| کد خبر: 190335 |

لزوم تغییر در قوانین حمل‌ونقل جاده‌ای:

◄ رانندگان نباید واسطه‌ دریافت کارمزد شرکت‌ها از صاحبان کالا باشند

نکته مهم آن است که باربری هیچ‌گونه خدماتی هم به غیر از همان سه برگ کاغذ نمی‌دهد، حتی می‌بینیم پاسخگوی عدم پرداخت کرایه توسط صاحب کالا هم نیستند و از آن جالب‌تر برخی از آنها همچون شرکت آبادان که خود متولی پرداخت کرایه است، کرایه را بعضاً تا ماه‌ها پرداخت نمی‌کند

تین نیوز

یک فعال حمل‌ونقل جاده‌ای بر لزوم بازنگری، تحول و شفافیت در قوانین حمل‌ونقل تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: در هیچ کجای کشور کسی که خدمات می‌دهد به کسی که خدمات می‌گیرد کارمزد نمی‌دهد اما در حمل‌ونقل این موضوع وارونه جا افتاده است.

بیشتر بخوانید:

درخواست رانندگان کامیون: معضل پرداخت نشدن کرایه حمل را حل کنید

رسیدگی به تخلفات شرکتها و رانندگان حمل و نقل جاده ای در سال 97

وی افزود: صاحب کالا برای حمل کالا نیاز به کامیون دارد، به باربری اعلام و باربری در شبکه‌های مجازی یا از طریق پیامک یا تماس یا نصب بنر و.....نیاز خود به کامیون را اعلام می‌کند.

او اظهار کرد: پس از آن راننده برای بارگیری به کارخانه، انبار، اسکله و.... مراجعه و بار را بارگیری و جهت دریافت بارنامه به باربری مراجعه می‌کند، پس از دریافت سه برگه کاغد که نهایتاً 5000 تومان هزینه تمام شده دارد، بین 8 تا 20 درصد از کل کرایه را تقدیم به باربری می‌کند، چرا؟ چون قانون است و طبق این قانون باربری با یدک کشیدن نام شرکت و داشتن یک رایانه، یک پرینتر و یک کارمند به‌راحتی 8 تا 20 درصد از کل کرایه ناخالص را از راننده مطالبه می‌کند.

خیرمند تاکید کرد: نکته مهم آن است که باربری هیچ‌گونه خدماتی هم به غیر از همان سه برگ کاغذ نمی‌دهد، حتی می‌بینیم پاسخگوی عدم پرداخت کرایه توسط صاحب کالا هم نیستند و از آن جالب‌تر برخی از آنها همچون شرکت آبادان که خود متولی پرداخت کرایه است، کرایه را بعضاً تا ماه‌ها پرداخت نمی‌کند!

به گزارش تین نیوز، این فعال حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: حال سوال اینجاست که واقعاً بر چه مبنایی این قانون تصویب شده و چرا هزینه خدماتی که به صاحب کالا داده می‌شود از جیب راننده و در ذیل بارنامه پرداخت می‌شود.

وی گفت: در این زمینه پیشنهاد می‌شود، شرکت‌ها کارمزد خود از یک تا 100 درصد را با توافق از صاحب کالا طی قراردادی که می‌بندند جداگانه دریافت و داخل بارنامه فقط سهم سازمان محاسبه گردد تا رانندگان واسطه‌ای برای دریافت نقدی کارمزد شرکت‌ها از صاحبان کالا نباشند.

خیرمند افزود:  با این کار همچنین عدد داخل بارنامه هم برای پولی که متعلق به راننده و مالک نیست بزرگ نمی‌شود و از آن مهمتر شرکت‌ها نمی‌نتوانند با کم و زیاد کردن کارمزد خود حقوق رانندگان را پایمال کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 0


    طنز تلخ😔😞😉😉😃😃😃
    گزینه صحیح را انتخاب کنید،

    1_نقش شرکتهای حمل و نقل سنتی در جهاد تخلیه بنادر امسال چیست؟؟

    □الف:گرفتن حق دلالی(کمیسیون)
    □ب: گرفتن حق دلالی(کمیسیون)
    □ج: گرفتن حق دلالی(کمیسیون)
    □د: همه موارد
    ---------------------------------------------------


    2-نقش شرکتهای حمل ونقل هوشمند در جهاد تخلیه بنادر امسال چیست؟؟

    □الف:نخودی
    □ب: توپ جمع کن
    □ج: غول چراغ جادو
    □د: همه موارد
    ---------------------------------------------------

    3-نقش رانندگان کامیون خود مالک در جهاد تخلیه بنادر امسال چیست؟؟

    □الف:رساندن کالاهای اساسی80 میلیون نفر به داخل انبارها
    □ب:تحمل کرایه های تحمیلی ناچیز
    □ج: دسته و پنجه نرم کردن با اصتحلاک بالا
    □د: پرداخت حق دلالی گزاف و بی مورد به شرکتهای حمل و نقل
    □ه: همه موارد


    کسانی که جواب صحیح بدهند 2 جفت لاستیک به رسم یادبود بهشون تعلق میگیره. البته باید پولش را نقد کارت بکشن.

    کسانی هم که جواب اشتباه بدن داخل سیستم بر خط نگاه میکنن و کارت هوشمندشون باطل میشه.

  • محسن متقین 1 0

    در بحث کارمزد نگاه این است که شرکت های حمل ونقل خود راست اقدام به حمل کالا مینمایند(شرکت محوری)واز این رو دو ایین نامه ،شرایط تاسیس ونحوه صدور بارنامه برمبنای همین سیاست شرکت محوری تنظیم گردیده است ا،وحتی نحوه وصول مالیات برارزش افزوده از خدمات حمل هم دقیقا به این مورد اشاره کرده است یعنی هرگاه شرکت از خدمات خودمالک استفاده میکند علی رغمی که خودمالک ارائه دهنده خدمت حمل است ودرمقابل کارمزد میگیرد ولی راننده معادل نه درصد کمیسیون اش باید مالیات برارزش افزوده بپردازد و جالب تر اینکه وقتی کالا با کامیون خودمالک حمل میشود صاحب کالا از پرداخت مالیات برارزش افزوده معاف میگردد.

    این ها نمونه ای از تصویب آیین نامه های به نفع مافیای حمل کالادرکشورماست که میلیاردها تومان از حقوق بین المال را سرازیر جیب های وابستگان وقراردادهای حمل کالا ناشی از ورود کشتی های حمل کالای اساسی مینمایند .

    یکی دیگر از موارد شیوه وصول حقوق دولتی است که ریش و قیچی رابدست همین صادرکنندگان بارنامه داده اند ،درحالی که بارنامه سند دولتی است ودیون دولت طبق قوانین برسایر دیون ارجعیت دارد ولی این وجوه بعنوان تنخواه گردان دردست ودرصندوق شرکت ها باقی میماند .
    علی برکت الله