◄ روش ثبت شکایت از عدم پرداخت کرایه حمل کالا و دریافت کمیسیون اضافه در سامانه استعلام رانندگان
هر راننده کامیون می تواند با استفاده از سامانه استعلام رانندگان در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شکایت خود را از پرداخت نشدن کرایه حمل کالا، دریافت کمیسیون اضافه و سوءاستفاده از کارت هوشمند راننده در این سامانه ثبت کند.
فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا از امکان ثبت شکایت توسط رانندگان کامیون در سامانه استعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خبر داد.
به گزارش تین نیوز ، سید فخرالدین شریعتی گفت: رانندگان کامیون می توانند شکایات خود را در سه موضوع: پرداخت نشدن کرایه، دریافت کمیسیون اضافه و سوءاستفاده از کارت هوشمند راننده در این سامانه ثبت کنند.
این راننده کامیون تاکید کرد: ثبت شکایت از طریق سامانه استعلام در وضعیت فعلی سریعتر و مؤثرتر از سامانه ۱۴۱ عمل میکند.
وی افزود: البته رانندگان کامیون همچنان امیدوار هستند سامانه پاک عملیاتی شود تا دیگر نیازی به ثبت چنین شکایاتی نباشد.
وی در ادامه نحوه ثبت شکایت در سامانه استعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را به شرح زیر توضیح داد:
۱. ورود به درگاه استعلام سازمان راهداری
۲. وارد کردن کد ملی و شماره موبایل ثبتشده
۳. دریافت و وارد کردن کد تأیید پیامکی
۴. ورود به بخش اسناد حمل
5. مشاهده مجموع بارنامههای ثبتشده راننده در طول هر سال
۶. انتخاب ماه مورد نظر
۷. باز کردن بارنامه مورد نظر
۸. انتخاب گزینه «ثبت شکایت»
۹. ثبت موضوع شکایت و دریافت کد رهگیری پیامکی
شریعتی در پایان اظهار امیدواری کرد این سامانه بهطور کامل و ثابت فعال بماند تا از حقوق رانندگان و کامیونداران بهدرستی صیانت گردد.