◄ مهمترین اقدامات انجام شده در شرکت ایران ایر در دوره مدیریت حسین خانلری
یکی از کارکنان شرکت ایران ایر مهمترین اقدامات انجام شده در دوره مدیریت کاپیتان حسین خانلری را تشریح کرد.
یکی از کارکنان شرکت ایران ایر مهمترین اقدامات انجام شده در دوره مدیریت کاپیتان حسین خانلری را تشریح کرد.
به گزارش تین نیوز، وی مهمترین فعالیت های انجام شده در این مدت را به شرح زیر فهرست کرده است:
- جلوگیری از واگذاری شرکت به بخش خصوصی (برگزاری جلسات مشترک با وزارت راه و شهرسازی – وزارت اقتصاد و دارایی – سازمان خصوصی سازی – نهاد ریاست جمهوری – نمایندگان مجلس و ... )
- جلوگیری از توقیف هواپیماها ، املاک و اموال شرکت توسط بانکهای صنعت و معدن و سایر طلبکاران
- افزایش ناوگان از 8 فروند به 18 فروند ( ورود 2 فروند هواپیمای دوربرد و پهن پیکر ایرباس 200-330 و برگرداندن 6 فروند هواپیمای غیر عملیاتی به چرخه فعالیت )
- امضای تفاهم نامه با آریانا افغان و اتاق بازرگانی افغانستان با موضوع ( مبادله هواپیما در قالب اجاره – تعمیرات سنگین هواپیما – آموزش و مبادله خدمه پرواز – حمل بار هوایی – تامین قطعات و موتور یدکی هواپیما – برقراری پرواز باری – جابجایی حجاج افغانستان به عربستان – تعمیر و بهره برداری هواپیماهای زمین گیر
- پرداخت 2/1 همت بدهی سنواتی به شهر فرودگاهی
- پرداخت 3/1 میلیون دلار بدهی سنواتی فرودگاه نجف
- پرداخت ۶٬۵۰۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی سنوات گذشته
- استرداد ۲٬۷۰۰ میلیارد ریال از سازمان امور مالیاتی
- تعمیر اساسی و اورهال بیش از 23 عدد موتور ناوگان
- بازسازی و اورهال ماشین آلات خدمات فرودگاهی و صرفه جویی 9 میلیون دلاری
- انجام موفق پروازهای نوروزی و اربعین حسینی
- ترمیم و ایجاد تصویر مثبت از برند ایران ایر در رسانه ها و افکار عمومی
- مدیریت مطلوب شرکت در جنگ با رژیم صهیونیستی ( علیرغم بیش از 40 روز پرواز ممنوع و زیان 1300 میلیارد تومانی حقوق و مزایای کلیه کارکنان بصورت کامل پرداخت گردید و به هیچکدام از زیرساخت ها و هواپیماهای شرکت آسیبی وارد نشد )
- برنامه ریزی برای ایجاد مسیر پروازی جایگزین به کشورهای شرق آسیا از جمله کشور چین، ژاپن ،کره جنوبی ،مالزی ، تایلند ،اندونزی ، تونس ،کنیا و عمان با عنایت به توقف پروازها به اروپا
- انجام تمامی چک های هواپیما (A&C&S) با رعایت استانداردها و حداقل زمان ممکن 44 مورد
- تعویض ۹ عدد موتور کمکی یا APU
- تعمیر ۱۹۵ قطعه مشتریان با مصرف ۱۱،۶۹۹ نفرساعت کارکرد در کارگاه مکانیکال
- تعمیر ۴۱۳ قطعه مشتریان با مصرف ۱۰،۵۳۴ نفر ساعت کارکرد در کارگاه اویونیک
- ساخت ۱۷۴ قطعه برای مصرف داخلی توسط کارگاه مکانیکال
- ساخت ۷۲ ابزار جهت مصرف داخلی توسط کارگاه مکانیکال
- برگزاری ۱۴۵ دوره آموزشی در واحد آموزش با شرکت ۲۳۳۷ نفر فراگیر به صورت عمومی و تخصصی با صرف ۲۴۷۶ ساعت
- تعمیر۴۰ دستگاه موتور
