| کد خبر: 194015 |

◄ محدودیت‌های استفاده از دوچرخه‌ در مترو؛ امکانات فراهم نیست

به دلیل محدود بودن خطوط مترو و عدم تناسب آنها با جمعیت شهر تهران، واگن‌های مترو بسیار شلوغ هستند و حتی دوچرخه تاشو هم به‌سختی امکان حمل دارد.

تین نیوز

چندی پیش یک کارشناس حمل ونقل در مورد محدودیت استفاده از دوچرخه سنتی در مترو پیش بینی کرد این محدودیت موجب شود مترو با استقبال زیادی از طرف دوچرخه سواران مواجه نشود.

به گزارش تین نیوز، سعید قصابیان به این شبکه خبری گفت: یکی از شروط استفاده از دوچرخه در مترو، تاشو بودن آن است، این در حالیست که بر خلاف بسیاری از دیگر شهرهای جهان استفاده از دوچرخه تاشو در کشور ما رایج نیست.

پس از انتشار این مطلب، برخی کارشناسان حمل ونقل در شبکه های اجتماعی به بیان دیدگاه های خود در این زمینه پرداختند.

بیشتر بخوانید: سه راهکار برای افزایش استقبال دوچرخه سواران از مترو

آرش بختیاری گفت: همیشه از کشورهای دیگر الگو می گیریم و فکر می کنیم با تقلید می توانیم شبیه آنها باشیم، غافل از این که به همه جوانب طرح توجه کافی نکرده ایم. در متروی استکهلم، پاریس و ... واگن هایی وجود دارد که مخصوص ورود دوچرخه است اما در این واگن ها تمهیدات خاصی در نظر گرفته شده از جمله این که یک ردیف صندلی به کلی حذف شده است. بنابراین حتی استفاده از دوچرخه تاشو هم با توجه به ازدحام جمعیت مترو تهران، اشتباه است.

مهتا میرمقتدایی نیز تاکید کرد: معتقدم این کار، اقدامی خوب، ولی نیازمند پیش زمینه و تاسیسات پشتیبان است.

وی افزود: تعداد مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در تهران بسیار محدود است، برای حمل دوچرخه به داخل ایستگاه باید پله برقی یا آسانسور موجود باشد که در همه ایستگاه ها وجود ندارد، از همه مهم تر این که به دلیل محدود بودن خطوط مترو و عدم تناسب آنها با جمعیت شهر تهران، واگن های مترو بسیار شلوغ هستند و حتی دوچرخه تاشو هم به سختی امکان حمل دارد.

وی خاطرنشان کرد: حمل دوچرخه به داخل مترو نیازمند فضای خالی و همچنین واگن های مجهز و متناسب با آن است که این هم فعلا وجود ندارد و در واقع شرایط فعلی مترو و همچنین امکانات دوچرخه سواری در شهر تهران، هنوز با این طرح هماهنگی ندارد.

محسن قلی زاده نیز گفت: به نظرم این طرح برای مترو تهران با این ازدحام جمعیت و شرایط الان، کلاً غلط و بهتر است استفاده از دوچرخه در سطح شهر و برای رسیدن به ایستگاه های مترو تسهیل شود.

به گزارش تین نیوز، پیش از این سعید قصابیان در مورد شرط استفاده از دوچرخه تاشو در مترو، به این شبکه خبری گفته بود: به نظر می رسد که علت ایجاد این محدودیت عدم امکان پذیرش دوچرخه های سنتی در مترو است چرا که ایستگاه ها و واگن های مترو برای پذیرش دوچرخه سنتی طراحی نشده اند.

وی با بیان این که در این مورد سه راه در پیش داریم، افزوده بود: یکی از راهکارها این است که تلاش کنیم استفاده از دوچرخه تاشو را رواج دهیم، راهکار بعدی آن است که عبور دوچرخه سنتی را در مترو، تسهیل کنیم و راهکار سوم هم این است که این طرح را ببوسیم و کنار بگذاریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.