| کد خبر: 196448 |

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور مطرح کرد:

◄ پیشنهاد معافیت یا تخفیف در پرداخت عوارض ناوگان عمومی جاده‌ای

با توجه به وضعیت سخت معیشتی رانندگان حمل و نقل عمومی، ناوگان عمومی یا از پرداخت عوارض معاف شود و یا پرداخت عوارض آنها شامل تخفیف باشد.

تین نیوز

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور پیشنهاد داد با توجه به وضعیت سخت معیشتی رانندگان حمل و نقل عمومی، ناوگان عمومی یا از پرداخت عوارض معاف شود و یا  پرداخت عوارض آنها شامل تخفیف باشد.

به گزارش تین نیوز، حمید حسین‌زاده به خبرنگار این شبکه خبری گفت: یکی از مشکلاتی که اخیراً برای رانندگان عمومی پیش آمده، این است که به یک‌باره مبالغ بالایی بابت بدهی عوارض ازادراه‌ها از طریق پیام به رانندگان سواری کرایه اعلام شده که باید پرداخت نمایند.

بیشتر بخوانید: نرخ عوارض آزادراه‌های کشور در سال 98 اعلام شد

وی افزود: این در حالی است که رانندگان گمان می‌کردند به‌واسطه عمومی بودن پلاک و خدماتی بودن شغل‌شان، از این عوارض معاف هستند و اکنون مانده‌اند که این مبالغ بالا را که بعضاً در حد در آمد یک ماه راننده است، چگونه پرداخت نمایند؟

به گزارش تین نیوز، این فعال صنفی تاکید کرد: در این خصوص مقصر اصلی متولی این امور یعنی وزارت راه و شهرسازی است که اطلاع‌رسانی کافی نکرده و اخیراً هم اقدام به افزایش ۲۰ درصدی عوارض نموده که ضربه‌ای بر پیکر رنجور حمل و نقل عمومی است.

حسین‌زاده گفت: با توجه به شرایط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری، لازم است وزارت راه با توجه به وضعیت سخت معیشتی رانندگان و به منظور حمایت از این بخش، ناوگان عمومی را یا از پرداخت عوارض معاف کند و یا حداقل به مقدار چشمگیری آن را کاهش دهد.

یک راننده سواری کرایه نیز گفت: طرح‌های کارشناسی نشده مختلف برای خودروهای شخصی و عدم تفکیک آنها از ناوگان عمومی، موجب تنگ‌تر شدن حلقه محاصره مشکلات برای رانندگان پلاک «ع» شده که حتی خودروهای پلاک «ت» هم با آنها مواجه نیستند.

او خاطرنشان کرد: عوارضی‌های شهرستان‌ها یکی از این مشکلات است و کسی به این موضوع فکر نمی‌کند که این هزینه‌ها از جیب راننده پرداخت می‌شود تا جایی که این هزینه‌ها از جمله کمیسیون، سوخت، هزینه بیمه و غیره، فعالیت خودروهای مسافری بین‌شهری را کاملاً غیر اقتصادی کرده است.

این راننده افزود: متولیان صنعت حمل و نقل نیز  موازی‌سازی شده و تداخل مسئولیت دارند به‌طوری‌که دست‌آخر هیچ‌کدام مسئولیت گردن نمی‌گیرند و فقط هر روز دستورالعمل‌های عجیب صادر می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: اگر متولیان امر و مسئولان قصد ادامه حضور ناوگان پلاک «ع» در جاده‌ها را دارند باید قبل از این‌که ناوگان موجود که هزینه‌های زیادی برای نوسازی آن انجام شده فرسوده و نابود شود، فکری اساسی بکنند وگرنه خیلی زود دوباره رانندگان می‌مانند و خودروهای کاملاً فرسوده که توان نوسازی ناوگان خود را با هیچ مقدار وام و تسهیلاتی نخواهند داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سامان 0 0

    سلام
    موضوع خوبی بود و نیازمند توجه مسئولین راه