- تعمیر ۲ دستگاه موتور برای سایر خطوط
- تعمیر ۳دستگاه موتور کمکی هواپیما برای سایر خطوط
- اجرای ۲۸ ممیزی تخصصی و تطبیق با استاندارد IOSA. و اجرای ممیزی SIS و ارزیابی مسیرهای جدید بینالمللی
- انجام موفق عملیات حج تمتع با میانگین 7 دقیقه تاخیر بدون باطل کردن حتی یک پرواز و تعجیل 70 درصد پروازها
( در سال گذشته 138 پرواز اروپایی باطل گردید و مبلغ دو و نیم میلیون دلار جریمه بابت جرائم تاخیر ورود و خروج به کشور عربستان لحاظ گردید )
- انجام ۱۹۲ پرواز در عملیات اربعین و جابهجایی بیش از ۴۰ هزار زائر
- افزایش سهم پروازهای بینالمللی به ترکیه، عراق، قطر و کویت
- برگزاری ۱٬۶۴۱ دوره آموزشی در حوزههای مختلف هوانوردی برای ۳۱۸٬۰۳۳ شاگرد ساعت آموزش برای بیش از ۵۵ هزار فراگیر
- جایگزینی نقشههای هوایی LIDO بهجای Jeppesen در ناوگان هما
- ممیزی موفق سوخت بر اساس استانداردهای بینالمللی EU-ETS و CORSIA
- ارائه خدمات به بیش از ۲۶٬۱۶۵ پرواز ورودی و خروجی و جابهجایی بیش از ۱.۹ میلیون کیلوگرم بار و پست
- ارائه خدمات ویژه به ۵۱٬۶۰۰ مسافر دارای نیازهای خاص
- برنامه ریزی برای ارایه خدمات هندلینگ به اطلس ایر و هواپیمایی مهر / به صفر رساندن تاخیرات خدمات فرودگاهی مهرآباد
- افزایش مبلغ و تعداد تسهیلات کارکنان و پرداخت بیش از ۳٬۵۰۰ فقره وام و تسهیلات رفاهی
- برقراری فوق العاده بهره وری و طبقه بندی جدید مشاغل فنی
- فعال نمودن مرکز پزشکی ایران ایر و دندان پزشکی
- افزایش حقوق کارکنان و ایجاد بهره وری ماهانه
- تسهیل در فرآیندهای اداری شرکت
- افزایش سقف معاملات از 10 میلیون تومان به بخشنامه هیات وزیران
- اجرای بیش از ۳۰ پروژه ساختمانی و تأسیساتی در ایستگاهها
- تأمین سوخت و ایابوذهاب بیش از ۱۰۰ هزار نیمراه پروازی
- تولید و توزیع هدیه اختصاصی کودکان هما در پروازهای مسافری
- تدوین نقشه راه هوش مصنوعی هما و پیگیری طرح جامع CRM
- کسب گواهینامه استاندارد بینالمللی ISO 9001 در مدیریت کیفیت روابط عمومی هما
- بررسی ۳69 پرونده و انجام ۱۹8 مصاحبه گزینشی
- ارایه پرواز و افزایش تناوب آن به مناطق کم برخوردار در راستای تکالیف و رسالت ایرلاین ملی
- جذب مشتریان جدید در حوزه مهندسی تعمیرات ، خدمات فرودگاهی ، کیترینگ ، آموزش و برنامه ریزی برای افزایش
- بروز رسانی سایت باشگاه مسافران وفادار "هما" و ارائه تخفیف 20درصدی به مسافرین کارت طلایی با خرید بلیط از طریق سایت باشگاه اسکای گیفت "هما"
- حذف بیش از 60 درصد فرم های کاغذی و سیستمی نمودن فرمها در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش هزینه ها
- اقدامات اولیه برای ایجاد داشبورد مدیریتی و سیستمی نمودن همه فعالیت های سنتی
- افزایش پروازهای بین المللی در راستای افزایش درآمدزایی
- افزایش پرواز در مسیر تهران – باکو – تهران به دو پرواز هفتگی و برقراری یک پرواز هفتگی در مسیر تبریز – باکو- تبریز (روزهای سه شنبه)
