| کد خبر: 185329 |

یک کارشناس:

◄ بنزین مجانی، اولویت مردم نیست

طی سال‌های متمادی درآمد بی‌زحمت از فروش نفت به‌جای این‌که خرج زیر ساخت و ایمنی و پیشگیری شود، خرج بنزین مجانی شده و هنوز هم بر این اقدامات غلط پافشاری می‌شود.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل با انتقاد از آن‌چه «بی‌تدبیری ملی» نامید، گفت: طی سال‌های متمادی درآمد بی‌زحمت از فروش نفت به‌جای این‌که خرج زیرساخت و ایمنی و پیشگیری شود، خرج بنزین مجانی شده و هنوز هم بر این اقدامات غلط پافشاری می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، سعید قصابیان با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی، نوشت: سال‌هاست به حامل‌های انرژی یارانه پیدا و پنهان داده می‌شود به‌طوری‌که در بودجه امسال این یارانه  900 هزار میلیارد تومان است.

او با تاکید بر این‌که دولت هر سال از این بابت با کسر بودجه مواجه می‌شود، اظهار کرد: البته این یارانه‌ها، فقط یکی از عوامل کسری بودجه بوده و یکی دیگر از این عوامل نیز حیف و میل انکارناپذیر بودجه است که شواهد آن در ساخت مونوریل در کرمانشاه و قم و صادقیه و سپس رها کردن نیمه‌کاره آن‌ها یا ریل‌گذاری در منطقه‌ای که اصلا توجیه اقتصادی ندارد، است.

این کارشناس افزود: بدیهی است وقتی دولت دچار کسر بودجه باشد مجالی برای آب‌خیزداری و کنترل جریان رودخانه‌ها و لایروبی و دیگر اقدامات پیشگیرانه در مقابل سیل باقی نمی‌ماند و کارهای نکرده در این زمینه در طی سال‌ها انباشته می‌شود و نتیجه آن نیز خلع سلاح در مقابل سیل است.

وی گفت: در مجموع جمع‌بندی موضوعات مطرح شده این است که پول نفت که باید صرف زیرساخت می‌شد صرف امور یومیه و بنزین و آب و برق و بلیت قطار یارانه‌ای به مردم شد و چیزی خرج پیشگیری نشد.

به گزارش تین‌نیوز، قصابیان تاکید کرد: باید سیل‌بند ساخته و از ساخت و ساز در بستر آب‌های جاری در سطح کل کشور ممانعت می‌شد که طبعاً بودجه زیادی نیاز داشت و اگر این کار انجام شده بود حالا در موقع بالا آمدن آب کارون، فاضلاب به داخل شهر اهواز پس نمی‌زد و اگر اروند لاروبی شده بود حالا کشتی‌های بزرگ قادر بودند در خرمشهر پهلو بگیرند و رونق قبل از جنگ به آنجا برگشته بود.

او با بیان‌ این‌که اکنون وقت آن است که برای خرج کردن پول نفت طرح دیگری ریخته شود و اولویت‌ها تغییر کرده و این باور ایجاد شود که منابع مالی محدود هستند، گفت: اولویت مردم آب و برق و بنزین ارزان نیست،  اولویت‌ها سلامت و ایمنی بلندمدت مردم است و هزینه آن را هم باید همه بپردازند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • س م ع 2 0

    چه ضمانتی وجود دارد که بودجه ها خرج زیر ساخت شود ؟

  • میلاد 1 0

    تجربه نشون داده هرچیزی که از مردم گرفته شده دیگه به هیچ وجه در قالب دیگه به مردم پرداخت نشده بلکه در کشورهای همسایه پیدا شده
    این کارشناس گمنام نظرشو برای خودش نگهداره اتفاقا دغدغه بنده بنزین رایگان هستش
    روی دریای نفت نشستیم و با قیمت جهانی باید بخریم؟
    هرموقع حقوق قانون کار برابر قیمت های جهانی شد شما هم خدمات رو با قیمت های جهانی پرداخت کنید