| کد خبر: 196291 |

◄ هزینه توزیع لاستیک دولتی به عهده کیست؟

به نظر خودتان شما به چه کسانی خدمات می‌دهید؟ وزارت صنعت، معدن، تجارت، سازمان راهداری، صنایع لاستیک سازی، لاستیک فروش، یا راننده؟

تین نیوز

پس از تشدید تحریم‌ها و به تبع آن افزایش نرخ ارزهای خارجی، افزایش قیمت اقلام مصرفی رانندگان از قبیل لاستیک، روغن، لوازم و قطعات یدکی، در نهایت منجر به اعتراض رانندگان در خرداد ماه سال 1397 شد.

در این اثنا، مسئولان دولتی با هدف رفع مشکلات رانندگان به موضوع ورود نمودند اما به‌دلیل کوتاهی رانندگان و عدم مشارکت در کارهای گروهی و عضویت در انجمن‌های صنفی رانندگان، افرادی تحت عنوان هیئت مدیره در راس تشکل‌های صنفی مرتبط با رانندگان قرار می‌گیرند که به‌دلیل عدم آگاهی از قوانین، مقررات و ضوابط دچار ضعف در پیگیری مطالبات، مشکلات شده وخواسته‌های اساسی رانندگان را به بیراهه بردند و خواسته‌های اساسی رانندگان را در حد 2 حلقه لاستیک چینی بی‌کیفیت تنزل دادند و در نهایت به صدور حواله لاستیک و دریافت مبلغی تحت عنوان ارائه خدمات رضایت دادند.

بیشتر بخوانید:

در این میان عده‌ای فرصت‌طلب و سودجوی داخلی نسبت به احتکار اقلام مصرفی ناوگان حمل کالا، به‌خصوص لاستیک که بیشتر از بقیه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و کمبود آن بیشتر خودنمایی می‌کرد، اقدام کردند.

نکته جالب توجه که متاسفانه به هر دلیلی مورد توجه مسئولان دولتی و نه تشکلات رانندگان و خود رانندگان قرار نگرفت، این بود که سالیان سال است اکثر اقلام مصرفی ایران در بسیاری از زمینه‌ها از کشور چین تامین می‌شود.

هیچ‌کس فکر نکرد درست است که آمریکا و اروپا ایران را تحریم کرده است، ولی چین که با ایران مشکلی ندارد و تازه فرصت خوبی به‌دست آورده است تا بیشترین استفاده را از این موقعیت استثنایی ببرد.

 متاسفانه هیئت مدیره تشکل‌های مرتبط با رانندگان به خصوص کانون کارفرمایی کامیونداران و کانون کشوری رانندگان با بزرگ نمایی کمبود لاستیک در این ارتباط نقش مهمی ایفا نمودند.

حال پرسشی اساسی مطرح می‌شود؟ چه اتفاق خاصی افتاد که بازار اشباع و کمبود لاستیک بر طرف شد؟ آیا تحریم‌ها بر طرف شد؟

 اکنون هیئت مدیره تشکل‌های رانندگان، به کارمندان ارباب صنایع لاستیک و نمایندگی‌ها و لاستیک فروش تبدیل شده‌اند و به ارائه حواله لاستیک تحت عنوان ارائه خدمات به رانندگان و گرفتن مبالغی دل خوش کرده‌اند.

تاریخ حمل و نقل ایران، نشان داده است که رانندگان به‌دلیل عدم آگاهی از حقوق خود و عدم مشارکت در کارهای گروهی اجازه سواستفاده به همگان را داده‌اند، ولی از هیئت مدیره تشکلات رانندگان انتظار است هزینه خدمات خود را از کسانی که به ایشان خدمات می‌دهند دریافت کنند، نه از راننده.

در اینجا پرسشی از هیئت مدیره تشکل‌های رانندگان دارم؟ به نظر خودتان شما به چه کسانی خدمات می‌دهید؟ وزارت صنعت، معدن، تجارت، سازمان راهداری، صنایع لاستیک سازی، لاستیک فروش، یا راننده؟

 انجمن کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران در اعتراض به این رفتار تشکل‌های صنفی نامه‌ای تقدیم ریاست محترم سازمان راهداری نموده و خواستار رسیدگی عاجل به موضوع شده و منتظر نتیجه پیگیری است.

*رییس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران
** این یادداشت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.