- ثبت فاکتورهای خرید 6 ماهه اول سال 1404
- از سرگیری مجدد پروازهای برنامه ای در مسیر تهران – کراچی – تهران و برقراری پرواز در مسیر مشهد – زاهدان به کویته و بالعکس و پروازهای هفتگی از مشهد به کراچی
- توسعه هاب ATR در بندرعباس با برقراری پرواز هفتگی با دو فرکانس در مسیرهای بین المللی از بندرعباس به دبی و دوحه
- افزایش پروازها به دو پرواز هفتگی در مسیر لار به دوحه و بالعکس
- پیگیری رفع مشکلات ناشی از تحریم های اتحادیه اروپا در زمینه قطع ارتباط یک طرفه شرکت های سیمولاتور از طریق شرکت های واسطه و انجام برنامه های سیمولاتور ناوگان های A330,A320,A306 وATR
- پیگیری رفع مشکلات ناشی از تحریم های اتحادیه اروپا در زمینه قطع ارتباط یک طرفه شرکت لوفتانزا و نرم افزار LIDO و مدیریت موفق پروژه جایگزینی سرویس نقشه های هوایی لوفتانزا با سرویس نقشه های هوایی Jeppessen از طریق یافتن شرکت واسطه جهت تامین نرم افزار JeppFd Pro x و انجام آموزش های لازم و نصب و راه اندازی نرم افزار جدید بر روی EFB کادر پرواز
- رفع مشکل ناشی از تحریم ها در تامین نرم افزار Flysmart مربوط به محاسبات Performance هواپیماهای ارباس با تامین نرم افزار مربوطه
- راه اندازی نرم افزار برنامه ریزی کادر پرواز (Maureva) با هدف شروع بهره برداری عملیاتی
- انجام موفقیت آمیز ممیزی سوخت در دو حوزه EU-ETS وCORSIA بدون یافته و با دقت بالا
- تحلیل ریسک مربوط به امریه صلاحیت پروازی 0206-2022 صادره توسط کارخانه ATR جهت بازگشت به پرواز و جلوگیری اززمین گیری هواپیماهای ناوگان
- تهیه RTOW Chart برای ناوگان ATR پس از قطع سرویس از سوی کارخانه
- انجام مکاتبات مورد نیاز جهت رفع مشکل کمبود مهندسین پرواز ناوگان B747
- برگزاری دوره های آموزش آزاد در زمینه SEPT,DG,MCC و آموزش مهمانداری براساس برنامه آموزشی سالانه
- بستن مغایرت های باز سازمان هواپیمایی کشوری در حوزه ممیزی انجام شده از ATO هما
- برگزاری همایش CRMI در آموزش عملیات در سطح شرکت های هواپیمایی
- رسیدگی به بیش از چهارصد شکایت مسافران مطابق شیوهنامه حقوق مسافر
- راه اندازی و اجرای پروژه LMS
- تکمیل توسعه ماژولهای سامانه جامع مالی
- تکمیل توسعه ماژولهای سامانه لینک پرداخت متمرکز
- تکمیل استقرار ماژولهای سامانه بار داخلی و خارجی
- تکمیل استقرار سامانه الکترونیکی خسارت بار و جامهدان همراه مسافر
- استقرار سامانه مدیریت یکپارچه سرویس ایاب و ذهاب کادر پرواز (Crew Car)
- تکمیل سامانه جدید مدیریت کروی پروازی و پرتال جدید کرو ( Crew Management)
- تکمیل اجرا و استقرار سامانه جدید انبار و تدارکات عمومی
- استقرار نرمافزار مدیریت تعمیرگاه خودرویی
- توسعه نرمافزار مدیریت سوخت
- توسعه Handling Watch جهت بهرهبرداری در معاونت مهندسی و تعمیرات
- توسعه ثبت درخواست الکترونیکی از انبارهای "هما"توسط رؤسای شعب و ایستگاهها
