| کد خبر: 180435 |

◄ چرا مماشات و حمایت از خودروهای مسافربر شخصی؟

ثبت ساعت در تمام قرارگاه‌های مسیر هیچ‌گونه توجیه قابل قبولی ندارد و قبلا هم این کار در مبدا ومقصد صورت می‌گرفت.

تین نیوز

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور معتقد است سیاست مسئولان در خصوص فعالیت مسافربرهای شخصی، مماشات کامل و در برخی موارد حمایت از آنها است.

به گزارش تین‌نیوز، حمید حسین‌زاده این مطلب را در پاسخ به انتقاد جمعی از رانندگان سواری کرایه برون‌ شهری به فعالیت گسترده خودروهای شخصی در اطراف پایانه‌ های مسافری،  بیان کرد و گفت:  این در حالی است که برخی ارگان‌ها نیز با مقررات دست و پای رانندگان سواری کرایه را بسته و میدان را برای تاخت و تاز شخصی‌های مسافربر باز می‌گذارند.

وی افزود: برای نمونه می‌توان به الزام ثبت ساعت سواری کرایه در همه پاسگاه‌ های مسیر توسط پلیس راهور اشاره کرد که نتیجه‌اش ایجاد نارضایتی در مسافران سواری به‌ واسطه معطلی و توقف‌های زیاد خودروی سواری کرایه و سوق یافتن مسافران این خودروها به‌سوی استفاده از مسافربرهای شخصی است.

این فعال صنفی گفت: این در حالی است که ثبت ساعت در تمام قرارگاه‌ های مسیر هیچ‌ گونه توجیه قابل قبولی ندارد و قبلا هم این کار در مبدا و مقصد صورت می‌گرفت.

او خاطرنشان کرد: در این زمینه تقاضای ما از فرماندهی محترم راهور این است که دستور بدهند ثبت ساعت به‌مانند سابق فقط مبدا و مقصد باشد.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی بخش سواری کرایه اظهار داشت: واضح است با توجه به‌شرایط اقتصادی کشور وضعیت ما اگر بدتر از این نشود بهتر نخواهد شد.

او خاطرنشان کرد: متاسفانه موضوع یکی دو تا مشکل و یا فقط کمبود لاستیک و لوازم نیست بلکه صحبت از بی‌اعتنایی و ندیدن یک قشر زحمتکش است که صدای خرد شدن استخوان‌هایشان در زیر بار مشکلات فراوان و تلنبار شده،  بلند شده است ولی این صدا نه تنها به‌گوش سنگین مسئولان نمی‌رسد بلکه چشمشان نیز از دیدن این قشر مستاصل غافل است.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: در چنین شرایطی در درجه نخست اتحاد و ایجاد تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی واقعی که از افراد دلسوز و شجاع درون رانندگان پدید آید و با چنگ و دندان دنبال احقاق حقوق پایمال شده این صنف باشد ضروری است.

به گزارش تین‌نیوز، حسین‌زاده تاکید کرد: البته انجمن و کانون و اتحادیه کم نداریم ولی به‌خاطر عدم حساسیت رانندگان و عدم حسابرسی از آنها و مطالبه نکردن عملکردشان، این نوع انجمن‌ ها تغییر ماهیت داده و به مکانی برای کسب درآمد و تشکلی فرمایشی که وظیفه اصلی شان بله قربان گویی است، تبدیل شده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.