| کد خبر: 193769 |

◄ اختلاف‌نظر شرکت‌های ریلی با راه‌آهن بر سر دستمزد بازرس واگن

پرداخت هزینه بازرسی و مدیریت شرکت‌های بازرسی و سکانداری نظام بازرسی واگن در شبکه می‌تواند برای راه‌آهن بار مالی نداشته باشد به‌شرطی که راه‌آهن در پایان هر دوره زمانی این هزینه را برای شرکت‌های حمل‌و‌نقل فاکتور کند.

تین نیوز

شرکت راه‌آهن اعلام کرده است از صدور مجوز سیر برای واگنی که تاییدیه بازرس مورد تایید راه‌آهن را ندارد، جلوگیری می‌شود.

به گزارش تین نیوز، یک کارشناس حمل‌ونقل در این مورد به تین نیوز گفت: راه‌آهن اکنون و پس از سال‌ها، به مقوله بازرسی در حین و انتهای فرایند تعمیرات و نگهداری ناوگان (به‌ویژه واگن‌ها)، توجه نشان داده و قصد دارد از صدور مجوز سیر برای واگنی که تاییدیه بازرس مورد تایید راه‌آهن را ندارد جلوگیری به‌عمل آورد.

سعید قصابیان افزود: بخشنامه الزام بازرسی به‌صورت ناگهانی ابلاغ شد و تعدادی واگن خاتمه تعمیر در تعمیرگاه‌ها معطل مهر بازرس باقی ماند و اکنون انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی با مدیر عامل راه‌آهن وارد گفتگو شده تا اجرای این بخشنامه سه ماه به تعویق بیفتد. (منبع: کانال انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل و خدمات وابسته).

بیشتر بخوانید: هزینه بازرسی فنی تعمیرات ناوگان ریلی را چه کسی می‌دهد؟

وی با بیان این‌که می‌توان حدس زد که مشکل اجرای این سیستم به اختلاف بر سر چگونگی پرداخت دستمزد بازرس واگن بر می‌گردد، اظهار کرد: بدیهی است که نباید رابطه مستقیم مالی بین مالک واگن و شرکت بازرسی برقرار باشد زیرا این موضوع، زمینه‌ساز تخلف است.

این کارشناس تاکید کرد: بازرسی به‌دلیل مسئولیت آن در قبال ایمنی سیر از وظایف حاکمیتی راه‌آهن است بنابراین پرداخت دستمزد بازرسی از سوی راه‌آهن هیچ منافاتی با وظایف ذاتی آن ندارد و ناقض تلاش این شرکت برای برون سپاری خدمات نیست.

او افزود: پرداخت هزینه بازرسی و مدیریت شرکت‌های بازرسی و سکانداری نظام بازرسی واگن در شبکه می‌تواند برای راه‌آهن بار مالی نداشته باشد به‌شرطی که راه‌آهن در پایان هر دوره زمانی این هزینه را برای شرکت‌های حمل‌و‌نقل فاکتور کند.

به گزارش تین نیوز، قصابیان گفت: در این شیوه، شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی هزینه خدماتی را که از راه‌آهن دریافت می‌کنند می‌پردازند بدون آن‌که رابطه مستقیم مالی با شرکت بازرس داشته باشند.

وی تاکید کرد: پیش‌تر در این زمینه یادداشتی در تین نیوز منتشر شده که در آن به این موضوع هزینه بازرسی فنی تعمیرات ناوگان ریلی را چه کسی می‌دهد؟ ، پرداخته شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.