- راهاندازی و بهرهبرداری پروژه SOC جهت پایش لحظهای وضعیت شبکه و حملات سایبری
- تهیه نسخ پشتیبان از تمامی سرورها و اطلاعات بصورت منظم و زمانبندی شده (OnSite) بصورت کامل (Full) و افزایشی (Differential)، تهیه نسخ پشتیبان بصورت آفلاین و بروی نوار Tape و انتقال آنها به مکان امن (OffSite) در ایام جنگ 12 روزه
- نگهداری و بروزرسانی تجهیزات زیرساخت مجازی طبق دستورالعملهای امنیتی شامل: FirmWare- ESXi- V-Center- VM-Ware Tools
- راهاندازی سامانه مستندات تعمیر هواپیما ایرباس330 (AirNavX) و همچنین نصب و راهاندازی بیش از 47 سرور جدید
- تغییر ساختار سنتی اختصاص IP Address به سیستمها و تجمیع سرورهای DHCP و متمرکز سازی آنها
- تعویض و بروزرسانی سرور آنتی ویروس سرورها و کلاینتها راهاندازی سیستم مانیتورینگ و مدیریت با ایجنت کاربران مبتنی بر پلتفرم Manage Engine Endpoint Protection
- ارتقا و جایگزینی سیستمهای کاربران در ادارات مرکزی، فرودگاه امام و شعب با سیستمهای اسمبلی 111 دستگاه
- جایگزینی سیستمهای کلاسهای آموزش و سیستمهای ترمینال و شعب با Thin Clientهای جدید 72 دستگاه
- جایگزینی مانیتورهای کاربران در ادارات مرکزی، فرودگاه امام و شعب با مانیتورهای جدید 488 دستگاه
- جایگزینی اسکنرهای کاربران در ادارات مرکزی، فرودگاه امام و شعب با اسکنرهای جدید 31 دستگاه
- جایگزینی کیبوردهای کاربران در ادارات مرکزی، فرودگاه امام و شعب با کیبوردهای جدید
- راه اندازی سرویس APN همراه اول برای دسترسی آسان به سامانه های شرکت
- تست و راه اندازی ارتباط با پیام رسان "بله" به منظور ارسال لینک های نظر سنجی مسافران
- تکمیل و تحویل سامانه مدیریت (AIS) – بازرگانی
- توسعه سامانه گزارشات توصیفی مدیریتی (BI) در حوزه مالی
- تشکیل جلسات تحلیل فرم های کاغذی به منظور پیاده سازی در قالب فرم های فرآیندهای الکترونیکی با واحدهای روابط عمومی، کیترینگ ، مهندسی و تعمیرات، ایمنی و ...
- تکمیل استقرار سامانه آرشیو الکترونیکی اسناد (واحدهای درخواست کننده، شعب )
- انتقال واحد چارلی چارلی هما به مرکز OCC بمنظور همگرایی عملیات پرواز و ارتباط با هواپیما
- راه اندازی دستگاه های جدید ثبت ورود خروج کارکنان در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره)
- دریافت فایروال های شعب داخل و نصب و راه اندازی 2 دستگاه فایروال با برند داخلی MITA بمنظور ارتقا امنیت سایبری "هما"
- استقرار و رفع مشکلات سامانه Maureva FlightOps , Crew Management
- راه اندازی و استقرار سخت افزار و سیستم تلفن
- آماده سازی زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری جهت جمع آوری سامانه قدیمی CICS با همکاری واحد مهندسی و تعمیرات
- اخذ سند املاک ساختمان اداری شیراز
- واگذاری املاک و اماکن استیجاری خالی در تهران و شعب از طریق برگزاری مزایده
- ثبت حواله های انبار – ثبت هزینه استهلاک و درآمدهای تحقق یافته 6 ماهه اول
