| کد خبر: 208777 |

◄ تعریض مسیر دوچرخه‌سواری در برلین و تهدید جدید برای تهران

در حالی‌که شهرداری برلین (شهری در آلمان) طرح تعریض مسیرهای دوچرخه‌سواری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را اجرایی کرده، یک کارشناس حمل و نقل امیدوار است اجرای این طرح موجب این‌که برخی مهندسان مشاور و پیمانکاران به دنبال اجرای آن در تهران برای جیب خود باشند، نروند زیرا برلین با تهران متفاوت است.

تین نیوز

در حالی‌که شهرداری برلین (شهری در آلمان) طرح تعریض مسیرهای دوچرخه‌سواری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را اجرایی کرده، یک کارشناس حمل و نقل امیدوار است اجرای این طرح در تهران موجب نشود برخی مهندسان مشاور و پیمانکاران  تنها به فکر جیب خود باشند، زیرا برلین با تهران متفاوت است.

به گزارش تین نیوز، به دنبال شیوع بیماری کرونا، شهرداری برلین پروژه آزمایشی تعریض مسیرهای دوچرخه‌سواری را اجرا و برای این کار از معابر ماشین‌رو استفاده کرده است.

بر اساس آن‌چه یورو نیوز نوشته «هدف از این اجرای این طرح کمک به افزایش فاصله اجتماعی بین دوچرخه‌سواران در بحبوحه شیوع کرونا است».

این رسانه تاکید کرده است: روزانه بیش از ۵۰۰ هزار دوچرخه در مسیرهای شهر برلین تردد می‌کنند و این شهر بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری دارد و طبق آمار ۱۵ درصد از اهالی از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل اول خود یاد می‌کنند.

به گزارش تین نیوز، به دنبال انتشار این خبر، یک کارشناس حمل و نقل در شبکه‌های اجتماعی نوشت: امیدوارم بعضی مهندسان مشاور خاص و پیمانکاران با این استدلال، دنبال پروژه‌های جدید نباشند زیرا برلین هیچ ربطی به تهران ندارد. هرچند آنهایی که دنبال طرح توسعه دوچرخه در تهران هستند موفق به اخذ مصوبه آن شده‌اند.

علی خاکساری بیان کرد: برخی از پروژه‌های شهرداری تهران (از جمله پروژه‌های حمل و نقلی) عرضه محور است نه تقاضا محور. یعنی عده‌ای خاص (مهندسین مشاور و پیمانکاران خاص) صرفاً برای گرفتن پروژه با مدیران یا واسطه‌ها ارتباط برقرار کرده و آن‌چه که خودشان می‌خواهند انجام دهند را به‌عنوان نیاز مطرح کرده و قراردادها منعقد می‌شود.

او با تاکید بر اینکه حتی در این آشفته بازار کرونا بازار این کارها گرم گرم است، افزود: پس پیدا کنید کسی که در  مورد پل صدر و یا مسیر دوچرخه در خیابان کارگر و خیابان کریمخان و یا خانه‌های دوچرخه و تمام هزینه‌هایی که انجام شد و هزاران پروژه و طرح دیگر که به گفته برخی مدیران با مشکلاتی مواجه‌اند؛ پاسخگو باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.