| کد خبر: 186582 |

◄ ترمیم راه های آسیب دیده از سیل چگونه انجام می‌شود؟

نباید فراموش شود که با توجه به ضرورت و نبودن امکان و زمان کافی این راه‌ها به صورت اصولی بازسازی نشده‌اند بلکه با حداقل هزینه به بهره‌برداری مجدد رسیده‌اند.

تین نیوز

دبیر کمیته شرکت های سرمایه گذار در آزادراه ها پیشنهاد داد روسازی و هزینه های اصلی راه هایی که در سیلاب امسال آسیب دیده و بنا به ضرورت سریعاً بازسازی شده اند، با برنامه ریزی، طراحی اصولی و کیفیت اجرای مناسب انجام شوند.

به گزارش تین نیوز،  خدایار خاشع این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و افزود: راه های اصلی زیادی در سیل آسیب های جدی دید که با همت و عزم بالا و زحمات زیاد شبانه روزی کارکنان و مدیران وزارت راه و شهرسازی و ادارات تابعه استانی باز شد و یا در حال باز شدن است.

وی تاکید کرد: اما نباید فراموش شود که با توجه به ضرورت و نبودن امکان و زمان کافی این راه ها به صورت اصولی بازسازی نشده اند بلکه با حداقل هزینه به بهره برداری مجدد رسیده اند.

این کارشناس افزود: بر همین اساس باید روسازی و هزینه های اصلی بازسازی این راه ها با برنامه ریزی ، طراحی اصولی و کیفیت اجرای مناسب انجام شود.

خاشع در توضیح این مطلب به تین نیوز، گفت: در بیشتر تجربه های قبلی مانند این سیل، چون راه اصلی آسیب جدی دیده و نیاز ضروری بود که در اسرع وقت راه باز شود سریعاً خاکریزی ها در همان مسیر اصلی انجام و راه باز و ترافیک برقرار شده بود و بعد از گذشت مدتی ترمیم های جزئی و روسازی انجام شده بود و چون زیرسازی ها مناسب نبود این راه ها بعد از مدتی مجدداً دچار آسیب دیدگی می شد.

به گزارش تین نیوز، چندی پیش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، از تخریب ۴۰۰ دستگاه پل و آسیب به ۵۰۰۰ دستگاه پل، ۱۱ هزار کیلومتر راه در جریان بارندگی های نوروزی و وقوع سیلاب ها خبر داده و از از قول شعبانعلی خاوری مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نوشته بود که احتمال افزایش میزان خسارات وارده به راه ها، تاسیسات زیربنایی، ابنیه فنی، پل ها و آبرو ها و تجهیزات و ماشین آلات راهداری تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان هم وجود دارد.

بر اساس این خبر خاوری در آن زمان( 13 فروردین) با اشاره به وجود ۳۷۰ هزار پل و انواع آب رو در کشور تاکید کرده بود: در بارندگی های نوروزی امسال، ۴۰۰ دستگاه از انواع پل ها در راه های روستایی تخریب شده است و ۵۰۰۰ دستگاه پل نیز آ سیب جدی دیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.