- بازسازی ساختمان اختصاص یافته به آمادئوس
- فروش ضایعات کیترینگ ، آلومینیوم و لاستیک های فرسوده
- راه اندازی سه دستگاه اتوبوس پیشرو دیزل در فرودگاه بندر عباس
- بهره برداری از ماژول پایش برنامه تعمیراتی پیشگیرانه اتوبوس ها
- انتخاب پیمانکار پروژه دیوار پیرامونی
- جایگزینی لوله های پلی اتیلن به جای لوله های فلزی ( صرفه جویی برون رفت حرارتی)
- شناسایی و بازسازی قطعات متعلق به ماشین آلات فرسوده موجود
- اجرای عملیات آسفالت پارکینگ هواپیماهای ATR
- نصب تابلوی عمودی آشیانه هما در ایکا
- پروژه بازسازی ساختمان ترانسپورت
- پروژه بازسازی منازل سازمانی هما در ششصد دستگاه کیش
- بازسازی سوله تجهیزات کمکی در ایکا
- بازسازی واحد امور مسافرت
- انجام ۲۳ مورد ممیزی از شعب و ایستگاه هال داخل و خارج کشور به منظور حصول اطمینان از انطباق فرآیندهای عملیاتی با مقررات داخلی و بین المللی
- انجام ۶ مورد بازرسی های ایمنی (SIS) از ایستگاههای داخلی در راستای حصول اطمینان از انجام صحیح سیستم مدیریت ایمنی
- برگزاری ۸ نشست Safety Action Group در سطح Corporate
- انجام ۲۸ مورد MOC ارزیابی جهت برقراری پرواز در مسیر/ ایستگاه جدید
- برگزاری ۴ نشست RSM و بررسی رخدادهای مهم عملیاتی
- برگزاری ۳ نشست کمیته FDM برای نظارت بر عملیات پرواز از طریق آنالیز داده های پروازی و انجام ۱۰۱ مورد آنالیز داده های پروازی
- انجام ۸ گزارش Investigation متاثر از رخدادهای به وقوع پیوسته
- انجام ۳ بازرسی رمپ A/C Inspection قبل از پرواز به منظور اطمینان از ایمنی پرواز، انطباق با مقررات و کاهش نرخ SAFA
- انجام ۲۰ مورد بازرسی ایمنی از ایستگاه های درگیر در عملیات حج تمتع
-انجام مانور تمرین واکنش اضطراری در ایستگاه مهرآباد (ERP)
- انجام اقدامات عملیاتی مورد نیاز( MOC) و... جهت انجام پروازهای حج از فرودگاه طائف برای اولین بار
- تهیه نظامنامه یخ زدایی به صورت مستقل و برگرفته از نظامنامه های داخلی شرکت و به روز نمودن نظامنامه های ایمنی و تضمین کیفیت بر اساس آخرین مقررات
- افزایش پروازها به مقصد ترکیه بصورت دو پرواز در روز
-افزایش پروازها به مقصد امارات بصورت یک پرواز در روز
-شروع روند بهینه سازی قیمت بلیط با توجه به بازار و قیمت گذاری رقبا
- افزایش نسبی درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته
- بازنگری قوانین باشگاه مسافران کثیرالسفر در راستای جذب مسافر وفادار
- افزایش رضایت مشتری با بررسی و حل مشکلات بصورت ریشه ای در بخشهای مختلف
- برقراری تعامل با شرکای تجاری در بخش خصوصی در راستای همکاری بیشتر
- بازنگری و بهبود قرارداد خدمات ویژه به مسافران بیزنس کلاس و کثیرالسفر
- بررسی هزینه های شعب خارجی و تدوین راهکارهای کاهش هزینه هاپ
- برقراری فوق العاده بهره وری خاص در جهت ارتقای معیشت پرسنل
- تدوین شناسنامه های مشاغل اختصاصی هما و به روز رسانی شرایط احراز مشاغل متناسب با مدارک تحصیلی.
