سیر نداشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.