| کد خبر: 227550 |

◄ حمل ارزان کالا چه تبعاتی برای کامیونداران خود راننده دارد؟

یک کامیوندار خود راننده و دانش آموخته مهندسی صنایع گفت: ماه هاست با پیگیری نه چندان کامل نمایندگان صنفی شاخص تن-کیلومتر روی عدد ۲۴۰۰ ریال ثابت مانده است.

تین نیوز

یک کامیوندار خود راننده و دانش آموخته مهندسی صنایع گفت: ماه هاست با پیگیری نه چندان کامل نمایندگان صنفی شاخص تن-کیلومتر روی عدد ۲۴۰۰ ریال ثابت مانده است.

به گزارش تین نیوز، آرش جلیلی افزود: وقتی این شاخص را برای ۲۲ تن بار تبدیل به دلار کنیم به این نتیجه می رسیم که هزینه حمل ۲۲ تن بار در هر کیلومتر ۲۱ صدم دلار یا 0.21$ یا ۲۱ سِنت می باشد که این مقیاس در سطح جهانی ۱.۶۶ دلار است.

وی ادامه داد: شاید هیچ جایی را نتوان یافت که رانندگان آن با شاخص ۲۱ سِنت بار حمل کنند بنابراین می توان گفت ما یک «حمل و نقل ۲۱ سِنتی هستیم».

وی با بیان این مطلب در رسانه های اجتماعی، تبعات این حمل و نقل ۲۱ سِنتی را به شرح زیر برشمرد:

۱- فرسودگی ناوگان: زیرا کامیون با مقیاس جهانی فروخته می شود و ما ۲۱ سِنتی ها توان خرید کامیون نو نداریم.

۲- فرسودگی لاستیک و قطعات و کاهش ایمنی به طرزی فاجعه بار: در کشورهایی که مقیاس 1.66 دلار را برای کرایه دریافت می کنند لاستیک برند اتفاقا ارزانتر از ایران است. ما مجبوریم با ۲۱ سِنت کرایه خود لاستیک چینی بی کیفیت آن هم پس از چند دست واسطه و گمرکی بخریم. کامیونداران 1.66 دلاری لاستیک میشلن را ۳۰ درصد که شد تعویض می کنند ولی ما ۲۱ سِنتی ها باید لاستیک چینی را تا سیم آخر مصرف کنیم.

۳- اتحادیه های ضعیف: کامیونداران 1.66 دلاری با اتحاد شرکتی یا خود مالکی اتحادیه های قوی تشکیل می دهند اما ما ۲۱ سِنتی ها بیشتر دنبال پرداخت اقساط می دویم. یک باره به خود می آییم می بینیم کسی شده نماینده کامیونداران که یک خاور ۶۰۸ هم نداشته است و همین گونه افراد مزید بر علت می شوند که صنف کامیوندار در وضعیت فقر و بی عدالتی غوطه ور باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    درست است افراد بی سواد وکم تجربه نه دفاع از راننده می کنند فقط دلشان خوش است ریاست می کنند هنوز بعد از سالها نتوانستند سنوات 72تا80راحتی باگرفتن مبلغی از خود راننده به سرانجام برسانند کرایه را بافرمول درست کنند اینها نماینده گان ماهستند اگر حرف زن بودن دبیر انجمن وبقیه اعضا ی انجمن ها تاالان همه مشکلات لاستیک سختی کار سنوات لوازم تن برکیلو متر حل شده بود ای کاش افراد کاردان ودلسوز باسواد حرف زن نماینده راننده گان در انجمن صنفی ها می شدند