- برگزاری جلسات و مکاتبات متعدد در جهت اصلاح ساختار کلان شرکت، اصلاح حقوق و دستمزد و خروج شرکت از شمول واگذاری و مستثنی شدن از قانون مدیریت خدمات کشوری
- ساماندهی کارکنان شرکت پیمانکار ضمن تجمیع کلیه قراردادها در قالب شرکت اندیشه سبز و ارتقای سطح معیشت این کارکنان
- ترمیم سطح معیشت پرسنل بازنشسته با افزایش ۷۰ درصدی پرداختی رفاهی به این عزیزان
- ارتقای کیفیت خدمات بیمه درمانی پرسنل شاغل و بازنشسته از طریق عقد قرارداد با گستره و تعرفه های مناسب با بیمه ایران
- پس گرفتن ۱۱۶۸۰ متر مربع زمین هما در مجتمع رامسر
- پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیونی ۴ درصد برای فرزند آوری و ۲۰۰ میلیونی برای کسانی که ازدواج نموده اند از محل بانک مهر
- عقد قرارداد با شرکت ایز ایران برای عضویت همکاران و خرید اقساطی از محل اپلیکیشن هما کارت از مراکز طرف قرارداد
- اقدامات متعدد فرهنگی و ورزشی مثل تجهیز سالنهای ورزشی، برگزاری تورهای گردشگری و انعقاد تفاهم نامه با مراکز اقامتی در کل کشور
- تجمیع و به روزرسانی اطلاعات نیروی انسانی با تاکید بر ساماندهی اطلاعات مرتبط با کارکنان شرکتی و انجام اقدامات مقدماتی برای تهیه داشبوردهای مدیریتی
- بازدید از شعبات مشهد، اصفهان و شیراز به منظور عارضه یابی و انجام اقدامات اصلاحی و رسیدگی به درخواستهای کارکنان
- تشکیل پرونده گزینشی برای نیروهای قراردادی و شرکتی شاغل در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
- تعویض سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری هسته گزینش ( سیستم ها متعلق به ۲۰ سال پیش بوده است )
- هماهنگی با هیئت مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی و نصب بروزترین نرم افزار های مورد تأیید هیأت عالی گزینش کشور در سیستم گزینش هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران .
- دیدار و تکریم از خانواده های معظم شهدا ء ، جانبازان و آزادگان با حضور مدیریت محترم عامل
- برگزاری جلسه دیدار صمیمانه تعدادی از جانبازان و ایثارگران بازنشسته هما با مدیریت محترم
- ارائه تسهیلات به جانبازان و ایثارگران شاغل و بازنشسته از طریق بنیاد شهید و امورایثارگران به تعداد ۵۰ نفر
- دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارکران و بررسی مشکلات جانبازان و ایثارگران هما
-ارائه خدمات بیمه ای (بیمه دی) به جانبازان و ایثارگران و حضور نماینده بیمه مربوطه در ساختمان آموزش هواپیمایی جمهوری اسلامی و صندوق بازنشستگی هما به منظور تسریع در پرداخت .
- دیدار با رئیس کمیسیون عالی پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارکران جهت کمک و تسریع در احراز پرونده های پزشکی
- بدرقه جانبازان قطع نخاع به سرزمین وحی با هواپیمایی هما و اهدا هدیه وگل به تعداد ۱۰۰ نفر.
- برگزاری مسابقه نقاشی ویژه فرزندان همکاران همایی با موضوع جنگ ۱۲ روزه رژیم غاصب صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی
- بازطراحی نمای فضاهای هما در فرودگاه مهرآباد و یکپارچهسازی تابلوهای بخش بار مهرآباد
- تولید و توزیع هدیه اختصاصی کودکان هما بر پروازهای مسافری
- ساخت مجموعه تصویری "هما تاک" و گزارشهای چندرسانهای فعالیتها
- توسعه مدل هوش مصنوعی جنریتیو بر بستر پیامرسان بله و تدوین نقشه راه هوش مصنوعی هما
- انعقاد تفاهم نامه ها از جمله تفاهمنامه همکاری با کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران ، وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایعدستی و سازمان اقتصادی کوثر
- ساماندهی انبار روابط عمومی بر اساس مدل ایمنی، فرآیند و استاندارد ISO
