| کد خبر: 218454 |

◄ مشکل کم‌کاری شهرداری‌ها در ساماندهی استراحتگاه رانندگان در پایانه‌ها

در حالی که رئیس پلیس راه البرز خواب آلودگی راننده را علت اولیه واژگونی اتوبوس در آزاد راه کرج-قزوین که صبح روز جمعه 14 شهریور رخ داد، اعلام کرد، یک فعال صنفی بخش حمل و نقل مسافری معتقد است خواب آلودگی رانندگان تابع شرایطی است که به خود آنان ارتباط مستقیم ندارد.

تین نیوز

در حالی که رئیس پلیس راه البرز خواب آلودگی راننده را علت اولیه واژگونی اتوبوس در آزاد راه کرج-قزوین که صبح روز جمعه 14 شهریور رخ داد، اعلام کرد، یک فعال صنفی بخش حمل و نقل مسافری معتقد است خواب آلودگی رانندگان تابع شرایطی است که به خود آنان ارتباط مستقیم ندارد.

به گزارش تین نیوز، صبح جمعه 14 شهریور سرهنگ رضا گودرزی رئیس پلیس راه البرز از واژگونی یک دستگاه اتوبوس در لاین جنوبی آزادراه کرج-قزوین و درمحدوه خور در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

وی در مورد علت این حادثه گفت: طبق بررسی اولیه، خواب آلودگی راننده علت واژگونی اتوبوس حادثه دیده در آزاد راه کرج-قزوین است.

مختار داوودی، عضو هیئت‌ مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور در مورد اعلام خواب آلودگی راننده به عنوان دلیل این رخداد از سوی پلیس، خاطرنشان کرد : هر حادثه رانندگی عللی دارد و خطای انسانی از جمله خواب آلودگی هم از جمله علت‌های وقوع یک حادثه است.

وی افزود: یکی از دلایلی که موجب می‌شود راننده اتوبوس امروز خواب زده باشد این است که با وجود انواع سرعت‌گیر صوتی و شوکی نمی‌تواند در خوابگاه اتوبوس بخوابد، در پایانه‌ها هم یا استراحتگاه وجود ندارد اگر هم باشد هزینه می‌گیرند و یا به بهانه کرونا تعطیل شده‌اند.

این راننده اتوبوس تاکید کرد: متاسفانه متولی خوابگاه‌ها که شهرداری‌ها در پایانه‌ها هستند کم کاری می‌کنند و شاید هم از میزان اهمیت استراحتگاه رانندگان اطلاع ندارند.

داوودی گفت: در شهرهایی که پایانه مسافری وجود ندارد نیز شرکت‌های حمل و نقل موظف به ایجاد استراحتگاه هستند.

وی افزود: لازم است در هر پایانه سرای رانندگان ایجاد شود یعنی مجموعه استراحتگاه (اتاق خواب، حمام، سرویس بهداشتی  ولابی نشیمن) و تنها یک اتاقک محل خواب نباشد.

به گزارش تین نیوز، این راننده اتوبوس عنوان کرد: بدین ترتیب خود راننده نیز قربانی تصمیمات اشتباه مجریان و متولیان می شود.

این عضو هیئت‌ مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور افزود: معتقدم در زمان رسیدگی به تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی، پلیس باید به این گزینه هم توجه کند که اگر علت حادثه خواب آلودگی راننده است بازدیدی از استراحتگاه رانندگان انجام شود و اگر خوابگاه مورد نظر سازمان راهداری مهیا نبود، متولیان را هم درصدی در تصادفات مقصر اعلام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.