| کد خبر ۳۰۹۲۰۲
کپی شد

◄ افزایش ظرفیت جاده ساحلی خزر؛ مقدم تر بر ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران شمال

محمد اسمعیل علیخانی معتقد است: افزایش ظرفیت جاده ساحلی دریای خزر و قطعه ۳ آزادراه تهران شمال به ضرورت باید همزمان اتفاق بیفتد و البته جاده ساحلی تقدم اجرایی دارد.

افزایش ظرفیت جاده ساحلی خزر؛ مقدم تر بر ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران شمال
تین نیوز |

یک کارشناس   در خصوص ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران شمال گفت:  افزایش ظرفیت جاده ساحلی دریای خزر و منطقه ۳ آزادراه تهران شمال به ضرورت باید همزمان اتفاق بیفتد و البته جاده ساحلی تقدم اجرایی  دارد.

به گزارش تین نیوز ، محمد اسمعیل علیخانی افزود:   آزادراه تهران چالوس قسمت مهمی از راه تهران شمال و   چالوس یکی از نقاط عبور  آن است.

وی افزود: با بررسی حوزه نفوذ   آزادراه فوق، مشخص می شود مسافران  از تهران  تا رامسر در غرب و بابلسر در شرق این محور را مورد استفاده قرار می دهند.

  علیخانی تاکید کرد: فاصله بین چالوس  تا رامسر  حدود۸۰ کیلومتر و  تا بابلسر  حدود۱۲۸  و جمع  طول این دو  قطعه    راه ساحلی۲۰۸ کیلومتر است.

وی با بیان این که ترافیک راه ساحلی از رامسر  به طرف بابلسر مرتبا افزایش می یابد، اظهار کرد:  با رفع گلوگاه موجود در   منطقه ۳ آزادراه تهران چالوس [(حد فاصل پل زنگوله   تا پل زغال   یا مرزن آباد ،پر هزینه ترین  والبته طولانی ترین  ، ذو عارضه ترین منطقه ( سیاه بیشه و ضرورت  تقلیل ارتفاع زیاد  درطولی کوتاه و.. )]،  تعداد وسایط نقلیه ورودی به چالوس چند برابر و راهبندان های شدیدتر به وجود خواهد آمد.( هم اکنون هم در روزهای تعطیل  راهبندان در طرفین چالوس شکل می گیرد.)

علیخانی با بیان این که موضوعات  زیادی در این زمینه وجود دارد،تاکید کرد: به طور خلاصه باید گفت نوار ساحلی حد فاصل رامسر تا بابلسر بسیار باریک  بوده و در قسمت هایی فاصله   ساحلی دامنه کوه( همین طور راه ساحلی و دریا)  به حداقل ممکن می رسد، این قطعه  ،زیباترین و آسیب پذیر ترین  منطقه  در کل ساحل  دریای خزر  است.

وی گفت:  رفع گلوگاه  در محور ورودی  موجب  افزایش تقاضا و بروز راهبندان های طولانی در راه ساحلی به خصوص ضلع شرقی خواهد شد.

 او افزود: تقاضای سفر فعلی به انداره کافی مشکل  آقرین بوده ،  تجارت زمین  ناموجه  ترین شکل تغییر کاربری و توسعه را در این  باریکه رقم  زده و درغیبت شبکه  فاضلاب،  جمع   آوری زباله  و البته  ترافیک و راهبندان ممت،  هوای  این منطقه را  آلوده تر کرده و البته بیم    به مخاطره افتادن  سلامت  آب دریا  نیز مطرح است هرچند درحال حاضر هم خبرهایی درمورد  آلودگی هوای نوشهر و چالوس به گوش می رسد.

علیخانی تاکید کرد: با توجه به موضوعات مطرح شده،  افزایش ظرفیت راه ساحلی و  منطقه ۳  آزادراه تهران شمال، به ضرورت  باید همزمان اتفاق بیافتد  و البته  راه ساحلی تقدم اجرایی  دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.