◄ رعایت تناژ حمل بار ناوگان باری جاده ای در هنگام صدور بارنامه الزامی شد
انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالای برون شهری تهران و حومه در نامه ای به شرکت های حمل و نقل جاده ای کالا، از صدور بخشنامه ای خبر داد که طی آن رعایت تناژ حمل بار برای ناوگان باری جاده ای در هنگام حمل بار و صدور بارنامه، الزامی شده است.
انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالای برون شهری تهران و حومه در نامه ای به شرکت های حمل و نقل جاده ای کالا، از صدور بخشنامه ای خبر داد که طی آن رعایت تناژ خودروهای سنگین در هنگام حمل بار و صدور بارنامه، الزامی شده است.
به گزارش تین نیوز ، در این نامه تاکید شده که عدم اجرای بخشنامه مذکور، عواقب قانونی و مالی به دنبال دارد که یکی از آنها، جریمه سنگین رانندگان متخلف به دلیل حمل بار اضافه است.
توقیف خودرو نیز از دیگر عواقب قانونی عدم اجرای این بخشنامه است. در موارد اضافه بار شدید، پلیس راه می تواند کامیون را توقیف کند و تا زمان پرداخت جریمه و رفع تخلف از حرکت خودرو جلوگیری نماید.
البته خودروی توقیف شده باید در پارکینک نگهداری شود و هزینه های پارکینگ نیز بر عهده راننده است.
همچنین در موارد اضافه بار زیاد، ممکن است نیاز به اسکورت ترافیکی برای خودروی حامل، باشد که هزینه های بیشتری را به شرکت های حمل و نقل تحمیل می کند.

انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالای برون شهری تهران و حومه در ادامه این نامه، به احتمال تخریب زیرساخت های کشور نیز اشاره کرده است.
از جمله عواقب مطرح شده در این نامه تخریب جاده هاست.
در این نامه تاکید شده که مهمترین عامل تخریب جاده ها به خصوص در مناطقی با جاده های قدیمی و آسیب پذیر، حمل بار اضافه توسط کامیون هاست که یاعث شکسته شدن آسفالت و آسیب به پل ها می شود.
به گزارش تین نیوز، در این نامه با اشاره به افزایش هزینه های نگهداری، عنوان شده است: تخریب جاده ها منجر به افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری زیرساخت ها می شود.
در ادامه نامه انجمن بر عواقب ایمنی و فنی تاکید شده که از جمله آن افزایش خطر واژگونی و تصادف، آسیب به قطعات خودرو، انفجار لاستیک ها و کندی حرکت و اختلال ترافیک است.
انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل جاده ای تهران این نامه را در تاریخ دوم آذر ماه به شرکت های حمل و نقل جاده ای تهران ازسال کرده است.
تاریخ نامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز ۲۶ آبان ماه امسال است.