لزوم تغییر در قوانین حملونقل جادهای:
◄ رانندگان نباید واسطه دریافت کارمزد شرکتها از صاحبان کالا باشند
نکته مهم آن است که باربری هیچگونه خدماتی هم به غیر از همان سه برگ کاغذ نمیدهد، حتی میبینیم پاسخگوی عدم پرداخت کرایه توسط صاحب کالا هم نیستند و از آن جالبتر برخی از آنها همچون شرکت آبادان که خود متولی پرداخت کرایه است، کرایه را بعضاً تا ماهها پرداخت نمیکند
یک فعال حملونقل جادهای بر لزوم بازنگری، تحول و شفافیت در قوانین حملونقل تاکید کرد.
به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند این مطلب را در شبکههای اجتماعی بیان کرد و گفت: در هیچ کجای کشور کسی که خدمات میدهد به کسی که خدمات میگیرد کارمزد نمیدهد اما در حملونقل این موضوع وارونه جا افتاده است.
درخواست رانندگان کامیون: معضل پرداخت نشدن کرایه حمل را حل کنید
رسیدگی به تخلفات شرکتها و رانندگان حمل و نقل جاده ای در سال 97
وی افزود: صاحب کالا برای حمل کالا نیاز به کامیون دارد، به باربری اعلام و باربری در شبکههای مجازی یا از طریق پیامک یا تماس یا نصب بنر و.....نیاز خود به کامیون را اعلام میکند.
او اظهار کرد: پس از آن راننده برای بارگیری به کارخانه، انبار، اسکله و.... مراجعه و بار را بارگیری و جهت دریافت بارنامه به باربری مراجعه میکند، پس از دریافت سه برگه کاغد که نهایتاً 5000 تومان هزینه تمام شده دارد، بین 8 تا 20 درصد از کل کرایه را تقدیم به باربری میکند، چرا؟ چون قانون است و طبق این قانون باربری با یدک کشیدن نام شرکت و داشتن یک رایانه، یک پرینتر و یک کارمند بهراحتی 8 تا 20 درصد از کل کرایه ناخالص را از راننده مطالبه میکند.
خیرمند تاکید کرد: نکته مهم آن است که باربری هیچگونه خدماتی هم به غیر از همان سه برگ کاغذ نمیدهد، حتی میبینیم پاسخگوی عدم پرداخت کرایه توسط صاحب کالا هم نیستند و از آن جالبتر برخی از آنها همچون شرکت آبادان که خود متولی پرداخت کرایه است، کرایه را بعضاً تا ماهها پرداخت نمیکند!
به گزارش تین نیوز، این فعال حملونقل جادهای اظهار کرد: حال سوال اینجاست که واقعاً بر چه مبنایی این قانون تصویب شده و چرا هزینه خدماتی که به صاحب کالا داده میشود از جیب راننده و در ذیل بارنامه پرداخت میشود.
وی گفت: در این زمینه پیشنهاد میشود، شرکتها کارمزد خود از یک تا 100 درصد را با توافق از صاحب کالا طی قراردادی که میبندند جداگانه دریافت و داخل بارنامه فقط سهم سازمان محاسبه گردد تا رانندگان واسطهای برای دریافت نقدی کارمزد شرکتها از صاحبان کالا نباشند.
خیرمند افزود: با این کار همچنین عدد داخل بارنامه هم برای پولی که متعلق به راننده و مالک نیست بزرگ نمیشود و از آن مهمتر شرکتها نمینتوانند با کم و زیاد کردن کارمزد خود حقوق رانندگان را پایمال کنند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.