- کسب گواهینامه استاندارد بینالمللی ISO 9001 در مدیریت کیفیت روابط عمومی هما
- دریافت نشان طلایی روابطعمومی ایران بهعنوان روابطعمومی برتر کشور
-برگزاری برنامه رونمایی ملی از دو فروند هواپیمای ایرباس 330 در آشیانه مرکزی هما
- بازطراحی محتوای دیجیتال هما بر پایه تفکیک مخاطبان و تولید هدفمند
- برنامه تکریم مخاطب دیجیتال و ساماندهی امنیتی بسترهای ارتباطی هما در شبکههای اجتماعی
- ساماندهی نظرسنجی های درون پروازی آنلاین و نسخه چاپی
- ساماندهی محتوای فارسی و انگلیسی سایت iranair.com و بازپس گیری دامین iranair.ir
- ثبت خرید و هزینه انبارهای فنی و ثبت سندهای حسابداری 6 ماهه و اصلاح فرآیند انبار
- ایجاد روابط بین اسناد از درخواست کالا و گزارش به مرگز هزینه
- ایجاد کاربرگ جهت کنترل مالیات حقوق و دستمزد 1404
- ایجاد و کنترل سامانه مودیان در جهت استفاده از اعتبار مالیاتی
اهم اقدامات حقوقی در پروندههای اخیر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
الف - حوزه دعاوی
۱. شرکت افق سیر آریا
خواهان : شرکت افق سیر آریا
خوانده : شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
خواسته : ابطال ضمانتنامه، مطالبه خسارت
نتیجه : صدور حکم بدوی علیه هما بالغ بر قریب به ۱۰ میلیارد تومان و صدور حکم تجدیدنظر و قطعی له هما مبنی بر رد دعوا
۲. شرکت حدیقه پرواز ماهان
خواهان : شرکت حدیقه پرواز ماهان
خوانده : شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
خواسته : مطالبه وجه
نتیجه : صدور حکم بدوی علیه هما بالغ بر قریب به ۴ میلیارد و پانصد میلیون تومان در سال ۹۷ به انضمام خسارت تاخیر تادیه و صدور حکم تجدیدنظر و قطعی له هما مبنی بر حکم بر بیحقی خواهان
۳. شرکت گیمگام
خواهان : شرکت گیمگام (مستقر در سوئد)
خوانده : شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
خواسته : مطالبه وجه
نتیجه : صدور حکم بدوی علیه هما بالغ بر قریب به یک میلیون و سیصد هزار دلار و صدور حکم تجدیدنظر و قطعی مبنی بر رد دعوا
۴. آژانس قصر شیرین
خواهان : آژانس گردشگری قصر شیرین
خوانده : شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
خواسته : استرداد لاشه چک
نتیجه : صدور حکم قطعی له هما مبنی بر قرار ارجاع به داوری
۵. شرکت هواپیمایی تابان
خواهان : شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
خوانده : شرکت هواپیمایی تابان
خواسته : مطالبه وجه چک، مطالبه خیارت تاخیر تادیه
نتیجه : صدور حکم قطعی له هما بالغ بر قریب به ۱۰ میلیارد تومان
۶. حمید سعادتیان
خواهان : شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
خوانده : حمید سعادتیان
خواسته : مطالبه خواب هواپیما
نتیجه : صدور حکم قطعی له هما بالغ بر قریب به ۱۵۰ هزار دلار
مجموعا: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان نفع هما
ب- حوزه قراردادها:
۱-قراردادهای داخلی: بیش از صد قرارداد انجام شده
۲-قرارداد حج تمتع
3-قرارداد فروش قطعی صندلی به منطقه آزاد اقتصادی انرژی پارس
۴-قرارداد تعمیر موتور ایران ایرتور
۵-قرارداد مشارکت عمومی و خصوصی
ج- حوزه بیمه
1- انجام پوشش های بیمه ای مورد نیاز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از جمع آوری اطلاعات مورد نیاز تا نظارت بر صدور بیمه نامه ها
2- مذاکره با شرکت بیمه در جهت اعمال تخفیف در بیمه نامه های فقدان گواهی پرواز، عمر و حوادث کارکنان و بازنشستگان و بدنه خودروهای هما و پیگیری تا حصول نتیجه
3- دریافت بالغ بر 140 فقره خسارت عمر و حوادث و سایر رشته ها از شرکت بیمه
4- رسیدگی به بیش از 500 فقره پرونده خسارت بارو جامه دان